Podnikanie si vyžaduje viac etiky
Rovnako tak sa chcú viac sústrediť na to, ako svojou činnosťou ovplyvňujú napríklad životné prostredie. Dôkazom je fakt, že takmer polovica oslovených firiem, presnejšie 49 %, plánuje tento rok znížiť negatívne dopady svojho podniku na životné prostredie. Ukázal to prieskum PwC medzi viac ako 1300 generálnymi riaditeľmi významných firiem z celého sveta, vrátane SR. Celkom 56 % opýtaných uviedlo, že tento rok má v pláne posilniť etické princípy vo svojich firmách. Na Slovensku sú diskusie o udržaní podnikania skôr v zárodkoch.
Polovica oslovených generálnych riaditeľov tiež spomenula svoj plán zamerať sa v roku 2013 viac na otázku prispôsobovania pracovných podmienok špecifickým požiadavkám rôznych skupín zamestnancov, či už ide o vek, pohlavie či zdravotný či rodinný stav. Na úrovni najvyššieho manažmentu plánuje otázky tejto diverzity aktívnejšie riešiť 33 % firiem.
Sme na začiatku
Na Slovensku je zatiaľ reporting o udržateľnosti a jeho prezentácie verejnosti skôr na začiatku a len málo firiem s tým má skúsenosti. Dá sa však podľa PwC na Slovensku očakávať, že i tuzemské spoločnosti sa budú musieť tejto oblasti systematicky venovať. „Skúsenosti z vyspelých krajín ukazujú, že impulzom pre veľa firiem k zodpovednému podnikaniu bolo to, že sa im dlhodobo oplatí správať sa šetrne k životnému prostrediu a férovo k svojim zamestnancom. Vďaka zodpovednému prístupu začali byť efektívnejší, napríklad na výrobu auta či obuvi potrebovali menej surovín,“ hovorí partner PwC Česká republika zodpovedný za oblasť udržateľnosti v spoločnosti Jiří Zouhar.
Prečítaj články
Unikátne produkty a služby sú obchodným hitom. Sú však aj prípady, keď na nich môžete prerobiť. Ako sa stať v tomto ohľade úspešnými?
Logá sú často tým prvým, čo vás napadne, keď si predstavíte značku. Pri jeho hľadaní a tvorbe myslite na to, že sa môže stať ikonickým.
Skúsení podnikatelia vedia, že úspech ich podnikania vo veľkej miere závisí na jeho umiestení. Poradíme, na čo dať pozor pri výbere priestorov pre vaše podnikanie.
Šťastie praje pripraveným, za úspechom stojí obvykle starostlivá príprava. Aj úspech sa dá natrénovať, a urýchli cestu na podnikateľské výslnie.
Zhruba tretina firiem na Slovensku nesplnila informačnú povinnost. V Českej republike sa jednalo o dve tretiny spoločností.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.