Rast s vôňou kebabu

Otvoriť aspoň jednu franšízovú pobočku v každej krajine pôsobnosti. Tento cieľ si na tento rok vytýčila pôvodom slovenská franšízová sieť Mr.Kebab. Tento plán sa týka aj Českej republiky. Značka, ktorá na Slovensku funguje od roku 2005, má momentálne na domácom trhu dve franšízové pobočky v Košiciach.
„Pôvodne išlo o pobočky našej spoločnosti, však kvôli narovnaniu obchodných vzťahov pre franšízantov vznikla samostatná firma Mr.Kebab s. r. o.,“ vysvetľuje majiteľ siete Mr.Kebab Ľubor Lelovits. Z „vlastných“ pobočiek sa stali pobočky franšízové a z pôvodnej firmy, ktorá ich prevádzkovala, je prvý franšízant konceptu. V súčasnosti fastfoodová sieť vyjednáva so záujemcami o kúpu licencií. Ako však Ľubor Lelovits poznamenáva, jednania sú dôkladné a teda zaberú viac času. Primárne však je vybrať toho správneho partnera.
O tom, že sa konceptu na domácom trhu darí, svedčia jeho hospodárske výsledky v minulom roku. „Ročný obrat sa v našich prevádzkach pohybuje medzi 270 a 450 tisíc eurami. Trendom posledných štyroch rokov je rast tržieb o zhruba 10 percent. V tomto roku zatiaľ pozorujeme rast v priemere 20 percent,“ prezrádza Ľubor Lelovits.
Boj s kópiami
Na úspechu sieti Mr. Kebab neubrali ani plagiátori, ktorí sa pokúšajú na značke kopírovaním priživiť. Spoločnosť sa s nimi snaží bojovať pomocou svojich webových stránok, kde na nepoctivcov svojich zákazníkov upozorňuje. „Brániť sa proti kopírovanie je veľmi ťažké a finančne náročné. Napriek tomu sa nám podarilo napríklad v Maďarsku vyhrať súdne spory. Vlastne mi to lichotí, aj keď ma to hrozne hnevá,“ dodáva Ľubor Letovits.
Značka Mr. Kebab má spracované tri varianty prevádzok. Prvým je umiestenie v rámci obchodného domu alebo centra, ideálne vo food courte. Ďalším vhodným miestom, na otvorenie fastfoodu, je pobočka v klasickej obchodnej jednotke na frekventovanej ulici alebo námestí. Treťou možnosťou, ako si otvoriť svoju „kebabáreň“, je samostatne stojaci stánok, vlastného dizajnu.
Prečítaj články

Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
„Doba je bolestivá, ale o to viac sa snažíme náš koncept upravovať a posúvať ďalej. Spúšťame nové produkty a zaviedli sme nové služby,“ hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.