Kolobežky si na seba zarobia rýchlo

Hopp rieši dopravu v meste / Ekologická doprava pomocou elektrokolobežiek u nás čaká na prvú franšízovú spoluprácu.
Pondelok
13.05.2024
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
 

Priblížite nám činnosť franšízy HOPP?

Značka Hopp bola pôvodne založená v Reykjavíku v roku 2019, aby ukázala miestnym, že existujú lepšie spôsoby pohybu po meste, ako používanie auta. Po obrovskom úspechu v Reykjavíku sme si uvedomili, že existuje veľa ďalších menších miest, kde by mohli byť služby zdieľania elektrických skútrov užitočné, ale nie sú k dispozícii, pretože väčší hráči na trhu o ne nemajú záujem. Preto sme zriadili naše služby ako franšízu, aby sme umožnili miestnym podnikateľom zriadiť a prevádzkovať úspešný miestny podnik spoločnej mobility. Zamerali sme sa skútre a potom rozširovali biznis na zdieľané autá a taxíky.

Kde všade teraz pôsobíte?

Máme viac ako šesťdesiat pobočiek v 13 krajinách. Pôsobíme vo Švédsku, Dánsku, Fínsku, Poľsku, Nemecku, Španielsku, Budapešti, Bahrajne, Dominikánskej republike a ďalších.

Čo treba urobiť, aby ste sa stali franšízantom?

Prvým krokom je navštíviť našu franšízovú stránku a tam vyplniť dotazník. Snažíme sa, aby bolo naše franšízové ​​riešenie čo najprístupnejšie. Pracujeme osobne s každým záujemcom, aby sme pochopili, či je jeho zámer uskutočniteľný.

Aká je požadovaná finančná investícia?

Značne to záleží od veľkosti mesta a počte skútrov, ale môže sa pohybovať od 20 000 eur až do 500 000 eur.

Aké sú franšízové ​​poplatky?

Pre franšízanta zabezpečujeme všetky centralizované operácie, ako je napríklad spracovanie platieb a mnoho ďalšieho. Franšízanti nám potom odvádzajú poplatok vo výške 18 % z čistého výnosu.

Aké sú potrebné kroky na otvorenie franšízy?

Franšízanti sú zodpovední za všetky miestne operácie, čo znamená, že musia zakúpiť skútre, importovať ich, zriadiť sklad, rokovať s miestnou vládou, najať personál, získať správne vozidlá atď. Samozrejme sme tu s franšízantom v každom kroku a pomohli sme už viac ako 60 franšízantom po celom svete s rovnakými úlohami, takže s našou skúsenosťou môžeme byť veľmi užitoční.

Ako franšízor asistuje franšízantovi na začiatku? Sú k dispozícii nejaké školenia, pomoc pri výbere miesta a implementácii?

Veľa im pomáhame pred spustením a počas prvej fázy. Jeden z našich manažérov má pred začatím prevádzky každý týždeň stretnutia s franšízantom a so všetkým mu pomáha.

Aké sú očakávané potenciálne príjmy?

Tie sa značne líšia v závislosti od počtu skútrov a parametrov miesta. Ale naši franšízanti sú obvykle prevádzkovo v pluse od prvého dňa a počiatočné investície do skútrov sa vrátia do 20 mesiacov.

Existuje nejaká špeciálna platforma pre užívateľov?

To, čo nás ako franšízu odlišuje, je naše zameranie na softvér. Všetky interakcie používateľov prebiehajú v našej aplikácii, ktorú môžete nájsť v app store pod názvom Hopp.

Aké povinnosti čakajú franšízanta?

Franšízant je zodpovedný za všetko, čo sa deje na mieste a na ulici. To je veľmi rôznorodé, ale všeobecne to znamená údržbu skútrov, ich nabíjanie, rokovania s obcou, personál, miestny marketing a ďalšie.

Aké sú plány do budúcnosti?

Sme na ceste zdravého rastu, ktorý si chceme predovšetkým udržať. Navyše pracujeme na rozšírení našich hlavných služieb pre zákazníkov, aby zahŕňali aj zdieľanie áut a prepravu na vyžiadanie.


Eyþór Máni, CEO Hopp / „Hopp vo svete rozširuje služby. Plánujeme rozšíriť služby o zdieľané autá a taxi služby."

Populárne na fóre