Skúsenosti výhodou / Ideálnym kandidátom na franšízového partnera DietaFit je človek, ktorý má už skúsenosti s pracou v gastro prevádzke. Blízko by mal mať tiež ku zdravému životnému štýlu, vďaka čomu bude schopný s chuťou odovzdávať túto myšlienku ďalej svojim zákazníkom.
Streda
04.11.2020
Franšíza DietaFit sa snaží o rozvoj aj na slovenskom trhu. Podľa vedenie spoločnosti sa v nich skrýva veľký potenciál, napriek koronavírusu zaznamenala väčší záujem o služby.
 

Súčasnosť gastroprevádzkam zrovna nepraje, nájdeme však aj také, ktorým sa darí rásť. Patrí k nim aj pôvodom česká franšíza DietaFit, ktorá má záujem o preniknutie aj na náš trh. Svoju sieť rozšírila o novú pobočku v západočeských Klatovoch. Obyvatelia tohto 22tisícového mesta môžu využívať služby systémového stravovania zameraného na zdravý životný štýl. Vedenie spoločnosti registruje záujem o franšízovú licenciu zo strany podnikateľov v oblasti gastronómie. „Jednáme s niekoľkými záujemcami, ktorí stále vyčkávajú na prípadné dopady krízy spôsobenej pandémiou COVID-19. Práve náš koncept im ponúka možnosť pokračovať v podnikaní formou výroby a následnej distribúcie k zákazníkovi bez obmedzovaní, ktoré na reštauračné prevádzky dopadajú,“ hovorí Robert Šefraný, majiteľ franšízy DietaFit – krabičková diéta.

Koronavírus mal pomerne výrazný dopad aj na záujem zo strany zákazníkov o stravovanie touto formou, a to v pozitívnom slova zmysle. Robert Šefraný už na jar prezradil redakcii portálu Franchising.sk, že vďaka možnosti fungovať v dobe vládnych opatrení v boji s koronavírusom, zaznamenala značka väčší záujem o služby. A tento trend, zdá sa, pretrváva. Pobočky tohto konceptu, ktoré je možné prevádzkovať aj na základe franšízovej licencie, zaznamenávajú neustály nárast dopytu po individuálnom vyváženom stravovaní s možnosťou – jesť zdravo, redukovať svoju hmotnosť a zlepšovať svoj zdravotný stav.

Na zariadení záleží

Ako to v podnikaní býva, aj záujemcovia o podnikanie pod hlavičkou DietaFit, sa musia pripraviť na nutné investície pre štart ich pôsobenia ako franšízanti. Cena franšízovej licencie sa odvíja od veľkosti regiónu, ktorý bude franšízant v rámci uzatvorenej zmluvy obsluhovať, a pohybuje sa od 2 do 10 tisíc eur. Ak má záujemca o franšízu k dispozíci už fungujúce priestory pre gastroprevádzku, musí počítať s jej dozariadením. V prípade, že chce franšízant prevziať úplne novú výrobňu krabičiek na kľúč, investícia činí okolo 40 tisíc eur. „Našim franšízantom poskytujeme poradenstvo v otázkach nutnej zariadenosti prevádzky za účelom splnenia všetkých požadovaných noriem potrebných na prevádzku. Záujemca, ktorý už podobnú činnosť vykonáva, má výhodu v zariadení, teda následná investícia bude minimálna,“ dopĺňa Šefraný.

Cieľom franšízy DietaFit je s pomocou franšízových partnerov preniknúť do všetkých krajov. Záujem je o pokrytie veľkých miest ako je Bratislava, Banská Bystrica, Košice alebo Žilina. Šancu stať sa súčasťou tejto siete však majú, tiež ako v susednom Česku, aj podnikatelia z menších miest. Samozrejme v súlade s tým ide ruka v ruke správne nastavenie všetkých vstupných a následných prevádzkových nákladov vzhľadom na zaľudnenosť daného regiónu a náročnosť rozvozu. Podľa Šefraného je možné, že z nefunkčnej reštaurácie so zariadenou kuchyňou môže zmenou konceptu vzniknúť prosperujúce podnikanie.


Príležitosť v menších mestách / „Radi by sme dosiahli zastúpenie v každom krajskom meste. Nebránime sa ale ani vzniku menších regionálnych pobočiek naprieč celou republikou. Ich veľkou výhodou je, že takéto mikro pobočky nemusia nutne znamenat veľkú investíciu do zariadenia kuchyne,“ hovorí Robert Šefraný, majiteľ franšízového konceptu DietaFit.

Populárne na fóre