Čaká nás redizajn pobočiek aj expanzia
Ako sa sieti Solodoor momentálne darí na Slovensku?
Musím povedať že dobre. Tento rok sme otvorili predajňu v Žiline, ktorá sa stala už celkovo piatou predajňou franšízového konceptu Solodoor na Slovensku. Predajňa v Žiline sa stala prvou, ktorá vznikla podľa nového architektonického riešenia, ktoré postupne budeme rozširovať aj na ostatné predajne. Novým architektonickým riešením sme vniesli do našich predajní nové moderné materiály a svieži dizajn, ktorý náš zákazník isto ocení. Redizajn ostatných pobočiek budeme realizovať v priebehu tohto a budúceho roka.
Na susednom českom trhu je to tiež tak?
Áno, minulý mesiac sme otvorili už piatu predajňu v Ústí nad Labem. Celkovo sa teda naša sieť rozrástla na 17 predajní v Česku a na Slovensku. Je vidieť, že aj v rokoch ovplyvnených pandémiou je náš koncept atraktívny a úspešný.
Je v Česku a na Slovensku z Vášho pohľadu stále priestor pre nové franšízové pobočky? Sú nejaké miesta, o ktoré máte v súčasnosti najväčší záujem?
Áno, určite je, potvrdzuje to súčasný záujem o franšízu Solodoor. Čo sa týka ďalšich lokalít, o ktoré máme záujem, radi my sme sa rozrástli do krajských miest, v ktorých hľadáme zastúpenie. Aktuálne teda hľadáme zastúpenie v Prešove, Nitre, Trnave a v Bratislave. Verím, že niektorom z týchto miest otvoríme aspoň jednu do konca tohto roku. Pobočky Solodoor môžu však fungovat aj v menších mestách, kde je možné predpokladať veľký záujem zo strany potenciálnych zákazníkov.
Aké vlastnosti hľadáte vo svojich franšízových partneroch? Musia mať skúsenosti z odboru, alebo si všetky schopnosti potrebné pre úspešné vedenie pobočky osvoja počas školenia na začiatku franšízovej spolupráce?
Určite skúsenosti z odboru nemusia mať, hlavným predpokladom úspešného franšízanta je podnikateľský duch. V Solodoor majú naši franšízanti k dispozícii okrem zaškolenia aj detajlnú franšízovú príručku, kde sú všetky potrebné informácie nutné na úspešný štart a prevádzku predajne. Samozrejme každý partner prechádza intenzívnym zaškolením zameraným na produkty a predajné a schopnosti. Tieto školenia v piebehu roka opakujeme. Zároveň naši partneri majú k dispozici pokročilú IT podporu, a to v účtovnej oblasti, ale hlavne majú k dispozícii intuitívny objednávkový program, ktorý im pomáha pri vytváraní cenových ponúk a tvorbe objednávok. Neoddeliteľnou súčasťou nášho konceptu je tím obchodných zástupcov, ktorí poskytujú podporu našim partnerom priamo v ich predajni.
Prečítaj články
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Počas prvného štvrtroku zvýšila predajná sieť dverí a zárubní medziročné predaje o 40 %. Jej obrat dosiahol počas januára až marca cca 560 tisíc eur.
„Svoju predajňu Solodoor som otvorila v marci. Potom prišiel koronavírus a vládne opatrenia. Aj napriek tomu sa mi podarilo úspešne rozbehnúť podnikanie," prezrádza franšízantka Linda Andrlová.
Solodoor tento rok otvoril už 3 nové franšízové predajne. Poskytovateľ licencie vidí priestor pre ďalšie na Slovensku, rovnako ako v Česku.
Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.