Sila čistej prírody aj tradície

Patrí medzi globálnych priekopníkov čisto rastlinnej kozmetiky. Značka Yves Rocher prišla na svet už v roku 1959, kedy ju v Bretónsku založil francúzsky podnikateľ, ktorého meno nesie dodnes. Rocher bol veľkým propagátorom vývoja produktov na báze rastlinných výťažkov, ktoré budú šetrné nie iba k ženskej pokožke, ale tiež k životnému prostrediu. A to v dobe, kedy trhu vládli syntetické kozmetické prípravky. Bol zástancom myšlienky, že prírode je potrebné „vracať, čo nám každým dňom dáva“ a správať sa k nej ohľaduplne vo všetkých etapách životného cyklu produktu.
Rocherova nadčasová podnikateľská vízia pretrvala podobne ako názov značky až do dnešných časov. Jeho spoločnosť je momentálne zastúpená vďaka franšízam v 88 krajinách na piatich kontinentoch a zamestnáva viac ako 13 500 ľudí. Okrem obchodov prevádzkuje tiež botanickú záhradu, do ktorej je vstup zdarma, a ekologicky obhospodaruje svoje polia. Vedenie spoločnosti po smrti zakladateľa v roku 2009 prevzal jeho vnuk Bris Rocher, a značka i naďalej rastie. Vo Francúzsku jej patrí, čo sa týka obľuby, dlhodobo druhé miesto po firme L’Oreal.
Dokážte, že máte dosť peňazí
Podľa štúdie z konca roku 2011 si produkt Yves Rocher niekedy v živote kúpila každá tretia Francúzska. Veľmi populárna je značka ďalej predovšetkým v Rusku a Nemecku, nasleduje Čína. Tiež v Česku má Yves Rocher silné zastúpenie a veľa zákazníkov, ktorí využívajú vernostný program. Takmer päťdesiatku vlastných obchodov v sieti doplňuje 24 českých franšízových pobočiek. "Momentálne hľadáme nové čisté franšízy v mestách s počtom obyvateľov 30 až 50 tisíc. Prípadne na atraktívnych miestach v krajských mestách či v Prahe, i napriek tomu, že v nich už pôsobíme. Veríme v rastúci potenciál," hovorí retail manažérka obchodov YR Denisa Formanová.
Yves Rocher ponúka potenciálnym franšízantom už zavedené obchody, ale aj nové pobočky. V druhom prípade ide o čisté franšízy a náklady sú vyššie, franšízanti ale dostávajú výhodnejšie marže na predaný tovar, aby sa návratnosť vložených investícií zhruba vyrovnala. "Každý obchod posudzujeme individuálne. Ak sa podnikateľ rozhodne založiť novú predajňu, musí si nájsť vhodné priestory, my mu zaistíme dodanie nábytku a návrh dizajnu, všetky investície na rekonštrukciu i zariadenie si hradí však sám," vysvetľuje Denisa Formanová. Výhodou sú vždy skúsenosti v retaili, základnou podmienkou zaistenie finančnej stránky podniku (nutné doložiť). Celkovo i s dodaním tovarov vychádza priemerná pobočka Yves Rocher asi 120 tisíc eur.
Prečítaj články

Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Zoznámte sa s nápadmi na podnikanie, do ktorých sa oplatí investovať. Prezradíme, ako si otvoriť vlastnú kantínu alebo kaviareň. Dozviete sa tiež, ako uspieť vďaka umývaniu áut bez vody. Predstavíme vám tipy na biznis, ktoré zarábajú nie iba v letných mesiacoch, alebo to, ako si vybrať ziskový franšízový koncept. To všetko sa dočítate v magazínu Vlastní firma FRANCHISING.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?