Empatie ako základný kapitál

Novodobá Sanitka poskytuje sociálne služby seniorom a chorým, a napriek tomu, že má v názve slovo sanitka, nie je zdravotníckou firmou. "Sme skôr senior taxi," vysvetľuje konateľka Dita Freibergová. Sociálne podnikanie všeobecne je momentálne po celej Európe vrátame SR na vzostupe. Dôvodom je i skutočnosť, že štát v tomto smere už negarantuje a neposkytuje také množstvo starostlivosti ako tomu bývalo. Voľné pole pôsobnosti tak dostali v sociálnych službách a podpore súkromníci. Základnou podmienkou pre spoluprácu s Novodobou Sanitkou je podľa jej konateľky už z podstaty veci empatia pri práci so seniormi.
Chýbať uchádzačom o licenciu nesmie určite ani základný kapitál, vstupný poplatok sa pohybuje medzi 50 a 100 tisícami českých korún podľa veľkosti zverenej oblasti. Zo svojich zdrojov musí franšízant ale napríklad financovať nákup úžitkového automobilu, ktorým bude klientov dopravovať na určené miesto. To musí mať napríklad bielu farbu, a mal by to byť aspoň pick-up, či menšia dodávka. Spoločnosť v túto chvíľu hľadá nových franšízantov vo všetkých doteraz neobsadených oblastiach Česka i Slovenska tak, aby službami pre seniorov a chorých pokryla územie oboch štátov.
Skúsiť si prácu so seniormi
Súčasne Novodobá Sanitka ponúka (podobne ako skôr v prípade Slovenska) master-franšízové licencie pre rozvoj a tvorbu obchodnej siete v ďalších európskych krajinách, najmä v Poľsku či Maďarsku. Dlhodobo ponúka potenciálnym investorom tiež možnosť spoluúčasti na vedení a riadení celého projektu. Spôsob a výška investície sa pritom riadi prínosom konkrétneho investora pre celý franšízový systém. Rovnako ako v prípade ďalších franšízových firiem, i v Novodobej Sanitke dávajú ale prednosť skôr záujemcom, ktorí chcú franšízu tiež sami prevádzkovať, a nechápu ju iba ako finančnú investíciu.
"Franšízant by si mal prácu so seniormi minimálne vyskúšať. Nie je potrebné zdravotnícke vzdelanie, nestanovujeme ani žiadne ďalšie špeciálne podmienky. Je nutné si ale uvedomiť, že náš biznis je špecifický, a základom je pre nás komunikácia s okolím vo firme i mimo nej," hovorí Freibergová s tým, že franšízant nemusí nakoniec ani sám šoférovať sanitku. Môže mať samozrejme vlastných zamestnancov i šoférov. "Vždy záleží na konkrétnych ľuďoch. Podľa našich skúseností je reálna návratnosť vstupnej investície asi jeden rok, pri väčšom obrate ju ale je možné dosiahnuť i skôr," dodáva Dita Freibergová.
Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.