V dobrom aj v zlom
Pre poskytovateľov franšízových licencií je vždy veľmi dôležité nájsť takých franšízových partnerov, ktorí správne zapadnú do celej siete. Prax je taká, že podpisu franšízovej zmluvy predchádzajú osobné stretnutia, počas ktorých sa preberajú nielen podmienky franšízovej spolupráce, ale zároveň obe strany zisťujú, či sa im bude dobre spolupracovať aj po ľudskej stránke. Tohtoročná jar však aj v tomto priniesla zmenu, a preto bolo potrebné prispôsobiť sa. Pre niektorých franšízorov to znamenalo prerušiť aktívne rokovanie so záujemcami o licencie, iných to neodradilo.
„Už pred vypuknutím problémov spojených s pandémiou COVID-19 sme boli v kontakte s kandidátkou na franšízantku z Plzeňského kraja Ivou Černou. Mali sme naplánované osobné stretnutia, ale kvôli vládnym opatreniam bolo takmer nemožné ich realizovať. A tak sme všetky jednania viedli na diaľku online. Aj tak sme si všimli, že Iva bude pre našu sieť franšízantov prínosom a spolupráca nám bude fungovať,“ spomína na jarné rokovania o franšíze Jana Škabradová, Operation Manager TAB Board CZ.
Rozvoj konceptu, ktorý pomáha majiteľom malých a stredných firiem strategicky riadiť a rozvíjať ich podnikanie, však pokračuje aj teraz. Počas septembra zahajuje svoje pôsobenie nový franšízant pre región Brno-venkov, Blansko, Prostejov a Vyškov Tomáš Petru a rastu sa TAB Board dočkal aj na Slovensku. Do tímu pribudol nový Contract Facilitátor Jaroslav Krkoška, ktorý bude pôsobiť v Žiline.
Franšízanti konceptu TAB Board pochádzajú z rôzneho prostredia. Väčšinou sú to skúsení konzultanti, školitelia, business tréneri, alebo senior manažéri. Výhodou sú vlastné skúsenosti s podnikaním. Majiteľ franšízy TAB nemusí byť odborníkom na všetky témy, ktoré sa na TABe preberajú, ale mal by mať za sebou dostatočné profesijné i životné skúsenosti, ktoré bude schopný zúročiť v prospech TABu, resp. jeho členov.
Značka TAB Board:
- Pôvod značky USA
- Zakladateľ Allen Fishman
- Rok vzniku 1990
- pôsobí v 17 krajinách sveta

Prečítaj články

„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
„Každý rok sa nám darí rozširovať pôsobenie o jeden až dva regióny,“ prezrádza Jana Škabradová, Operation Manager franšízovej siete TAB Board.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.