Zmena smeru pomohla
Je otváranie pobočiek v outletových centrách podľa Vás cesta, ktorú by mohla značka LEGO wear v budúcnosti ísť?
Vzhľadom na pozitívny vývoj tržieb novootvoreného outlete súdim, že toto je skutočne tá správna cesta. Aj v zahraničí sú outletové predajne LEGO wear výrazne najúspešnejšie. Nájdeme ich napríklad v Rakúsku a Nemecku.
Sú nejaké novinky, ktoré pre svojich zákazníkov a pre svojich partnerov chystáte?
Máme s partnerom podpísanú zmluvu o otvorení novej outletové predajne LEGO wear v Prahe, ktorá bude v prípade realizácie otvorená ako partnerský systém. Čakáme na stanovenie konečného termínu dostavby centra. Verím, že na otvorenie sa môžeme tešiť najneskôr na jar 2016.
Prečo by sa mal záujemca o franšízovú licenciu rozhodnúť pre váš koncept?
Treba podotknúť, že v súčasnej dobe klasickej franchisovej licencie z rozhodnutia LEGA a držiteľa licencie LEGO wear Kabooki A / S aktívne neponúkame, len partnerské systémy. Avšak poňatie sa stále vyvíja, oblečenie LEGO wear prešlo teraz veľkú dizajnovú a koncepčné obmenou a taktiež výrobcu Kabooki A/S obmenou managementu, do budúcnosti nie je vylúčený opätovný pozitívny vývoj aj v oblasti franšíz.
Pred časom ste avizovali, že chcete ísť momentálne cestou otvárania partnerských pobočiek formou shop-in-shop. Stále to platí?
Áno, toto je preferovaný a vedľa outletov najúspešnejšie fungujúci model. V koncepte shop-in-shop je možné najlepšie využiť synergie LEGO wear a ostatných doplnkových značiek, s ktorými sa naše oblečenie predáva. Najlepšie by sa mohlo jednať o stavebnice a hračky LEGO a ostatné LEGO licencie, prípadne ďalšie detskú značkovú módu a príbuzný sortiment.
Majú šancu uspieť aj záujemcovia, ktorí budú chcieť otvoriť monobrandový obchod LegoWear?
V súčasnej dobe žiaľ vo väčšine lokalít skôr nie. Ako som uviedla, tento koncept teraz LEGO Group ani výrobca LEGO wear KABOOKI a / s aktívne nepodporujú. Avšak v prípade lukratívnej lokality, napríklad v niektorom z prémiových obchodných centier v Bratislave, a naozaj skúseného partnera, by sme žiadali o výnimku a verím, že by sme ju získali a tento projekt mohli plne podporiť.
Koľko pobočiek by podľa Vás mohlo nájsť na českom trhu miesto? Ako by to mohlo vyzerať na susednom Slovensku?
Vo všetkých väčších okresných mestách Českej republiky i na Slovensku je určite stále miesto pre veľké a plne vybavené shop-in-shopy LEGO wear. Najviac nás v oboch krajinách lákajú krajské mestá.
Prečítaj články
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
Prievidza, Žilina a Poprad. Tri mestá, v ktorých fungujú obchody s oblečením pre deti Coccodrillo. Cieľom siete je ďalší rast.
Podnikaniu zameranému na deti sa na Slovensku darí. Dôkazom je aj franšíza Tulec Trend. V poslednej dobe eviduje viac kvalitných záujemcov o licencie ako kedykoľvek predtým.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.