Teraz už aj v Maďarsku i Bosne a Hercegovine
Vydavateľstvo Modrý slon funguje od roku 1998. Ako by ste popísali uplynulých 20 rokov?
Za posledných dvadsať rokov bolo niekoľko období, kedy sme prešľapovali na mieste, ale za posledné štyri roky, kedy sme kompletne prepracovali obchodný model, nepretržite rastieme v desiatkach percent. Podarilo sa nám vybudovať kníhtlačiareň a spojiť ju s vydavateľstvom. Dnes od prvej myšlienky, nápadu na príbeh až po konečný výrobok – personálnu knihu, vzniká všetko pod jednou strechou. Vďaka franšíze sa nám podarilo rozšíriť sa aj do zahraničia.
Ponuku vydavateľstva tvoria personálne knihy a didaktické pomôcky. O čo je medzi vašimi zákazníkmi najväčší záujem?
Štandardnú ponuku tvorí okrem osobných kníh tiež motanica, puzzle či pexeso. Najväčší záujem je o naše personálne leporelá, ktoré patria medzi svetový unikát vyvinutý práve v našom vydavateľstve.
Modrý slon úspešne expandoval aj na zahraničné trhy. Ako sa mu tam darí?
Od zahraničných franšízových partnerov máme samé pozitívne reakcie. Oceňujú, že na svojom trhu získavajú ako držitelia master-franšízovej licencie exkluzivitu a veľkú podporu z našej strany. Môžu sa sústrediť na prevádzkovanie e-shopu, help desku a prijímať objednávky od zákazníkov. Objednané knihy prepošlú k nám, kde ich následne vyrobíme a zašleme späť nášmu master-franšízantovi, ktorý zaistí doručenie jeho zákazníkom. Profit master-franšízanta v každej krajine činí 50 % z predajnej ceny produktov. Ako sami hovoria, je to práca snov. Predávajú nádherný produkt a nepotrebujú sklady, kancelárie, stačí im iba pripojenie na internet.
Plánujete počet krajín, v ktorých má Modrý slon zastúpenie, ešte rozširovať? O ktoré by ste prípadne mali záujem?
V októbri sme podpísali master-franšízovú zmluvu s Maďarskom a Bosnou a Hercegovinou. Ďalších vážnych záujemcov máme z Portugalska a Talianska a veríme, že postupne nájdeme záujemcov aj v ďalších krajinách, ako aj na Slovensku.
Akým spôsobom získavate partnerov v daných krajinách?
Vďaka prezentácii ponuky master-franšízy na portáloch Franchising.hu a Franchising.rs sme získali partnerov v Maďarsku a Bosne a Hercegovine. Našu ponuku master-franšízy do zahraničia publikujeme i na ďalších sesterských portáloch Franchising.sk v krajinách, kde franšízantov ešte nemáme. Tiež nemôžeme zabudnúť spomenúť využívanie osobných kontaktov v ostatných krajinách, získaných vďaka ďalším podnikateľským aktivitám vo vzdelávaní detí.
Ako fungujete na domácom trhu?
Na českom trhu máme 4 franšízantov, s ktorými spolupracujeme dlhodobo. Zvyšnú časť trhu pokrývame vlastnými silami. Na franšízing sa sústredíme práve pri expanzii do zahraničia, aby sme boli schopní pokryť viac trhov naraz. Čo je nespornou výhodou franšízingu.
Kde vidíte Modrého slona za ďalších 10 rokov?
Naším cieľom je vybudovať s našimi partnermi v zahraničí európske vydavateľstvo a ponúkať našim malým čitateľom najkvalitnejšie príbehy a ilustrácie z celého sveta.

Prečítaj články

Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Podnikaniu zameranému na deti sa na Slovensku darí. Dôkazom je aj franšíza Tulec Trend. V poslednej dobe eviduje viac kvalitných záujemcov o licencie ako kedykoľvek predtým.
Česká franšízová značka detskej konfekcie sa po 25 rokoch skúseností chystá vstúpiť na rumunský trh.
Česká firma na výrobu a predaj oblečenia pre batoľatá Tulec Trend pomaly vstupuje do 25. roka existencie s novými franšízami v ČR i SR.
Najväčší výrobca hračiek na svete oslávil v lete 85 rokov od svojho vzniku. Dánska značka ponúka spoluprácu aj podnikateľom v Česku.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
„Rok 2021 bude okrem iného v znamení otvárania nových reštaurácií. Chceme, aby boli všetky od začiatku v rukách franšízantov," hovorí Radim Foltýn, Franchising Director CZ & SK McDonald's.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Bezpečnosť práce a hygienické predpisy sa počas uplynulého roka dostali do popredia záujmu. Ťažia z toho aj franšízanti Extéria Market.
Franchisové systémy je možno rozdeliť podľa rôznych kritérií: druhu know-how, druhu hospodárskej činnosti či spôsobu organizácie systému.