Biznis na cestách

Pôvodom poľská cestovná agentúra si zvolila pre zahraničnú expanziu Českú republiku a Slovensko najmä preto, že jej vedenie verí, že oba trhy majú s poľským veľa spoločných znakov. Výhodu vidí aj v geografickej blízkosti.
Prvotným cieľom spoločnosti je nájsť na českom a slovenskom trhu partnera, vďaka ktorému otvorí prvú pobočku. Tá bude slúžiť ako pilotná a pomôže v hľadaní ďalších franchisových partnerov , aby sa sieť rozšírila v oboch republikách.
Záujemcovia o franchisovú licenciu by mali mať znalosti z odboru a chuť rozvíjať značku My Travel na českom a slovenskom trhu. Na zriadenie a zariadenie pobočky My Travel si musí pripraviť zhruba 8 900 euro. Ďalej na neho bude čakať mesačný poplatok za vo výške 89 euro za informačné systémy, marketingovú podporu a poštovné.
Nákupné priestory
Pobočky, s veľkosťou 18 až 45 metrov štvorcových, by sa mali nachádzať v obchodných centrách nebo na hlavných nákupných uliciach v centrách miest s vysokou koncentráciou chodcov. Ideálne by sa mala nachádzať v prízemí, najlepšie v blízkosti parkoviska. V prípade záujmu o otvorenie predajného ostrovčeka by sa jeho veľkosť mala pohybovať medzi 15 až 20 metrami štvorcovými. Pobočka by ďalej mala mať minimálne dve miesta slúžiace na obsluhu zákazníkov.
My Travel je cestovná agentúra, ktorá predáva cestovné služby poskytované rôznymi touroperátormi. Okrem toho klientom ponúka aj predaj leteniek, autobusových lístkov a tiež cestovné poistenie. V domácom Poľsku má My Travel momentálne 65 pobočiek, z ktorých 60 je v rukách franchisantov. „Naším cieľom je mať na konci tohto roka v Poľsku 80 kancelárií, samozrejme bez toho, aby sme nejako zjednodušili naše požiadavky na kvalitu poskytovaných služieb,“ hovorí Damian Ozga, CEO spoločnosti My Travel.
Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.