Podnikanie so známou značkou
Práve v Chorvátsku zahájila svoju expanziu po krajinách strednej a východnej Európy táto pôvodom americká franšízová sieť, ktorá vznikla v roku 2012 v New Yorku a za ktorou stojí svetoznáma značka spotrebičov LG Electronics. Držiteľmi master-franšízovej licencie pre región východnej Európy je spoločnosť Bright World. Od roku 2015 sa jej podarilo otvoriť štyri franšízové pobočky v Chorvátsku a po jednej v Srbsku a Černej Hore. Podľa Ivany Živičnijak zo spoločnosti Bright World je možné čoskoro očakávať otvorenie prvej pobočky v Macedónsku a ďalšej v Čiernej Hore. Stále tiež hľadá záujemcov o podnikanie pod značkou LG Loundry Lounge na Slovensku.
Ideálnym kandidátom na franšízanta sú hlavne mladší ľudia, ktorí uvažujú o rozbehnutí svojho prvého podnikania, najmä tí, ktorí mali možnosť cestovať a vidieť, ako samoobslužné práčovne fungujú v Spojených štátoch amerických či v západnej Európe. To, čo by ich na spolupráci s LG Loundry Lounge mohlo na prvý pohľad zaujať, je pomerne nízka počiatočná investícia, ktorá sa pohybuje okolo 20 tisíc eur. „S návratnosťou investície môže franšízant počítať v horizonte zhruba 12 mesiacov. Našou výhodou je fakt, že franšízoví partneri nemusia platiť vstupný poplatok pri nákupe franšízy, čo je u iných franšíz bežné. V našom prípade je vstupný poplatok zahrnutý už v cenách pracovných strojov,“ hovorí Ivana Živičnijak.
Ďalším pozitívom môže byť fakt, že na spoluprácu so sieťou LG Loundry Lounge nie sú potrebné žiadne skúsenosti s podnikaním. Na druhú stranu je však dôležité, aby franšízant mal aspoň minimálne technické znalosti. O pravidelnú údržbu a servis strojov sa stará franšízor. Ten svojim franšízovým partnerom pomáha už od samotného začiatku spolupráce, od analýzy vstupného kapitálu a vhodnosti umiestenia prevádzky, cez vizualizáciu priestorov a návrhu zariadenia, až po marketing a podporu predaja služieb.
A na akých zákazníkov sa franšízanti môžu tešiť? Ich zloženie môže byť veľmi pestré. Obvyklými používateľmi sú turisti, študenti, alebo ľudia, ktorí nevlastnia práčku či využívajú práčovne kvôli rýchlejšiemu praniu a sušeniu a veľkým kapacitám. Tie im umožňujú prať veľké kusy ako sú deky, spacáky, bundy a pod. Služby práčovní ako sú pranie, sušenie a žehlenie, môžu využívať tiež hotely, reštaurácie, verejné inštitúcie, internáty, apartmány, kempy, ubytovne, domovy dôchodcov, malí podnikatelia ako sú kaderníctva, alebo salóny krásy. Franšízant má široké pole pôsobnosti a veľa možností, kde hľadať potenciálnych zákazníkov.
Nižšie investície aj prevádzkové náklady / Počiatočný kapitál, ktorý bude franšízant potrebovať na štart podnikania si značkou LG Loundry Lounge, môže začínať už na 12 tisíc eur. Vzhľadom na to, že ide o samoobslužné práčovne, nečakajú na nich ani vysoké prevádzkové náklady spojené s personálom.
Prečítaj články
Ubytovanie pod silnou značkou
/02.10.2025
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
Najčítanejšie
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.