Podnikanie bez zamestnancov
Za naplnením tohto plánu sa vedenie značky vydalo aktívne. V súčasnosti funguje v Českej republike 27 pobočiek tejto značky. Cieľom siete laundromatov je preniknúť aj k nám na Slovensko. „Už teraz jednáme o štyroch pobočkách, ktoré by sme chceli v priebehu tohto roka uviesť do prevádzky,“ prezradzuje Markéta Plešková, Regional Marketing Specialist Speed Queen.
Potenciál úspechu na trhu vníma vedenie siete ako veľmi silný. Stojí za tým tiež záujem o túto službu zo strany koncových zákazníkov. Samoobslužné práčovne sa totiž tešia stále väčšej obľube, a to nie iba vo veľkých mestách. Dôkazom je tiež otvorenie prvej „práčovne“ v českej Mohelnici, ktorá má zhruba 9,5 tisíca obyvateľov. Speed Queen sa teda nebráni ani rozširovaniu do menších miest. Hlavnú úlohu pri konečnom rozhodnutí o umiestení prevádzky má lokalita a tiež pripravenosť priestoru, čo niekedy môže byť pomerne zložité. „Nájsť vhodný priestor kde bude dostatočný elektrický príkon, prípadne prípojka plynu a možnosť vyvedenia vzduchotechniky, je ako hľadať ihlu v kope sena,“ hovorí Plešková s tým, že práve preto prichádza Speed Queen s novinkou v podobe tzv. „kontajnerovej práčovne“, ktorá ponúka investorovi väčšiu variabilitu.
Investícia do otvorenia laundromatu Speed Queen sa pohybuje od 44,5 do 74 tisíc eur. Za licenciu budúci franšízant nič neplatí, tiež na neho nečakajú žiadne mesačné poplatky. Podľa Pleškovej je záujem o licencie zo strany investorov pomerne veľký, uvedomujú si totiž, že doba návratnosti investície v prípade tohto programu je pre nich veľmi zaujímavá. Tiež ich často láka aj fakt, že pri prevádzkovaní pobočky Speed Queen nebudú potrební žiadni zamestnanci.
Značka Speed Queen vznikla v roku 1908 v Ripone v americkom Wisconsine. Jej zakladatelia Joe Barlow a John Seeling začali svoju činnosť tým, že pridávali vylepšenia na prvé pračky, ktoré sa objavili na trhu. Neskôr sa stala súčasťou koncernu na výrobu práčovňovej techniky Alliance Laundry Systems (ALS). V súčasnosti pokračuje v expanzii nielen v Spojených štátoch, ale tiež v Európe, na Strednom Východe, v Afrike a na rozvíjajúcich sa trhoch Ďalekého východu a Latinskej Ameriky. Začiatkom apríla otvorila svoje brány zákazníkom 500. pobočka práčovne Speed Queen v poľskej Varšave.

Prečítaj články

„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?