Biznis na cestách

Pôvodom poľská cestovná agentúra si zvolila pre zahraničnú expanziu Českú republiku a Slovensko najmä preto, že jej vedenie verí, že oba trhy majú s poľským veľa spoločných znakov. Výhodu vidí aj v geografickej blízkosti.
Prvotným cieľom spoločnosti je nájsť na českom a slovenskom trhu partnera, vďaka ktorému otvorí prvú pobočku. Tá bude slúžiť ako pilotná a pomôže v hľadaní ďalších franchisových partnerov , aby sa sieť rozšírila v oboch republikách.
Záujemcovia o franchisovú licenciu by mali mať znalosti z odboru a chuť rozvíjať značku My Travel na českom a slovenskom trhu. Na zriadenie a zariadenie pobočky My Travel si musí pripraviť zhruba 8 900 euro. Ďalej na neho bude čakať mesačný poplatok za vo výške 89 euro za informačné systémy, marketingovú podporu a poštovné.
Nákupné priestory
Pobočky, s veľkosťou 18 až 45 metrov štvorcových, by sa mali nachádzať v obchodných centrách nebo na hlavných nákupných uliciach v centrách miest s vysokou koncentráciou chodcov. Ideálne by sa mala nachádzať v prízemí, najlepšie v blízkosti parkoviska. V prípade záujmu o otvorenie predajného ostrovčeka by sa jeho veľkosť mala pohybovať medzi 15 až 20 metrami štvorcovými. Pobočka by ďalej mala mať minimálne dve miesta slúžiace na obsluhu zákazníkov.
My Travel je cestovná agentúra, ktorá predáva cestovné služby poskytované rôznymi touroperátormi. Okrem toho klientom ponúka aj predaj leteniek, autobusových lístkov a tiež cestovné poistenie. V domácom Poľsku má My Travel momentálne 65 pobočiek, z ktorých 60 je v rukách franchisantov. „Naším cieľom je mať na konci tohto roka v Poľsku 80 kancelárií, samozrejme bez toho, aby sme nejako zjednodušili naše požiadavky na kvalitu poskytovaných služieb,“ hovorí Damian Ozga, CEO spoločnosti My Travel.
Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Naši franšízanti sú obvykle v pluse od prvého dňa a investície do počiatočných skútrov sa vrátia do 20 mesiacov,“ hovorí Eyþór Máni, CEO spoločnosti Hopp.
Nová franšíza Hopp osloví tých, ktorí dokážu myslieť mimo zabehnutých koľají. Podnikateľov potešia aj nízke vstupné náklady. Ako to rozbehnúť s Hoppom?
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Najčítanejšie

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.