Podnikanie na krídlach motýľov
Sprostredkovať návštevníkom zážitok, za ktorým by inak museli cestovať až do vzdialenej Južnej Ameriky či Ázie. Práve to bol cieľ projektu Papilonia – Motýlí dom, v ktorom celoročne žije 600 exotických motýľov zo všetkých kútov sveta. „Pre štylizáciu interiéru tzv. letové zóny nám bol inšpiráciou chrám Angkor Vat v Kambodži, prítomné motýlie druhy však pochádzajú zo všetkých kútov sveta – napríklad z dažďových pralesov Mexika, Južnej Ameriky, juhovýchodnej Ázie, subsaharskej Afriky či z Austrálie,“ vysvetľuje Zbyněk Černý, zakladateľ Papilonie.
V súčasnosti u nás fungujú dva motýlie domy, a to v Karlových Varoch a Prahe, v priestoroch hračkárstva značky Hamleys. Vďaka franšízovým licenciám ich však môže byť aj viac. Výhodou je, že výber miesta pre Papiloniu nie je nijako obmedzený. Je možné ho celoročne prevádzkovať kdekoľvek v Európe. „Motýlí dom vieme ako jediní na svete postaviť a prevádzkovať pod umelým osvetlením. Vďaka tomu je možné ho implementovať kamkoľvek a do akéhokoľvek priestoru - od pivnice na pešej zóne v Berlíne až po obchodný dom v Štokholme,“ doplňuje Zbyněk Černý s tým, že dnes už motýlie domy nemusia byť „iba“ tropickou záhradou bez ďalšej pridanej hodnoty. Interiéry je možné ľubovoľne štylizovať.
Motýle lákajú
O tom, že medzi návštevníkmi je o pozorovanie pestrofarebných motýľov z bezprostrednej blízkosti záujem, svedčí aj fakt, že za prvý rok prevádzky ho navštívilo 92,5 tisíc hostí. To tento motýlí dom činí najnavštevovanejšou atrakciou so zvieratami, ktorá bola v ČR otvorená po roku 1989.
Investície do vybudovania a otvorenia Papilonie stojí záujemcu o franšízu medzi 235 - 275 tis. EUR v závislosti na objekte, v ktorom sa bude nachádzať. S návratnosťou môžu franšízanti počítať v priebehu troch až štyroch rokov. Aby bolo možné všetkým motýľom zaručiť pohodlné miesto pre ich liahnutie a tiež pohyb, musí zvolený priestor spĺňať určité kritériá. Veľkosť letovej zóny pre motýle sa musí pohybovať od 100 do 200 m2, podľa skúseností je ideálnym rozmer plochy 150 m2. Počítať je nutné tiež so zázemím pre zamestnancov a záhradníka, priestorom pre technickú miestnosť a recepciu. Ideálne by sa celková plocha pobočky mala pohybovať okolo 200 až 250 m2. Pre tých, čo by mali záujem otvoriť pobočku v niektorom z nákupných centier, Papiloniu je možné umiestiť do priestoru s veľkosťou dvoch kójí v obchodnom centre.
Spoločnosť Motýlí dom, ktorá za konceptom Papilonia stojí, plánuje vybudovať pobočky nie iba na Slovensku, ale tiež v Česku a Poľsku. Zatiaľ čo na Slovensku vidí Zbyněk Černý priestor pre jednu, v Poľsku by ich svoje miesto mohlo nájsť až šesť. Hľadajú franšízových partnerov, ktorí nielen, že budú schopní svoje podnikanie zafinancovať, ale zaviažu sa aj k odberu motýlích kukiel a dodržovaniu štandardov kvality Papilonie.

Prečítaj články

„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?