Kuriér na ceste za hranice
Medzi služby, ktoré tento pôvodom poľský franšízový koncept zákazníkom poskytuje, patria poštovné služby, digitálny a veľkoformátový tlač, potlač reklamných predmetov alebo profesionálne baliace služby. Aby bol výsledok práce pre koncových zákazníkov čo najlepší, Ship Center uzatvorilo na domácom trhu spoluprácu s 12 kuriérskymi a špedičnými spoločnosťami, a to vrátane UPS, DPD a DHL. Tiež vďaka nej môže poskytovať služby individuálnym, aj firemným zákazníkom. Môže sa tak stať ďalším konkurentom pošty v oblasti doručovania balíkových zásielok. Tlačové služby podľa štatistiky využíva hlavne firemná klientela, kuriérske služby malé a stredné firmy a jednotlivý spotrebitelia.
Úspech siete v domácom Poľsku motivoval franšízora, aby svoje aktivity rozšíril i na zahraničné trhy. „Pred časom sa objavila myšlienka rozvoja siete mimo Poľsko. Trhy východnej a západnej Európy zaznamenávajú v poslednej dobe nárast využívania kuriérskych služieb. U nás majú zákazníci možnosť využiť aj tlačové služby. Keďže Slovensko, Česko, Litva, Lotyšsko a Estónsko na trhu podobnú sieť nemajú, rozhodli sme sa túto medzeru zaplniť. Na všetkých týchto trhoch chceme nájsť master-franšízantov, ktorí budú rozvíjať sieť. Čo sa týka rozvoja v pobaltských krajinách, najskôr začneme pôsobiť v Litve a následne sa budeme postupne rozvíjať v Lotyšsku a Estónsku“ hovorí Łukasz Osyra, franšízový špecialista Ship Center.
A akí by mali byť budúci franšízoví partneri Ship Center? „Určite to musia byť ľudia, ktorí majú skúsenosti s vedením podniku. Potrebujeme franšízantov, ktorí dobre poznajú miestny trh a potreby miestnych zákazníkov,“ vysvetľuje Osyra. Výška investície do master franšízy v Česku činí 20 tisíc eur, sú vyššie ako pri obstaraní jednotlivej franšízovej licencie. V cene master-franšízy sú zahrnuté tiež náklady na počítačové a polygrafické zariadenie, tiež ako založenie portálu podľa poľského modelu.
V domácom Poľsku sa Ship Center môže pochváliť 80 pobočkami. Na rozdiel od požiadaviek na zahraničných master-franšízantov, nie je potrebné, aby partneri na domácom trhu mali skúsenosti s podnikaním. Dôvodom je fakt, že franšízor je im v tomto ohľade schopní poskytnúť niekoľko školení.
„Naším franšízantom ponúkame potrebné školenia v oblasti podnikania. Najdôležitejšia je motivácia k práci a ochota zriadiť si vlastné podnikanie. Samozrejme tiež potrebujete investičný kapitál,“ dopĺňa Osyra.
V rámci franšízového balíčku poskytuje franšízor zariadenie vrátane počítača a tlačiarne, vnútorného a vonkajšieho značenia, internetovej stránky, školenia a tiež prístup k programom súvisiacim s tlačou a kuriérskymi službami.

Prečítaj články

„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?