Sila čistej prírody aj tradície

Patrí medzi globálnych priekopníkov čisto rastlinnej kozmetiky. Značka Yves Rocher prišla na svet už v roku 1959, kedy ju v Bretónsku založil francúzsky podnikateľ, ktorého meno nesie dodnes. Rocher bol veľkým propagátorom vývoja produktov na báze rastlinných výťažkov, ktoré budú šetrné nie iba k ženskej pokožke, ale tiež k životnému prostrediu. A to v dobe, kedy trhu vládli syntetické kozmetické prípravky. Bol zástancom myšlienky, že prírode je potrebné „vracať, čo nám každým dňom dáva“ a správať sa k nej ohľaduplne vo všetkých etapách životného cyklu produktu.
Rocherova nadčasová podnikateľská vízia pretrvala podobne ako názov značky až do dnešných časov. Jeho spoločnosť je momentálne zastúpená vďaka franšízam v 88 krajinách na piatich kontinentoch a zamestnáva viac ako 13 500 ľudí. Okrem obchodov prevádzkuje tiež botanickú záhradu, do ktorej je vstup zdarma, a ekologicky obhospodaruje svoje polia. Vedenie spoločnosti po smrti zakladateľa v roku 2009 prevzal jeho vnuk Bris Rocher, a značka i naďalej rastie. Vo Francúzsku jej patrí, čo sa týka obľuby, dlhodobo druhé miesto po firme L’Oreal.
Dokážte, že máte dosť peňazí
Podľa štúdie z konca roku 2011 si produkt Yves Rocher niekedy v živote kúpila každá tretia Francúzska. Veľmi populárna je značka ďalej predovšetkým v Rusku a Nemecku, nasleduje Čína. Tiež v Česku má Yves Rocher silné zastúpenie a veľa zákazníkov, ktorí využívajú vernostný program. Takmer päťdesiatku vlastných obchodov v sieti doplňuje 24 českých franšízových pobočiek. "Momentálne hľadáme nové čisté franšízy v mestách s počtom obyvateľov 30 až 50 tisíc. Prípadne na atraktívnych miestach v krajských mestách či v Prahe, i napriek tomu, že v nich už pôsobíme. Veríme v rastúci potenciál," hovorí retail manažérka obchodov YR Denisa Formanová.
Yves Rocher ponúka potenciálnym franšízantom už zavedené obchody, ale aj nové pobočky. V druhom prípade ide o čisté franšízy a náklady sú vyššie, franšízanti ale dostávajú výhodnejšie marže na predaný tovar, aby sa návratnosť vložených investícií zhruba vyrovnala. "Každý obchod posudzujeme individuálne. Ak sa podnikateľ rozhodne založiť novú predajňu, musí si nájsť vhodné priestory, my mu zaistíme dodanie nábytku a návrh dizajnu, všetky investície na rekonštrukciu i zariadenie si hradí však sám," vysvetľuje Denisa Formanová. Výhodou sú vždy skúsenosti v retaili, základnou podmienkou zaistenie finančnej stránky podniku (nutné doložiť). Celkovo i s dodaním tovarov vychádza priemerná pobočka Yves Rocher asi 120 tisíc eur.
Prečítaj články

Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Značka Triumph chce mať na trhu do troch rokov 10 až 12 predajní. V akých mestách otvárajú už čoskoro?
Franšíza Yves Rocher otvorila v Česku a na Slovensku 100 pobočiek. Teraz chce cieliť na menšie mestá.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
„Rok 2021 bude okrem iného v znamení otvárania nových reštaurácií. Chceme, aby boli všetky od začiatku v rukách franšízantov," hovorí Radim Foltýn, Franchising Director CZ & SK McDonald's.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Bezpečnosť práce a hygienické predpisy sa počas uplynulého roka dostali do popredia záujmu. Ťažia z toho aj franšízanti Extéria Market.
Franchisové systémy je možno rozdeliť podľa rôznych kritérií: druhu know-how, druhu hospodárskej činnosti či spôsobu organizácie systému.