Jednoducho, rýchlo, prakticky
Jednoduchý, rýchly a praktický nákup alkoholických nápojov je doménou slovenskej franšízovej značky 1.day, ktorý pôsobí na trhu od roku 2009. Zakladatelia predajnej siete sa snažia od začiatku svojho podnikanie dbať na kvalitu ponúkaného tovaru a inovácie predajných stratégií i sortimentu. Vo svojej franšízovej sieti 1.day momentálne zjednocuje 60 predajných miest, a neustále sa rozrastá. Práve teraz hľadá 1. day na Slovensku nových franšízantov, ktorým ponúka dlhodobú spoluprácu, možnosť riadiť rodinný biznis, podieľať sa na rozvoji značky, možnosť využívať nákup tovarov za priaznivé ceny aj profesionálny prístup pri vzájomnej spolupráci.
Potenciálnemu franšízantov franšízovej siete 1.day by nemalo chýbať nadšenie a ochota riadiť vlastnú predajňu, mal by mať skúsenosti s riadením a motivovaním vlastného tímu, skúsenosti s maloobchodným predajom, vlastný kapitál a bankovú garanciu, a musí pred zahájením prevádzky franšízy absolvovať vstupné školenie. K otvoreniu novej predajne vedie podľa vedenia siete 8 základných krokov: vyhľadanie vhodnej lokality, tvorba návrhu dizajnu a vizualizácia predajne, výstavba predajne na kľúč, nábor a úvodné zaškolenie personálu, zabezpečenie kompletného sofwarového zariadenia predajne, tvorba prvej objednávky tovaru, dodávka tovaru na predajňu a nastavenie vhodnej marketingovej podpory.
Zárobok až 70 tisíc eur ročne
Všetky tieto kroky franšízant nemusí absolvovať sám, centrála je mu vždy k dispozícii a je mu ochotná a schopná vo všetkých smeroch pomôcť, a zjednodušiť tak podnikateľské začiatky. Celková investícia sa počíta obvykle od asi 50 tisíc eur v závislosti na veľkosti predajne. Táto hodnota obsahuje tiež náklady na zariadenie a naskladnenie tovaru. Priestory pre novú predajňu musia mať minimálne 60 m2 vrátane zázemia a skladu. Obchod musí ležať v lokalite s vysokou fluktuáciou obyvateľov. Personál musí byť schopný zaistiť obsadenie pracovných miest pri plnej prevádzke v časovom harmonograme sedem dní v týždni, teda vrátane víkendov.
Súčasťou spolupráce je okrem iného účasť na vernostnom programe značky, ktorý zaisťuje prísun nových zákazníkov i komunikáciu s nimi. Následná prevádzka franšízy je už vo finančnej réžii franšízantov, centrála hradí napríklad náklady spojené s reklamou a prevádzkou softwarového systému, propagáciu predajne pred jej otvorením, náklady spojené s prevádzkou vernostného programu, osadenie reklamných prvkov v predajni, marketing, či vstupné náklady na školenie (okrem cestovných nákladov).
Prečítaj články
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
„Zmena zákazníckeho správania potvrdila, že rozšírenie sortimentu je správnou cestou pre nás i franšízantov," hovorí Pavol Kuľha, manažér pre expanziu a franšízing siete 1. Day.
Rozšírenie sortimentu predajní – zmena, ktorú franšízovému konceptu 1.Day priniesla „koronavírusová kríza“.
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Medzi veci, ktoré franšízantku spoločnosti NATURHOUSE Radku Tabačekovú prekvapili najviac, bola reakcia zákazníkov. Výživové poradenstvo nepoznali, pritom po ňom túžili.