Rodinné dedičstvo

Nie vždy rodinná tradícia vydrží dlho, predovšetkým ak ide o podnikateľskú oblasť. Svoje o tom môže povedať britská obuvnícka spoločnosť Dr. Martens, ktorú z 92 % vlastný rodina Griggsových. Ich podiel odkúpi investičná skupina Permitera. Sieť Dr. Martens pôsobí v 63 krajinách a prevádzkuje 30 vlastných predajní a ďalších 70 vo forme franchisovej spolupráce. V Českej republike ju zastupuje firma Wulf Czech.
Skupina Permitera, ktorá okrem iného vlastní spoločnosť Hugo Boss, kúpila firmu Dr. Martens podľa denníku Financial Times za 300 miliónov libier (351 miliónov €). Zmluva bude uzatvorená počas jedného mesiaca. Permitera, by mala získať i práva na používanie značky Dr. Martens, ktorá platí licencie nemeckým autorom, ktorí ju vymysleli.
Ako Financial Times napísali, spoločnosť Dr.Martens sa rodina Griggsových snažila predať už minulý rok, ale nikdy sa nedostali pod čiastku 200 miliónov libier. Na konci marca vzrástli predaje obuvi Dr.Martens o 27 % na 126 miliónov libier.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?