Kebab z Košíc prvýkrát v ČR

Zákazníkom ponúka Mr. Kebab samozrejme niekoľko druhov kebabov, ale tiež napríklad rôzne varianty kuracích, syrových, zemiakových, a hlavne zeleninových pochúťok. Koncept Mr. Kebab vznikol na Slovensku v roku 2005, kedy bola otvorená prvná pobočka v Košiciach. Zakladateľom je Ľubor Lelovits, ktorý si kebab obľúbil na cestách po zahraničí najmä pre jeho dostupnosť a rýchlu prípravu. Jeho cieľom bolo následne vytvoriť kvalitný produkt, dať mu vhodné meno, a vytvoriť korporátnu identitu.
Po rokoch vývoja a testovaní konceptu Mr. kebab otvoril ďalšie pobočky v Košiciach a Žiline. Momentálne sa objavia prvé franšízy i v Českej republike, a to v Kladne a Českých Budejoviciach. „Plánujeme v Česku otvoriť ďalšie tri alebo štyri pobočky a do piatich rokov by sme chceli otvoriť minimálně 15 franšíz po celej republike,“ prezraďuje plány zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti. Fastfoodovú sieť Mr. Kebab bude v Česku pod masterfranšízovou licenciou prevádzkovať spoločnosť Czech Retail Franchising s.r.o. Petra Kutíka a Ondřeja Šlechty, ktorí už spolupracujú so sieťou ovocných barov Fruitisimo. Rozšíriť pôsobnosť chce sieť tiež na Slovensku.
Možnosť partnerského úveru
Mr. Kebab ponúka ako franšízor poradenstvo a podporu v marketingových aktivitách. Návratnosť vstupných investícií vo výške asi 74 tisíc eur je podľa vedenia spoločnosti zhruba 2 až 3 roky. Čo je najdôležitejšie u potenciálneho franšízanta? „Ťah na bránku, chuť pracovať a učiť sa niečo nové, chuť podnikať, a to napríklad i pre neho v novej oblasti. Všetko ostatné podstatné ho naučíme,“ odkazuje Lelovits. V prípade potreby doplnenia vstupného kapitálu je franšízantom otvorená i možnosť partnerského úveru.
Reštauráciu Mr.Kebab je možné prevádzkovať v troch variantoch: v klasickom obchodnom centre, ako samostatnú obchodnú jednotku na frekventovanej ulici alebo ako exteriérový stánok. Základná licencia konceptu Mr. Kebab stojí 10 tisíc eur, mesačné poplatky centrále za prevádzku následne 5 až 8 % z obratu franšízy. Franšízantom firma sľubuje pomoc pri hľadaní vhodných priestorov, pri uzatváraní zmluvy o nájme, a pri realizácii pobočky a obchodu v začiatkoch podnikania.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.