Modernizácia a nové trendy
Aký bol z vášho pohľadu rok 2020 pre koncept 1. Day a vašich franšízantov?
Rok 2020 bol pre koncept 1.day neľahký, ale i napriek sťaženým podmienkam sme dokázali udržať trend z pred covidového obdobia. Podarilo sa nám zmodernizovať viacero predajní a zároveň rozšíriť pôsobenie na nové regióny. Čo sa týka prevádzok, máme ich spolu 83 a pripravujem 84. v Dunajskej Strede. Všetky prevádzky prevádzkujeme so sprostredkovateľom, čiže ani jednu nemáme s našimi zamestnancami. Franšízu rozdeľujeme na ekonomický prenájom alebo mandátny vzťah v ktorom máme 80 predajní a čisto franšízový vzťah, v ktorom sú traja partneri. Za posledný rok sme otvorili 13 predajní.
Niektoré z pobočiek rozšírili svoj sortiment. Je to niečo, čo sa osvedčilo a budete realizovať aj v ďalších?
V oblasti sortimentu a skladby tovaru sme reagovali na zmenu nákupných zvyklostí a pristúpili sme k rozširovania sortimentu v oblasti potravinových regionálnych špecialít. V tomto trende postupujeme naďalej a zaraďujeme tieto nové druhy tovarov na ďalšie predajne, čím zvyšujeme štandardnú ponuku v rámci siete 1. Day.
S akými problémami sa na Vás v tejto dobe obracali Vaši franšízanti? Hoci obchody s potravinami a nápojmi mohli byť otvorené, určite aj na nich dopadla napr. menšia mobilita obyvateľov a pod.
Počas tejto doby sme riešili viacero problémov a zmien, ktoré prinášala situácia. Vo všeobecnosti sme v spolupráci s našimi partnermi dokázali ustáť všetky vzniknuté situácie a zabezpečiť plynulý chod prevádzok.
Ako ste ich z pozície franšízora podporovali?
Veľká podpora bola hlavne v oblasti online marketingovej komunikácie, ale aj priama. To znamená že na každej pobočke sme podporovali partnerov v oblastiach dezinfekcie, edukácie, a pod.
Aké máte plány na rok 2021?
Rok 2021 bude pre nás ako pre všetkých ostatných veľkým očakávaním. Čo sa týka cieľov je i naďalej pre nás dôležitý rozvoj, modernizácia a implementácia nových trendov predaja.
O ktoré lokality máte v súčasnosti z hľadiska ďalšej expanzie najväčší záujem?
Vzhľadom na meniacu sa situáciu na trhu a nákupné zvyklosti zákazníkov, budeme vyhľadávať lokality ktoré budú spĺňať tie najprísnejšie kritéria ako je dostupnosť a pohodlný nákup pre našich zákazníkov. Malo by sa jednať o miesta, kde potencionálny zákazník ma reálne v pláne nakupovať ako napr. v retailových parkoch či v rezidenčných zónach.

Prečítaj články

Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Rozšírenie sortimentu predajní – zmena, ktorú franšízovému konceptu 1.Day priniesla „koronavírusová kríza“.
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.