Naši zákazníci nechcú bežné dvere
Ľudovít Szabó mal s oblasťou obchodu v stavebníctve skúsenosti už pred založením vlastnej franšízy. Pracoval 18 rokov v známom reťazci hobby marketov, kde sa vypracoval na manažéra predajne. „Keďže moja pôvodná profesia je stolár, vždy ma to k tomu ťahalo. Po odchode z hobby marketu som začal pracovať ako živnostník, kde som realizoval montáž interiérových dverí,“ približuje svoju kariérnu cestu Ľudovít. Už dlhšie mal myšlenku na vlastnú predajňu, aby dvere nielen montoval, ale aj predával. Nemal však odvahu začínať ako neznáma firma, preto ho oslovil práve koncept franšízy. „Značku Solodoor som spoznal, mal som skúsenosti s ich výrobkami. Po prvom stretnutí s predstaviteľmi Solodooru a predstavení ich možnosti spolupráce som sa rozhodol túto príležitosť skúsiť,“ hovorí k začiatkom pod zavedenou značkou Ľudovít. „Najťažšie bolo vôbec sa rozhodnúť a urobiť ten krok. Už keď sme do toho spadli, cesta späť neviedla,“ dodáva.
Od začiatku sa mohol spoľahnúť na podporu franšízora. Hneď po podpise franšízovej zmluvy dostal nový franšízant presný harmonogram, čo a kedy ho čaká. „Viedli nás celým zariadením predajne, školeniami. Boli sme priamo vo výrobe. Rovnako aj na začiatku po otvorení predajne sme mali jedného kolegu, ktorý nám pomohl s prvými zákazníkmi. Aj dnes máme komu zavolať a poradiť sa. Dostali sme celé know how vedenia predajne, čo nám veľmi uľahčilo začiatok,“ hodnotí začiatky spolupráce Ľudovít.
Počiatočná investícia zodpovedala približne tomu, čo mu franšízor zo Solodoor na začiatku predstavil, a to hruba 40 tis eur. Vývoj na tržbách po necelom polroku od otvorenia predajne je ale podľa franšízanta ešte skoro hodnotiť. „Je to veľmi krátky čas. Rovnako aj s rentabilitou. Rozbiehame sa, zákazníci sa zaujímajú o náš tovar. Veríme, že ich presvedčíme a rozhodnú sa u nás aj nakúpiť. Otvorenie predajne bolo načasované na začiatok januára – teda zimné obdobie, kedy trh v tomto segmente je takmer nulový. Chceli sme sa dostať do povedomia, aby práve v čase sezóny už o nás zákaznici vedeli,“franšízant vysvetľuje finančné otázky.
O značku majú podľa doterajších výsledkov záujem väčšinou zákazníci, ktorí nehľadajú bežný tovar z veľkých predajní, ale chcú niečo iné a kvalitnejšie. Solodoor je zatiaľ oveľa známejší v krajine pôvodu v Česku, kde patrí medzi popredných výrobcov . Franšízový systém zaviedli už v roku 2014. Na Slovensku pôsobia okrem spomínanej Nitry ešte v Bratislave, Námestove, Banskej Bystrici, Košiciach a Žiline.
Prečítaj články
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
„Radi by sme sa rozrástli do krajských miest, v ktorých zatiaľ nemáme zastúpenie," hovorí v rozhovore Jakub Mulač, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum.
Počas prvného štvrtroku zvýšila predajná sieť dverí a zárubní medziročné predaje o 40 %. Jej obrat dosiahol počas januára až marca cca 560 tisíc eur.
„Svoju predajňu Solodoor som otvorila v marci. Potom prišiel koronavírus a vládne opatrenia. Aj napriek tomu sa mi podarilo úspešne rozbehnúť podnikanie," prezrádza franšízantka Linda Andrlová.
Solodoor tento rok otvoril už 3 nové franšízové predajne. Poskytovateľ licencie vidí priestor pre ďalšie na Slovensku, rovnako ako v Česku.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť s jazykovými kurzami Zaraz v posledných rokoch rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.