Je nutné veriť a nezastaviť sa
Rozhodnúť sa a začať podnikať nie je nikdy úplne jednoduché. Aké boli začiatky u Vás, čo viedlo k nápadu na koncept Vitabox?
Máte pravdu, začiatky sú vždy náročnejšie. Je však potrebné, aby ste svoju myseľ nastavili na to, že vás čaká často veľmi náročná cesta, ale zároveň je nevyhnutné, aby ste verili svojmu cieľu. To výrazne zvyšuje vaše šance na úspech.
Podobné koncepty ako je Vitabox, už boli realizované v iných krajinách, a veľa značiek oslavovalo s týmto nápadom úspech. Preto sme sa rozhodli podobný projekt preniesť i na slovenský trh. Pred otvorením prvej pobočky celý náš tím veľmi usilovne pracoval na príprave a detailoch celého projektu. Bolo potrebné doladiť veľa vecí, vrátane zaistenia správne fungujúceho objednávkového softwaru, webstránok, receptúr, vytvoriť zaujímavé logo, nastaviť marketing firmy…. a k tomu sa neustále pridružovalo veľa ďalších maličkostí, ktoré ale boli všetky nutné pre úspešné spustenie projektu Vitabox. Nakoniec nám to trvalo približne jeden rok, než sme dosiahli požadovaný výsledok.
Na čom je podľa Vás postavený úspech konceptu? V čom vidíte jeho silu?
Vidím viac bodov úspechu konceptu, ale to hlavné, čo nám hrá do kariet, je myslím dnešná doba. Súčasná doba, v ktorej žijeme, je príliš rýchla, hektická, ľudia nemajú čas na nákupy, varenie, vymýšľanie kombinácií jedál, nemajú čas sa zaoberať zložením receptúr a už vôbec nie počítaním kalórií, ale zároveň majú potrebu alebo záujem jesť zdravšie a chutnejšie. Sila Vitaboxu spočíva v jeho jednoduchosti. Stačí pár kliknutí na našich stránkach a všetky starosti so stravovaním pre mnohých pominú.
Čo zákazníkov priťahuje k Vitaboxu najviac? Menia sa ich požiadavky?
Tu by som začal najskôr tou druhou časťou otázky. Podľa toho, ako sa mení trh a vyvíjajú sa nové trendy, tak sa samozrejme menia aj požiadavky našich zákazníkov. Aby sme ich uspokojili a ponúkli to, čo chcú, tak vkladáme do ponuky chutné a zdravé jedlá, rozmanitý jedálny lístok s možnosťou výberu, priebežne pridávame nové produkty a zachovávame flexibilitu objednávok. Takže keď to zhrnieme, to, čo naši zákazníci chcú a oceňujú najviac, je práve koncept zdravého stravovania, recepty zostavené pod dohľadom špecialistu, certifikovaného výživového poradcu, kvalitne spracované a vhodne skombinované potraviny a doručenie na miesto určenia.
Centrálu máte v Prievidzi, pobočky po celom Slovensku. Narastá ešte počet franchising partnerov, resp. je stále ešte ponuka lokalít pre zastúpenie?
Čo sa týka Slovenska, tak tu už máme pokrytie trhu zhruba 70 %. Ale priestor tu pre franšízy samozrejme ešte stále je. Myslím tak pre 1 až 2 City Partnerov s výhradným zastúpením pre mesto a okolie a prípravu, predaj a distribúciu produktov Vitabox. Okrem toho aj niekoľko tzv. kuriérskych licencií, s výhradným zastúpením pre menšie mesta v regiónoch bez potreby vlastnej kuchyne pre prípravu jedál.
Čo požadujete od svojich franšízantoch, čo musia spĺňať?
Odpoveď je jasná a stručná. Hlavnou požiadavkou je profesionalita a flexibilný a pozitívny prístup.
Majú Vaši partneri zmluvne zaistenú exkluzivitu?
Áno, je to tak. Každý náš partner má v zmluve presne danú oblasť, čo mu zaručuje exkluzivitu značky po celú dobu trvania licencie.
Máte záujem expandovať tiež do zahraničia. Akou formou a o aké štáty máte záujem?
Určite sa chceme rozvíjať a to znamená tiež prekročiť hranice Slovenska. Tu už máme pozíciu vybudovanú, priebežne pracujeme na jej posilnení, zachovaní. V nadväznosti na to máme záujem presadiť našu značku Vitabox aj na nových trhoch v iných štátoch; v hre je napr. Česká republika, Poľsko, Rakúsko, Nemecko či Taliansko. Licencie by bola postavená na forme General Partnera, teda licencie pre výhradné zastúpenie štátu s centrálou Vitabox pre daný štát a na príjmoch z predaja licencií ďalším partnerom, teda City Partner a Kuriér.
Vyvíjate sa, ponúkate aktuálne nejaké novinky, zlepšenie, nové možnosti, ktoré môžu franšízanti využiť?
V mojej odpovedi nebudem ani nemôžem byť konkrétny, napríklad preto, že by odpoveď v dobe vydania článku nemusela byť aktuálna. Poviem to takto: Od prvého dňa uvedenia Vitaboxu na trh sa vývoj u nás nezastavil a stále v tom chceme pokračovať, pretože trh sa mení a my s ním. To isté platí aj pre možnosti franšízantov… zmeny u nás ovplyvňujú aj ich, ale dúfam, že sú to vždy iba zmeny k lepšiemu, ktoré vedú k stabilite a spokojnosti zákazníkov.
V tom prípade rozhovor zakončíme poslednou otázkou. Ako sa darilo Vášmu konceptu v uplynulom roku?
Bez prikrášlenia sa dá tvrdiť, že uplynulý rok bol pre spoločnosť Vitabox prelomovým. Takmer v každej pobočke (na Slovensku Vitabox prevádzkuje 11 vlastných pobočiek a dvadsať franšízových) sme dosiahli dvojnásobné obraty a naša základňa spokojných klientov sa neustále rozširuje. Zákazníci sa vracajú, stávajú sa stálymi a to je to, o čo sa snažíme.
Čo musím vyzdvihnúť, je fakt, že s pomocou našich skvelých zamestnancov a spolupracovníkov sa nám podarilo z jednoduchého nápadu vybudovať funkčný projekt Vitabox a za to im patrí vďaka.
Prečítaj články
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Neponáhľať a franšízových partnerov si dôkladne preveriť. Taká je stratégia konceptu DietaFit pri rozširovaní siete.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Franšízová sieť s jazykovými kurzami Zaraz v posledných rokoch rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?