Podnikanie so zákonom za chrbtom
Poskytovať služby v oblasti, ktorú musí podľa zákona riešiť každá firma, je u podnikateľov logicky populárne. Práve takúto možnosť im ponúka franšíza Extéria Market, ktorej franšízanti poskytujú svoji klientom služby týkajúce sa bezpečnosti práce a požiarnej ochrany. Príležitosťou pre ich úspešné podnikanie je aj fakt, že v dnešnej dobe na trhu funguje veľa firiem, ktoré si nemôžu dovoliť zamestnávať špecialistu na túto oblasť. A preto vyhľadávajú servis externých dodávateľov.
Počas uplynulých 12 mesiacov sa sieti na slovenskom trhu podarilo otvoriť 7 franšízových pobočiek a rokuje s ďalšími záujemcami o licencie. A kto sa môže stať ich držiteľom? „Franšíza Extéria Market je vhodná predovšetkým pre osoby s obchodným duchom, záujmom a odhodlaním budovať svoju firmu vo svojom meste. Vítané sú skúsenosti s obchodným jednaním. Veľkou výhodou konceptu je, že franšízanti nemusia budovať veľké prevádzky ani sklady, všetko ich naučíme a podporujeme ich počas celej doby podnikania,“ hovorí riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku Aleš Krčmař s tým, že pre prevádzkovanie franšízy stačí obchodné miesto na frekventovanej ulici s dvoma miestnosťami.
Investícia do založenia obchodného miesta Extéria Market je vďaka tomu pomerne nízka, keďže franšízová licencia Extéria Market vrátane prevádzkovej príručky (manuálu) stojí 10 tisíc eur. Návratnosť investície môže byť tiež veľmi rýchla. Dobre vedená pobočka podľa Aleša Krčmařa dosahuje priemerný mesačný obrat vo výške 25 až 30 tisíc eur.
Nie je žiadnym tajomstvom, že franšízový koncept Extéria Market expanduje za hranice Českej a Slovenskej republiky, a hľadá master-franšízantov v ďalších európskych aj mimoeurópskych krajinách. „V priebehu minulého roka sme sa úspešne prezentovali na medzinárodných franšízových výstavách v Budapešti, Viedni, Londýne, Frankfurte aj v New Yorku, kde ako aj na ostatných výstavách bol Extéria Market vždy jedinou českou vystavujúcou franšízou,“ prezradzuje Aleš Krčmař s tým, že o podnikanie v tomto odbore bol medzi účastníkmi neobvyklý záujem, z čoho vzišlo veľa záujemcov o master licencie, s ktorými budú prebiehať ďalšie jednania. Záujemcovia videli v koncepte Extéria Market podľa Krčmařa veľkú príležitosť, predovšetkým vďaka tomu, že to je jediná franšíza na bezpečnosť práce a požiarnu ochranu v EU, a pritom podniky v Česku a na Slovensku ale aj v ostatných krajinách, musia túto problematiku plniť.

Prečítaj články

„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Od roku 2017 sa pobočky franšízy so službami BOZP rozšírila po Slovensku a nedávno pribudla pobočka v Trenčíne.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?