Podnikanie s vôňou čistej bielizne
Trh samoobslužných práčovní sa v posledných dvoch rokoch pomerne premenil. A to platí aj u nás, stále častejšie môžeme naraziť na čím ďalej tým viac poskytovateľov tejto služby. Podľa majiteľa franšízového konceptu Quickwash Tomáša Drgy práve rozšírenosť tohto typu práčovní zvyšuje záujem koncových zákazníkov o ich využívanie. A to je dôvod, prečo vedenie tejto siete vidí na slovenskom trhu veľký potenciál pre jeho ďalší rozvoj.
V domácom Česku má v súčasnosti táto franšízová sieť 19 pobočiek, z ktorých 16 je v rukách franšízových partnerov. Na začiatku tohto roka mala sieť 21 prevádzok, no vedenie konceptu muselo prevádzku dvoch z nich ukončiť. „Dôvodom bolo nedodržiavanie štandardov našej značkovej práčovne,“ dopĺňa Tomáš Drga. U nás má značka momentálne dve franšízové prevádzky, ktoré zákazníci nájdu v Bratislave. A v pláne má ďalej rásť.
Podľa plánu v Česku má vedenie konceptu namierené do menších miest, ktoré boli doteraz trochu stranou. Cieľom je otvoriť ročne 2 až 3 nové práčovne. „Som presvedčený, že v budúcich niekoľkých rokoch bude mať každé desaťtisícové mesto aspoň jednu samoobslužnú práčovňu. Dokážem si predstaviť, že najskôr to budú mestá s turistickým ruchom alebo v blízkosti nových výrobných tovární,“ približuje plány do budúcnosti Tomáš Drga.
S obsluhou aj bez
Franšíza Quickwash je vhodná pre investorov, aj pre tých, ktorí sa chcú na jej prevádzke aktívne podieľať. Vedenie siete sa tak snaží každú pobočku prispôsobiť držiteľovi franšízovej licencie. Medzi franšízantmi sa nájdu tí, čo chcú mať samoobslužnú práčovňu ako doplnkový biznis a nechcú mu venovať veľa času. Na druhej strane sa partnermi stávajú tí, pre ktorých bude prevádzka pobočky každodennou činnosťou a sú pripravení jej venovať viac času a energie. „Niektorí franšízanti preferujú plne automatizovanú samoobslužnú prevádzku práčovne, iní sú zasa presvedčení, že viac zákazníkov prilákajú, keď im ponúknu službu obsluhy. Z našej strany majiteľa našich pobočiek netlačíme na tú či onú stranu, ale snažíme sa mu pomôcť vybudovať takú práčovňu, aby sa cítili šťastní a spokojní,“ dodáva Drga.
Úplne v súlade s týmto prístupom k franšízantom je aj situácia ohľadom platieb za fungovanie pod hlavičkou tohto už rokmi prevereného podnikania. Podľa Tomáša Drgy je prevádzka a hospodárenie každej pobočky úplne v rukách jej majiteľa. Franšízant na začiatku spolupráce zaplatí jednorazový poplatok za licenciu vo výške 1500 eur. Za túto investíciu získa pomoc s výberom miesta, posúdenie vhodnosti vybraných priestorov, návrh najvhodnejšej technológie, základný projekt prevádzky, vizualizáciu prevádzky a vnútorné značenie, to znamená inštruktážne a informačné tabule, ktoré vyrobíme a fyzicky v novej prevádzke rozmiestnime. V licenčnom poplatku je zahrnutá aj grafika vonkajšieho firemného štítu a polepov výkladných skríň. Po otvorení pobočky franšízant hradí franšízorovi poplatok určený na podporu údržby a prevádzky korporátnych internetových stránok, tzv. marketingový poplatok, ktorý činí 20 eur. Žiadne ďalšie poplatky či percentá z obratu poskytovateľ licencie nevyberá. Investícia do zariadenia pobočky sa pohybuje od 40 do 80 tisíc eur.

Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Najčítanejšie

Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
McDonald's pokračuje v plánovanej expanzii. Na konci septembra otvorilauž už tridsiatu 39. reštauráciu, ktorá svoje miesto našla na dialnici.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?