Kebab z Košíc prvýkrát v ČR

Zákazníkom ponúka Mr. Kebab samozrejme niekoľko druhov kebabov, ale tiež napríklad rôzne varianty kuracích, syrových, zemiakových, a hlavne zeleninových pochúťok. Koncept Mr. Kebab vznikol na Slovensku v roku 2005, kedy bola otvorená prvná pobočka v Košiciach. Zakladateľom je Ľubor Lelovits, ktorý si kebab obľúbil na cestách po zahraničí najmä pre jeho dostupnosť a rýchlu prípravu. Jeho cieľom bolo následne vytvoriť kvalitný produkt, dať mu vhodné meno, a vytvoriť korporátnu identitu.
Po rokoch vývoja a testovaní konceptu Mr. kebab otvoril ďalšie pobočky v Košiciach a Žiline. Momentálne sa objavia prvé franšízy i v Českej republike, a to v Kladne a Českých Budejoviciach. „Plánujeme v Česku otvoriť ďalšie tri alebo štyri pobočky a do piatich rokov by sme chceli otvoriť minimálně 15 franšíz po celej republike,“ prezraďuje plány zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti. Fastfoodovú sieť Mr. Kebab bude v Česku pod masterfranšízovou licenciou prevádzkovať spoločnosť Czech Retail Franchising s.r.o. Petra Kutíka a Ondřeja Šlechty, ktorí už spolupracujú so sieťou ovocných barov Fruitisimo. Rozšíriť pôsobnosť chce sieť tiež na Slovensku.
Možnosť partnerského úveru
Mr. Kebab ponúka ako franšízor poradenstvo a podporu v marketingových aktivitách. Návratnosť vstupných investícií vo výške asi 74 tisíc eur je podľa vedenia spoločnosti zhruba 2 až 3 roky. Čo je najdôležitejšie u potenciálneho franšízanta? „Ťah na bránku, chuť pracovať a učiť sa niečo nové, chuť podnikať, a to napríklad i pre neho v novej oblasti. Všetko ostatné podstatné ho naučíme,“ odkazuje Lelovits. V prípade potreby doplnenia vstupného kapitálu je franšízantom otvorená i možnosť partnerského úveru.
Reštauráciu Mr.Kebab je možné prevádzkovať v troch variantoch: v klasickom obchodnom centre, ako samostatnú obchodnú jednotku na frekventovanej ulici alebo ako exteriérový stánok. Základná licencia konceptu Mr. Kebab stojí 10 tisíc eur, mesačné poplatky centrále za prevádzku následne 5 až 8 % z obratu franšízy. Franšízantom firma sľubuje pomoc pri hľadaní vhodných priestorov, pri uzatváraní zmluvy o nájme, a pri realizácii pobočky a obchodu v začiatkoch podnikania.
Prečítaj články

Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
„Doba je bolestivá, ale o to viac sa snažíme náš koncept upravovať a posúvať ďalej. Spúšťame nové produkty a zaviedli sme nové služby,“ hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.