Zisk v krabičkách
Po troch rokoch rozvoja na domácom poľskom trhu sa franšízová značka BodyChief, ktorá pôsobí v oblasti diétneho cateringu prostredníctvom krabičiek, rozhodla pre expanziu na zahraničné trhy. Vedeniu siete došlo, že záujem o zdravý životní štýl by mohli mať zákazníci aj v iných krajinách. „Jasnejšie obrysy táto naša vízia získala v momente, keď sa objavil partner, ktorý sa rozhodol našu značku predstaviť na britskom trhu. To bol prvý krok, k zahraničnej expanzii. Onedlho sme podpísali zmluvu s podnikateľom z Nemecka a teraz hľadáme záujemcu o rozvoj značky BodyChief i na Slovensku,“ hovorí Paulina Zatorska, ktorá má na starosti franšízový rozvoj BodyChief.
Voľba na Slovensko, ako ďalšiu destináciu pre rozvoj siete, padla hlavne kvôli jej geografickej polohe. Tiež zvyky, kultúra a jedlo sú poľským pomerne podobné. Na tomto trhu počíta BodyChief s udelením až dvoch franšízových licencií. Dôvodom tak nízkeho počtu je fakt, že nie je v záujme spoločnosti, aby si franšízanti navzájom v rámci lokality konkurovali. Cieľom je, umožniť im dostatočný priestor pre rozvoj podnikania s franšízovou licenciou.
Preto vedenie značky hľadá vynaliezavých a angažovaných franšízantov s nadšením pre zdravé potraviny a životný štýl, ktorí uvedú na trh nový produkt a oslovia s ním zákazníkov. Podmienkou nadviazania spolupráce sú skúsenosti z potravinárskeho priemyslu a tiež znalosti a skúsenosti v oblasti predaja a marketingu, najmä pri uvádzaní produktov do nových lokalít. Veľmi dôležitá je pre budúceho franšízového partnera znalosť miestneho trhu. Tiež je treba, aby franšízant BodyChief mal dostatočný kapitál potrebný na pokrytie investičných i prevádzkových nákladov.
„Náš franšízant musí byť pripravený na samostatné podnikanie. Samozrejme, že poskytujeme pomoc a podporu v každom okamihu. Franšízant je však osoba zodpovedná za všetky rozhodnutia. Partner, ktorý s nami bude pracovať, bude zodpovedný za výrobu, ak si vyberie franšízový model s vlastnou výrobou, proces predaja, dodanie zákazníkom a marketing. Mal by dodržiavať štandardy spoločnosti a splniť konkrétny plán predaja,“ vysvetľuje Paulina Zátorská.
Cena franšízovej licencie BodyChief činí 10 tisíc eur, 30 tisíc eur investuje franšízant do prispôsobenia priestoru na výrobu, nákup/leasing prostriedkov na dodanie, náklady na predaj, franšízové náklady. Poplatok za úvodný balíček zahrňuje internetovú stránku, ktorú bude franšízant využívať, systém objednávok, dokumentáciu pre šoféra a prístup k mailom a doméne, čo celkovo stojí 4 tisíc eur. Marketingový poplatok činí 500 eur mesačne. S návratom investície môže franšízant podľa Pauliny Zatorskej počítať v horizonte jedného roka.
BodyChief zákazníkom ponúka čerstvú, zdravú a vyváženú stravu, ktorá denne obsahuje 5 jedál. BodyChief si obľúbia aj ľudia so špeciálnymi požiadavkami na stravovanie, v ponuke má širokú škálu diét s rôznymi možnosťami kalórií, ako je napríklad bezlepková diéta, vegetariánska strava alebo diéta Junior. „Máme niekoľko typov klientov, ale obvykle sú to ľudia, ktorí chcú zhodiť, jesť zdravo, športovci alebo ľudia s náročným zamestnaním,“ dopĺňa Paulina Zatorska.

Prečítaj články

Franšíza DietaFit sa snaží o rozvoj aj na slovenskom trhu. Podľa vedenie spoločnosti sa v nich skrýva veľký potenciál, napriek koronavírusu zaznamenala väčší záujem o služby.
„Telefonické a online konzultácie sme vnímali ako doplnkovú službu. Uplynulé týždne však potvrdili perspektívu tohto segmentu," hovorí Marta Nosková, konateľka franšízovej siete Nutriadapt.
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
„V zahraničí chceme nájsť partnerov, ktorí otvoria aspoň jeden vlastný obchod s kávou a čajom, a budú rozvíjať ďalej franšízovú sieť," hovorí majiteľ konceptu Oxalis Petr Zelík.
Rozšírenie sortimentu predajní – zmena, ktorú franšízovému konceptu 1.Day priniesla „koronavírusová kríza“.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
Odbor gastronómie sa vplyvom súčasnej situácie zmení. Šancu uspieť získajú nové koncepty, ktoré zaujmú zákazníkov svojou ponukou.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Školenie je jednou z najdôležitejších súčastí franšízového balíčku. Noví franšízanti by sa vďaka nemu mali naučiť, ako úspešne podnikať pod zavedenou značkou.
Najúspešnejšie globálne franšízy pochádzajú z oblasti gastronómie. V prvej 50 sú aj značky pôsobiace na tuzemskom trhu.