Podnikanie sa počas krízy nezastavilo

Franšíza podľa veľkosti / Investícia do otvorenia obchodu 1.Day sa pohybuje v rozmedzí 50 až 80 tisíc eur a závisí na jej veľkosti. V tejto hodnote je zahrnuté okrem iného tiež zariadenie pobočky vrátane regálov, vitrín, chladiacich boxov, pokladne a POS terminály.
Pondelok
01.06.2020
Rozšírenie sortimentu predajní – zmena, ktorú franšízovému konceptu 1.Day priniesla „koronavírusová kríza“.
 

Fungovanie obchodov s alkoholickými nápojmi siete 1.Day opatrenia slovenskej vlády v boji proti šíreniu ochorenia Covid-19 priamo nezasiahli. Ale aj tak ho do istej miery ovplyvnili. Napríklad zvýšením nárokov na hygienické opatrenia, alebo jednania s úradmi. Jediným opatrením, ktoré sa predajne 1.Day v podstate dotklo, bolo obmedzenie predaja v nedeľu. Ale aj na to bolo vedenie konceptu pripravené. „Nedele sme sa rozhodli dobrovoľne zatvoriť ešte pred momentom, kedy toto nariadenie vláda vydala. Umožnilo nám to dôkladne dezinfikovať predajne, a aj náš personál, ktorý bol vystavený väčšiemu stresu, mal príležitosť si oddýchnuť,“ hovorí franšízový manažér konceptu Pavol Kuľha.

Práve v čase krízy sa môže naplno ukázať podpora franšízora, ktorú poskytuje svojim franšízovým partnerom v rámci spolupráce. V prípade 1.Day sa kolesá podpory rozbehli hneď na začiatku marca, kedy vedenie siete začalo svoje vlastné aj franšízové pobočky zásobovať dezinfekčnými prostriedkami, rúškami a jednorazovými rukavicami. V rámci konceptu sa tiež zmenili pravidlá a harmonogram upratovania. „Zvýšili sme aj frekvenciu vetrania a požiadali franšízantov, aby prispôsobili svoju prevádzku s ohľadom na maximálny počet zákazníkov v predajni. Ten sme stanovili podľa vzorcu 1 zákazník na 20 m2 obchodu,“ vysvetľuje Kuľha.

Právnici aj nová ponuka

Franšízoví partneri sa však mohli spoľahnúť aj na iné formy podpory. Franšízor im poskytol právnu pomoc pri jednaniach o lepších podmienkach nájmov s ohľadom na nižší záujem o nákupy zo strany zákazníkov. A to aj napriek tomu, že pobočky siete boli otvorené. „Zároveň sme franšízantom poskytli pomoc mediátorov z našej centrály, ktorí im pomohli riešiť komplikácie spojené s nedorozumeniami pri komunikácii s úradmi, ktoré chceli naše pobočky neoprávnene zatvoriť a som rád, že môžem povedať, že všetky takéto problémy sa nám podarilo úspešne vyriešiť,“ dopĺňa franšízový manažér 1.Day.

V niekoľkých pobočkách 1.Day prišlo aj k doplneniu sortimentu, napríklad aj z nového pripravovaného konceptu Bača Paľo, ktorý franšízor chystá pre slovenský trh. Zákazníci mohli na pultoch nájsť aj vákuovo balené špeciality ako bryndza, syrové korbáče, klobásy, jogurtové mlieka, žinčicu a pod.


Vernosť ako podnikateľský plán / Súčasťou spolupráce s konceptom 1.Day je tiež zapojenie sa do vernostného programu siete. Ten pomáha franšízantom siete získavať nových zákazníkov a tiež komunikovať s tými súčasnými.
/1/
Dozvědět se více