Franšíza vhodná aj pre investorov
Vďaka otvoreniu nových pobočiek sa značka predajní alkoholických nápojov 1.Day dostala do lokalít, kde ešte donedávna nemala zastúpenie. Vedenie siete chce v rozširovaní siete vďaka franšízovým partnerom aj naďalej pokračovať. „Potenciál siete na Slovensku sa odvíja od záujmu potenciálnych partnerov otvárať spolu s nami ďalšie nové pobočky,“ hovorí franšízový manažér konceptu Pavol Kuľha s tým, že záujemcovia o licenciu sa hlásia z najrôznejších kútov krajiny. Finálne rozhodnutie o otvorení obchodu závisí na vhodnosti lokality, ktorú si pre svoje podnikanie zvolia.
Bol to práve záujem zo strany potenciálnych partnerov, čo inšpiroval spoločnosť 1.day na vytvorenie franšízového konceptu. Ako Pavol Kuľha vysvetľuje, franšíza tejto značky je vhodná pre investorov aj pre podnikateľov, ktorí sa chcú aktívne zúčastňovať na chode pobočky. „Máme skúsenosti s franšízantmi, ktorí fungujú priamo v obchode a tiež s tými čo to berú ako investíciu,“ dopĺňa.
Investícia do otvorenia predajne 1.day sa pohybuje od 50 do 80 tisíc eur a odvíja sa najmä od jej veľkosti. Za vynaložené finančné prostriedky získajú zariadenie predajne vrátane regálov, vitrín, chladiacich boxov, vlastnú pokladňu, POS terminály.
Súčasťou je tiež prvá dodávka tovarov. S výškou prvej investície súvisí aj jej návratnosť. „Ovplyvňujú ju aj ďalšie faktory ako napríklad lokalita pobočky, otváracie hodiny alebo kvalita personálu,“ hovorí Pavol Kuľha s tým, že doba návratnosti by nemala presiahnuť dva roky.
Koncept 1.day oslávi v budúcom roku 10 rokov pôsobenia na trhu. Cieľom jeho zakladateľov je od začiatku ponúkať zákazníkom tu najlepšiu kvalitu predávaných produktov a tiež inovácie v oblasti predajných stratégií.

Prečítaj články

Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
„Zmena zákazníckeho správania potvrdila, že rozšírenie sortimentu je správnou cestou pre nás i franšízantov," hovorí Pavol Kuľha, manažér pre expanziu a franšízing siete 1. Day.
Rozšírenie sortimentu predajní – zmena, ktorú franšízovému konceptu 1.Day priniesla „koronavírusová kríza“.
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Najčítanejšie

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Slovinský Franchising.si sa pripojil do siete spravodajských portálov o franchisingu spoločnosti PROFIT system.