Modernizácia a nové trendy
Aký bol z vášho pohľadu rok 2020 pre koncept 1. Day a vašich franšízantov?
Rok 2020 bol pre koncept 1.day neľahký, ale i napriek sťaženým podmienkam sme dokázali udržať trend z pred covidového obdobia. Podarilo sa nám zmodernizovať viacero predajní a zároveň rozšíriť pôsobenie na nové regióny. Čo sa týka prevádzok, máme ich spolu 83 a pripravujem 84. v Dunajskej Strede. Všetky prevádzky prevádzkujeme so sprostredkovateľom, čiže ani jednu nemáme s našimi zamestnancami. Franšízu rozdeľujeme na ekonomický prenájom alebo mandátny vzťah v ktorom máme 80 predajní a čisto franšízový vzťah, v ktorom sú traja partneri. Za posledný rok sme otvorili 13 predajní.
Niektoré z pobočiek rozšírili svoj sortiment. Je to niečo, čo sa osvedčilo a budete realizovať aj v ďalších?
V oblasti sortimentu a skladby tovaru sme reagovali na zmenu nákupných zvyklostí a pristúpili sme k rozširovania sortimentu v oblasti potravinových regionálnych špecialít. V tomto trende postupujeme naďalej a zaraďujeme tieto nové druhy tovarov na ďalšie predajne, čím zvyšujeme štandardnú ponuku v rámci siete 1. Day.
S akými problémami sa na Vás v tejto dobe obracali Vaši franšízanti? Hoci obchody s potravinami a nápojmi mohli byť otvorené, určite aj na nich dopadla napr. menšia mobilita obyvateľov a pod.
Počas tejto doby sme riešili viacero problémov a zmien, ktoré prinášala situácia. Vo všeobecnosti sme v spolupráci s našimi partnermi dokázali ustáť všetky vzniknuté situácie a zabezpečiť plynulý chod prevádzok.
Ako ste ich z pozície franšízora podporovali?
Veľká podpora bola hlavne v oblasti online marketingovej komunikácie, ale aj priama. To znamená že na každej pobočke sme podporovali partnerov v oblastiach dezinfekcie, edukácie, a pod.
Aké máte plány na rok 2021?
Rok 2021 bude pre nás ako pre všetkých ostatných veľkým očakávaním. Čo sa týka cieľov je i naďalej pre nás dôležitý rozvoj, modernizácia a implementácia nových trendov predaja.
O ktoré lokality máte v súčasnosti z hľadiska ďalšej expanzie najväčší záujem?
Vzhľadom na meniacu sa situáciu na trhu a nákupné zvyklosti zákazníkov, budeme vyhľadávať lokality ktoré budú spĺňať tie najprísnejšie kritéria ako je dostupnosť a pohodlný nákup pre našich zákazníkov. Malo by sa jednať o miesta, kde potencionálny zákazník ma reálne v pláne nakupovať ako napr. v retailových parkoch či v rezidenčných zónach.
Cena podľa veľkosti / „Záujemca o podnikanie pod hlavičkou franšízy 1. Day musí byť pripravený investovať do otvorenia predajne od 50 do 80 tisíc eur podľa veľkosti obchodu. Táto investícia pokrýva náklady spojené so zariadením predajne," upresňuje manažér pre expanziu a franšízing 1. Day Pavol Kuľha.
Prečítaj články
Nákupy vo 1.day sú spontánne
/11.03.2024
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Rozšírenie sortimentu predajní – zmena, ktorú franšízovému konceptu 1.Day priniesla „koronavírusová kríza“.
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie
Hladká pokožka ako stabilný biznis
/12.11.2025
Franšízová sieť DepilConcept otvára nové pobočky naprieč Slovenskom. Prináša know-how, ktoré využíva viac ako 250 kliník po celom svete.
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.