Rodinné dedičstvo

Nie vždy rodinná tradícia vydrží dlho, predovšetkým ak ide o podnikateľskú oblasť. Svoje o tom môže povedať britská obuvnícka spoločnosť Dr. Martens, ktorú z 92 % vlastný rodina Griggsových. Ich podiel odkúpi investičná skupina Permitera. Sieť Dr. Martens pôsobí v 63 krajinách a prevádzkuje 30 vlastných predajní a ďalších 70 vo forme franchisovej spolupráce. V Českej republike ju zastupuje firma Wulf Czech.
Skupina Permitera, ktorá okrem iného vlastní spoločnosť Hugo Boss, kúpila firmu Dr. Martens podľa denníku Financial Times za 300 miliónov libier (351 miliónov €). Zmluva bude uzatvorená počas jedného mesiaca. Permitera, by mala získať i práva na používanie značky Dr. Martens, ktorá platí licencie nemeckým autorom, ktorí ju vymysleli.
Ako Financial Times napísali, spoločnosť Dr.Martens sa rodina Griggsových snažila predať už minulý rok, ale nikdy sa nedostali pod čiastku 200 miliónov libier. Na konci marca vzrástli predaje obuvi Dr.Martens o 27 % na 126 miliónov libier.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.