Zdravá gastronómia z Česka
Fitness Food Menu je česká franšízová sieť, ktorá sa špecializuje na zdravú výživu. Jej cieľom nie je iba redukcia váhy, ale i správne stravovanie pomocou zdravých surovín. V Česku má už 14 výrobných miest distribuujúcich produkty do 70 miest, na Slovensku 6 výrobných miest s distribúciou do 25 miest, v Nemecku jednu výrobňu pokrývajúcu 3 mestá a v Maďarsku jednu výrobu pre 3 mestá. Ku konca roka sa výrobne špecializovali na vianočné koláče, ktoré firme každoročne privedú nových zákazníkov a zvyšujú zisky v dobe mimo hlavnej sezóny.
V ČR značka ponúka momentálne franšízové licencie na svoje prevádzky v Znojme, Třebíči a Brne. "Radi by sme postupne zachovali iba jednu vlastnú malú prevádzku, a zvyšok vlastných pobočiek predali franšízantom, a to vrátane našich verných zákazníkov," hovorí majiteľ Fitness Food Menu Tomáš Volf. Jeho spoločnosť vznikla na báze rodinného podniku pred siedmymi rokmi, vlastné pobočky spolu s výrobňami úspešne fungujú už viac ako 5 rokov.
Obchodná zdatnosť víťazí nad skúsenosťami z gastro prevádzok
I preto v prípade ich predaja bude cena za vstupný poplatok do siete navýšená o hodnotu ziskov za obdobie 2 až 3 rokov, ktoré podľa odhadov centrály príslušný región generuje. V západných Čechách je podľa Volfa pre nových franšízantov voľná tiež oblasť v okolí Karlových Varov. "Oceňujeme kvalifikáciu, preto vyberáme uchádzača so skúsenosťami z dvoch oblastí, ktoré spájajú náš produkt, a tým je gastronómia a fitness," hovorí Volf s tým, že dôležitejšia je skúsenosť či vzdelanie v oblasti zdravej výživy ako v gastronómii. Centrála je však ochotná a schopná nových franšízantov aj jej zamestnancov v oboch oboroch zaškoliť.
Fitness Food Menu sa darí v posledných dvoch rokoch aj vďaka expanzie na zahraničné trhy. Aktuálne pripravuje otvorenie novej franšízy v Drážďanoch, a súčasne skúšajú nový spôsob predaja fitness pokrmov v bistrách namiesto obvyklej donášky domov. Prioritou pre českú centrálu zostáva naďalej tiež poľský trh, kde sa jednania preťahujú kvôli legislatíve, a do hry podľa Volfa stále môže vstúpiť i ďalší záujemca o masterfranšízovú licenciu v Poľsku.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Franšízová sieť DepilConcept už má svojho master-franšízanta pre Slovensko. Okrem jednej pobočky, chce dalšie rozšíriť do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi.
„Naše tržby vzrástli výrazne nad úroveň pred pandémiou, hovorí Alexandre Duque Lourenço, člen výkonnej rady franšízové sítě DepilConcept.
Záujemcovia o podnikanie pod značkou DepilConcept si môžu vybrať, koľko investujú do štartu svojho nového podnikania. Je možné začať na 18 600 Eur.
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.