Bezpečný a kvalitný servis je základ
McDonald's sa aj vlani darilo otvárať nové franšízové prevádzky, pribudli nové reštaurácie. Aké ťažké bolo v tomto období rozbehnúť fungovanie v nových lokalitách, a ako náročné bolo nájsť pre nich franšízantov?
V minulom roku sa nám podarilo aj napriek významne obmedzenej prevádzke reštaurácií otvoriť spoločne s franšízantami 5 nových prevádzok v Čechách a na Slovensku: v Tepliciach, Olomouci, Zlíne, Prahe a tiež Košiciach. Všetky tieto reštaurácie sme otvorili so skúsenými licenčnými partnermi, ktorí majú vo svojich regiónoch vybudované silné a stabilné tímy. Aktuálna situácia umožnila len čiastočnú prevádzku reštaurácií a výrazne ovplyvnila výšku tržieb, avšak u všetkých lokalít veríme v rýchle naštartovanie biznisu, akonáhle budú súčasné opatrenia uvoľnená. Okrem otvárania nových reštaurácií sa nám na Slovensku podarilo predať 4 už zabehnuté reštaurácie úplne novým franšízantom, a to 2 v Bratislave a po jednej v Liptovskom Mikuláši a Martine.
Podnikanie vašich franšízantov je súčasnou situáciou výrazne poznamenané. Akú podporu im z pozície franšízora momentálne poskytujete?
Naše podnikanie bolo pandémiou výrazne regulované a museli sme na situáciu aktívne reagovať tak, aby sme v maximálnej možnej miere udržali čo najviac reštaurácií v prevádzke a tým zaistili možnosť podnikania pre našich licenčné partnerov. Zamerali sme sa na predajné kanály, ktoré zostali povolené a zároveň zodpovedali všetkým hygienickým požiadavkám - McDrive a McDelivery. Naša podpora franšízantov spočívala predovšetkým v podpore týchto dvoch predajných kanálov, nielen z pohľadu marketingovej komunikácie, ale aj prevádzkových a hygienických procesov.
Je niečo, čo ste sa vďaka pandémii COVID-19 dozvedeli o franšízovom koncepte McDonald's? Je to napr. veľká flexibilita, vďaka ktorej ste boli schopní rýchlo na vzniknutú situáciu reagovať?
Sú asi dve veci, ktoré ma utvrdili o sile McDonald's a to práve vami spomenutá flexibilita, kedy sme boli schopní zo dňa na deň reagovať na meniacu sa situáciu a potom odhodlanie všetkých ľudí v našich reštauráciách - franšízantov a zamestnancov, ktorí robili všetko pre to, aby v tejto neľahkej dobe ponúkli zákazníkom bezpečný a kvalitný servis.
Museli ste iste do prevádzky implementovať nejaké zmeny. Osvedčili sa niektoré natoľko, že sa stanú súčasťou "bežných" procesov?
Tých zmien bolo samozrejme niekoľko - od zavedenia maximálnych hygienických opatrení pre našich zákazníkov a zamestnancov, cez otváranie výdajových okienok pre peších tzv. McWalk, zefektívnenie a zrýchlenie procesov na drive thru až po zavedenie raňajkovej ponuky v rámci McDelivery. Niektoré zo zavedených zmien týkajúce sa bezpečnosti alebo zefektívnenie procesov určite budeme podporovať a využívať aj naďalej v rámci štandardnej prevádzky.
Aké sú plány rozvoja pre rok 2021? Už viete, kedy budete otvárať nové reštaurácie?
Aj v roku 2021 plánujeme okrem rozvoja existujúcich reštaurácií otvárať aj nové reštaurácie po celej Českej republike a tiež na Slovensku. Ale aktuálne vám ešte neprezradím presne kde. Všetky nové reštaurácie plánujeme otvoriť s licenčnými partnermi. Ako sme zmieňovali ešte vyššie, okrem otvárania nových reštaurácií plánujeme aj tomto roku pokračovať v postupnom odovzdávaní našich reštaurácií do rúk franšízantov. A preto aj naďalej stále hľadáme vhodných kandidátov, ktorí by mali záujem podnikať pod značkou McDonald´s.

Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
V nákupnom centre Eurovea 2 sa pobočka McDonald's nedávno predstavila dizajnom, ktorý je inšpirovaný Mesiacom. Celkovo ide už o 41. reštauráciu na Slovensku.
Najčítanejšie

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Zoznámte sa s nápadmi na podnikanie, do ktorých sa oplatí investovať. Prezradíme, ako si otvoriť vlastnú kantínu alebo kaviareň. Dozviete sa tiež, ako uspieť vďaka umývaniu áut bez vody. Predstavíme vám tipy na biznis, ktoré zarábajú nie iba v letných mesiacoch, alebo to, ako si vybrať ziskový franšízový koncept. To všetko sa dočítate v magazínu Vlastní firma FRANCHISING.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?