Otvárame obchod s detským oblečením
Už pred piatimi rokmi prešla pôvodom česká spoločnosť Tulec Trend na predaj produktov výhradne vo firemných, franchisových, alebo partnerských prevádzkach. Uchádzači o podnikanie pod hlavičkou tejto siete musia byť pripravení financovať rozbehnutie svojho podnikania. Investícia do otvorenia obchodu sa pohybuje okolo 5,5 tisíca eur. Licenčný poplatok franšízor nevyberá.
Dôležitú úlohu hrá aj priestor vybraný pre budúcu predajňu. Mala by sa ideálne nachádzať v nákupných centrách, obchodných pasážach alebo kamenných obchodoch v centrách miest. Veľkosť franšízovej predajne by sa mala pohybovať od 25 do 80 m2. Na základe dlhoročných skúseností franšízor odporúča na začiatku spolupráce otvoriť menší obchod, ale v kvalitnej lokalite s dostatočným obchodným potenciálom. Predajňa TulecTrend býva do prevádzky uvedená obvykle po 2 až 3 mesiacoch príprav.
Predavač aj investor
Po podpise zmluvy franšízant skladá kauciu na výrobu kompletného zariadenia predajne. Konkrétna podoba predajného miesta je vždy na individuálnej dohode, obchody sa vyrábajú „na kľúč“. TulecTrend ponúka drahší aj lacnejší typ nábytku, franšízant si môže vybrať. Spoločnosť z Olomouca, ktorá funguje na českom trhu už od roku 1993 ponúka franšízantom výhodné podmienky aj ohľadom predaja, pretože môžu napríklad vracať do skladu nepredané kusy oblečenia, a netratia tak zbytočne. Výhodou je určite aj to, že franšízant nemusí tovar nakupovať, vďaka čomu zbytočne neplytvá finančnými prostriedkami. Hodí sa to najmä na začiatku podnikania.
Majitelia spoločnosti Tulec Trend ponúkajú franšízu hlavne v mestách s viac ako 20 tisíc obyvateľmi, ale ani to nemusí platiť vo všetkých prípadoch. Potenciál pre predajne totiž môžu skrývať aj niektoré rozvíjajúce sa predmestia veľkých miest, alebo aj niektoré obchodne veľmi zaujímavé lokality v malých mestách. Licencia Tulec Trend je vhodná pre tých, ktorí sa chcú na chode pobočky aktívne podieľať ale aj pre tých, čo si predajňu obstarali ako investíciu. Pre oba typy franšízových partnerov má koncept pripravený konkrétne možnosti spolupráce.
Vizitka Tulec Trend
- Rok vstupu na trh: 1993
- Vstupná investícia: cca 5555 EUR
- Lokalita: oblasť s viac ako 20 tis. obyvateľmi
Prečítaj články
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Podnikaniu zameranému na deti sa na Slovensku darí. Dôkazom je aj franšíza Tulec Trend. V poslednej dobe eviduje viac kvalitných záujemcov o licencie ako kedykoľvek predtým.
V roku 1998 sa vydavateľstvo Modrý slon rozhodlo motivovať české deti na čítanie pomocou personálnych kníh. Jeho majiteľ Marek Halfar prezradzuje, ako sa im darí s franšízou v zahraničí.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.