Franšíza plná motýľov a možností
Ako hovorí Michal Kučera, konateľ spoločnosti Motýlí dom, ktorá za konceptom Papilonia stojí, úroveň návštevnosti závisí na lokalite, v ktorej sa pobočka tejto franšízy nachádza. Kým Karlove Vary v návštevnosti lámu rekordy, Papilonia v centre Prahy je stále pod číslami z roku 2019. „Turisti v Prahe stále nie sú a českí výletníci očividne preferujú iné lokality pre svoje voľnočasové aktivity ako centrum hlavného mesta," vysvetľuje Kučera s tým, že aj cez tieto ťažkosti je však aj pražská prevádzka v zisku a nie je nutné ju dotovať z externých zdrojov.
To, čo pandémia COVID-19 výrazne poznamenáva aj tento rok, je expanzia konceptu Papilonia. S nástupom mutácie delta totiž vedenie siete pozoruje opäť zvýšenú opatrnosť investorov a situáciu navyše komplikujú reštrikcie pre cezhraničné cestovanie, ktoré sťažujú osobné stretávanie a priame prehliadky existujúcich prevádzok. Záujem investorov z Európy o otvorenie motýlích domov stále trvá. V súčasnej dobe sa tak venujú najmä dôkladnému zoznamovaniu sa s projektom, štúdiu dokumentácie a analýze poskytnutých dát. Osobné prehliadky, ktoré sú pre finálne rozhodnutie nutnosťou, však investori odkladajú na vhodnejší čas.
Kaviareň aj samostatná expozícia
Príležitosti pre otvorenie vlastného motýlieho domu sa však nenachádzajú len za hranicami Slovenska. Aj u nás sú lokality, kde by pobočka Papilonia mohla využiť svoj potenciál. Všetko závisí na vhodne zvolenej lokalite. Poskytovateľ licencie vidí momentálne priestor najmä v severnej a východnej časti Slovenska. Záujemcom o franšízovú licenciu nahráva okrem iného aj fakt, že s projektom Papilonia možno skutočne flexibilne pracovať a prispôsobovať ho lokalite a prianiam budúceho franšízistu.
„Boli sme napríklad oslovení zahraničnou ZOO, kde si želám realizovať Papiloniu ako súčasť existujúcej expozície. Zo Saudskej Arábie sa nám ozval investor s dopytom realizácie Papilonie ako kaviarne priamo v letovej zóne. Pridružiť tento koncept motýlieho domu je teda skutočne možné k akémukoľvek väčšiemu celku či areálu, a to ako v zmenšenom formáte, v originálnej štylizácii, upravenom koncepte, tak dokonca ako pridruženú atrakciu s unikátnymi službami," prezrádza Michal Kučera.
Vášeň pre motýle
Investícia do otvorenia motýlieho domu Papilonia sa pohybuje zhruba od 200 do 280 tisíc eur v závislosti na vybranom priestore a jeho dispozíciách. Suma pokrýva jednorazový franšízový poplatok za poskytnutie know-how, licencie, marketingových nástrojov, školenia a ďalšej podpory zo strany franšízora. Investícia by sa mala franšízovému partnerovi vrátiť v horizonte 3 až 4 rokov.
Nie je to však len finančná stránka veci, ktorú na spoluprácu s Papiloniou franšízanti oceňujú. Oblasť ich podnikania im v mnohom rozširuje obzory. "Na našich franšízantoch totiž pozorujem a sami mi to hovoria, že motýle začali mať radi a vážia si ich. Zrazu poznajú latinská mená motýľov, špecifiká jednotlivých druhov alebo napríklad podrobnosti o ich rozdielnom správaní," hovorí Michal Kučera s tým, že pozoruje, ako franšízanti vyhľadávajú nové informácie, ktoré priamo k svojmu podnikania nepotrebujú, ale chcú ich poznať. Ich zapojenie do motýlieho biznisu, im tak prináša nielen zisky, ale aj prácu, ktorá ich baví.

Prečítaj články

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.