Zisk v krabičkách
Po troch rokoch rozvoja na domácom poľskom trhu sa franšízová značka BodyChief, ktorá pôsobí v oblasti diétneho cateringu prostredníctvom krabičiek, rozhodla pre expanziu na zahraničné trhy. Vedeniu siete došlo, že záujem o zdravý životní štýl by mohli mať zákazníci aj v iných krajinách. „Jasnejšie obrysy táto naša vízia získala v momente, keď sa objavil partner, ktorý sa rozhodol našu značku predstaviť na britskom trhu. To bol prvý krok, k zahraničnej expanzii. Onedlho sme podpísali zmluvu s podnikateľom z Nemecka a teraz hľadáme záujemcu o rozvoj značky BodyChief i na Slovensku,“ hovorí Paulina Zatorska, ktorá má na starosti franšízový rozvoj BodyChief.
Voľba na Slovensko, ako ďalšiu destináciu pre rozvoj siete, padla hlavne kvôli jej geografickej polohe. Tiež zvyky, kultúra a jedlo sú poľským pomerne podobné. Na tomto trhu počíta BodyChief s udelením až dvoch franšízových licencií. Dôvodom tak nízkeho počtu je fakt, že nie je v záujme spoločnosti, aby si franšízanti navzájom v rámci lokality konkurovali. Cieľom je, umožniť im dostatočný priestor pre rozvoj podnikania s franšízovou licenciou.
Preto vedenie značky hľadá vynaliezavých a angažovaných franšízantov s nadšením pre zdravé potraviny a životný štýl, ktorí uvedú na trh nový produkt a oslovia s ním zákazníkov. Podmienkou nadviazania spolupráce sú skúsenosti z potravinárskeho priemyslu a tiež znalosti a skúsenosti v oblasti predaja a marketingu, najmä pri uvádzaní produktov do nových lokalít. Veľmi dôležitá je pre budúceho franšízového partnera znalosť miestneho trhu. Tiež je treba, aby franšízant BodyChief mal dostatočný kapitál potrebný na pokrytie investičných i prevádzkových nákladov.
„Náš franšízant musí byť pripravený na samostatné podnikanie. Samozrejme, že poskytujeme pomoc a podporu v každom okamihu. Franšízant je však osoba zodpovedná za všetky rozhodnutia. Partner, ktorý s nami bude pracovať, bude zodpovedný za výrobu, ak si vyberie franšízový model s vlastnou výrobou, proces predaja, dodanie zákazníkom a marketing. Mal by dodržiavať štandardy spoločnosti a splniť konkrétny plán predaja,“ vysvetľuje Paulina Zátorská.
Cena franšízovej licencie BodyChief činí 10 tisíc eur, 30 tisíc eur investuje franšízant do prispôsobenia priestoru na výrobu, nákup/leasing prostriedkov na dodanie, náklady na predaj, franšízové náklady. Poplatok za úvodný balíček zahrňuje internetovú stránku, ktorú bude franšízant využívať, systém objednávok, dokumentáciu pre šoféra a prístup k mailom a doméne, čo celkovo stojí 4 tisíc eur. Marketingový poplatok činí 500 eur mesačne. S návratom investície môže franšízant podľa Pauliny Zatorskej počítať v horizonte jedného roka.
BodyChief zákazníkom ponúka čerstvú, zdravú a vyváženú stravu, ktorá denne obsahuje 5 jedál. BodyChief si obľúbia aj ľudia so špeciálnymi požiadavkami na stravovanie, v ponuke má širokú škálu diét s rôznymi možnosťami kalórií, ako je napríklad bezlepková diéta, vegetariánska strava alebo diéta Junior. „Máme niekoľko typov klientov, ale obvykle sú to ľudia, ktorí chcú zhodiť, jesť zdravo, športovci alebo ľudia s náročným zamestnaním,“ dopĺňa Paulina Zatorska.

Prečítaj články

Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Koncept krabičkovej diéty FITeat pôsobí zatiaľ u našich susedov v Českej republike. Do ďalších regiónov a na Slovensko chce vstúpiť vďaka franšízantom.
Franšízový reťazec Môjobchod v spolupráci s čerpacou stanicou Ava Jett vítajú nový koncept predajní.
Sieť maloobchodných predajní Malina potraviny chce previesť zabehnuté pobočky na partnerov. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Už ste vykonali voľbu franchisovej siete, o ktorej nákup licencie máte záujem. Pred podpisom zmluvy si pre vlastné bezpečie spočítajte, či finančne unesiete nákup licencie a priebežné náklady na prevádzku podniku.