Solodoor zvláda niekoľkotisícový obrat
Značka Solodoor sa rozvoju franšízového podnikania venuje už 10 rokov a nadväzuje na českú tradíciu drevárskej výroby pod značkou Solo. Ekonomické výsledky firmy sú podľa aktuálnych údajov spoločnosti potešujúce: „Našej franšízovej sieti sa darí skvele. V súčasnej chvíli máme asi 20 otvorených predajní a spoločne tvoríme niekoľkotisícový obrat.
Počas jesene sme otvorili novú krásnu predajňu v Bratislave a v súčasnosti už máme potvrdenú ďalšiu predajňu na budúci rok,“ uvádza riaditeľ spoločnosti Martin Kupka. „Tento rok je pre nás obzvlášť priaznivý. Hoci ekonomická situácia všeobecne nie je ľahká a k tomu je aktuálny fokus spotrebiteľa cielený skôr na zážitky ako na interiéry, darí sa nám obratovo rásť o viac ako 20 %,“ dodáva aktuálne údaje. Obchodne najsilnejšie sú krajské mestá, kde je pri otvorení predajne najväčší nárast obratu. „Veľmi pekné výsledky dosahujú aj naši partneri v menších mestách. Aktuálne sa teda poobzeráme po nových predajniach v mestách Bratislava, Nitra a Banská Bystrica. Potenciál vnímam napríklad pre mestá Trenčín, Žilina, Košice alebo Prešov, kde by sme sa chceli poobzerať po vhodných priestoroch,“ uvádza k perspektívam pre nových franšízantov Martin Kupka.
Ak ide o profil záujemcu o novú franšízu, nedá sa jednoznačne povedať, s akou praxou alebo odborom sú franšízanti úspešnejší. „Sám si často kladiem otázku, aký typ osobnosti je pre naše podnikanie vhodný. Nedá sa jednoznačne odpovedať. Medzi našimi franšízantmi sú manažéri, ktorí nemali skúsenosť s interiérmi a tiež remeselníci, ktorí sa stali manažérmi. Určite je dôležitý obchodný duch a organizačné schopnosti. Predovšetkým je však nutná chuť a odhodlanie dosiahnuť úspech,“ hovorí k predstave o nových záujemcoch o spoluprácu obchodný riaditeľ. „Máme aj franšízantov s viacerými pobočkami a teraz už s jedným franšízantom rokujeme dokonca o tretej predajni,“ dopĺňa k charakteru úspešných franšízantov Martin Kupka.
Na ďalší rok franšízor chystá niekoľko noviniek, samozrejme pripravujú nové dekory a dizajny. Tiež nedávno spustili službu centralizovaného marketingu, vďaka ktorej za franšízantov riešia cielenú online marketingovú propagáciu v ich mieste pôsobenia. To je pre jednotlivé pobočky možnosť, ako ušetriť čas a zároveň osloviť propagáciou nových zákazníkov.

Prečítaj články

Ľudovít Szabó po 18 rokoch v hobby markete začal podnikať ako živnostník. Otvoril si vlastnú franšízu Solodoor v Nitre.
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
„Radi by sme sa rozrástli do krajských miest, v ktorých zatiaľ nemáme zastúpenie," hovorí v rozhovore Jakub Mulač, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum.
Počas prvného štvrtroku zvýšila predajná sieť dverí a zárubní medziročné predaje o 40 %. Jej obrat dosiahol počas januára až marca cca 560 tisíc eur.
„Svoju predajňu Solodoor som otvorila v marci. Potom prišiel koronavírus a vládne opatrenia. Aj napriek tomu sa mi podarilo úspešne rozbehnúť podnikanie," prezrádza franšízantka Linda Andrlová.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
O tom, ako sa brániť plagiátorom značky sme sa v Rozhvoru týždňa rozprávali s Ľuborom Lelovitsom, majiteľom spoločnosti Mr. Kebab. Značky, ktorá sa s týmto problémom vlani stretla.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?