Práčovňa ako bezpečný podnik
Zrýchlený životný štýl stále častejšie privádza zákazníkov do samoobslužných práčovní. Nič na tom nezmenila ani koronavírusová kríza, ba naopak. Nutnosť dodržiavať zvýšené hygienické opatrenia, núti ľudí tiež viac využívať služby práčovní. Tiež preto centrála dbá na to, aby jej franšízanti mali všetky inštrukcie, ako seba aj svojich zákazníkov ochrániť. „Našim franšízantom odporúčame, aby pravidelne dezinfikovali celé prevádzky a dávali pozor, aby zákazníci dodržiavali bezpečné rozostupy,“ hovorí Mario Martinek, majiteľ spoločnosti Bright World, ktorá má na starosti rozširovanie franšízy LG v regióne strednej a východnej Európy.
Franšízový koncept LG Laundry Lounge je špecifický tým, že jeho pobočky sú usporiadané tak, aby neboli iba miestom, kde si ľudia vyperú, ale zároveň si môžu krátiť čakanie na čistú bielizeň v príjemnom prostredí s televíziou, internetom, detským kútikom, kávovarom. V dobe pandémie je nevyhnutné udržiavať fyzickú vzdialenosť, ale to, ako hovorí franšízor tejto franšízy, by nemalo odradiť ľudí od využívania ich služieb. - Pravidelné pranie a sušenie bielizne pomáha odstraňovať vírusy a baktérie. Klientom je preto potrebné pripomenúť teplotu prania – čím je voda teplejšia, tým väčšia je šanca, že bielizeň bude správne vypraná a vydezinfikovaná. Nemali by sme zabudnúť ani na sušičky, aj tie sú totiž vynikajúcim spojencom v boji proti vírusom a baktériám. A to vďaka teplu, ktoré vytvára,“ vysvetľuje Martinek.
Záujemcovia, ktorí sa chcú stať súčasťou značky LG Laundry Lounge, môžu počítať s tým, že kúpou licencie získajú v podstate podnikanie na kľúč. Práčovne, ktoré vďaka tomu získajú sú zariadené presne podľa štandardov značky. K dispozícii franšízanti dostanú aj hotové marketingové materiály, takže nemusia strácať čas a peniaze ich tvorbou, ani vymýšľaním marketingových kampaní. Jediné, čo bude v tejto oblasti ich úlohou je zdieľanie týchto marketingových materiálov na sociálnych sieťach a organizovanie otvorenia práčovne. Samotné prevádzkovanie práčovne je podľa Martinka nastavené tak, aby mal franšízant čas venovať sa aj ďalším aktivitám a mohol sa sústrediť na dodržiavanie všetkých bezpečnostných a hygienických predpisov.
Z New Yorku do Európy
Koncept práčovní bol navrhnutý spoločnosťou LG Electronics Corporation. Prvá pobočka tejto značky bola otvorená v roku 2012 v New Yorku. O tri roky neskôr sa tento koncept dostal na druhú stranu oceánu, a to vďaka spoločnosti Bright World, ktorá získala master-franšízovú licenciu a otvorila prvú pobočku v chorvátskom Záhrebe a následne aj v Zadare. „Potom, čo sa nám podarilo naštartovať rozvoj konceptu v Chorvátsku a boli sme veľmi aktívni pri získavaní franšízantov, získali sme licenciu pre všetky krajiny strednej a východnej Európy. Ťažíme tak z toho, že sú si tieto trhy podobné,“ vysvetľuje Mario Martinek.
Ďalšie kroky značky viedli do černohorskej Podgorice, kde svoje miesto našli dve pobočky, a srbského hlavného mesta Belehrad, kde momentálne nájdeme jednu samoobslužnú práčovňu pod hlavičkou LG Laundry Lounge. V blízkej dobe by prevádzku mali zahájiť aj pobočky v Prahe a tiež v Lublani a Skopje.
Výhoda pre franšízantov aj klientov
Ako už bolo povedané, prevádzkovanie samoobslužnej práčovne umožňuje jej majiteľovi venovať sa aj inej činnosti. Môže ísť o doplnkové podnikanie k zamestnaniu. Príjemca franšízovej licencie neplatí žiadny vstupný ani priebežný poplatok. Sú totiž zahrnuté už v cenách zariadenia, za ktoré franšízant zaplatil. Náklady na zamestnancov sú minimálne, pretože na údržbu pobočky stačí iba jeden človek.
Výška vstupnej investície závisí na vybraných prístrojoch z rady LG Professional. Samoobslužná práčovňa zostávajúca zo 4 práčok a 4 sušičiek, elektronickým meničom peňazí a mincí si vyžiada celkovú investíciu vo výške približne 20 tisíc eur. V prípade práčovne s polovičným počtom práčok a sušičiek stojí približne 12 tisíc eur.
Prečítaj články
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.