Nové šance vo franšízíngu
Franšízová spolupráca prináša veľa možností podnikať s nápadom, ktorý už niekto vyskúšal a overil v praxi. Aj v tomto odbore prebiehajú neustále zmeny a inovácie – nielen, že sa rozširujú zavedené známe značky novými pobočkami, alebo ponúkajú na prevzatie tie zavedené. Príležitosť nájdu aj záujemcovia o nové koncepty, ktoré sa presadili v zahraničí, a na Slovensku ešte len čakajú na franšízantov, ktorí ich uvedú na náš trh.
Medzi koncepty s dlhodobými obchodnými úspechmi v domácom Poľsku patrí značka módneho tovaru Diverse. Môžu sa pochváliť napríklad titulom CoolBrand Poľska, udeľovaný značkám, ktoré napĺňajú potreby trendových ľudí a ovplyvňujú verejnú mienku; Forbes diamonts ich zaradil do rebríčka najhodnotnejších spoločností a množstvo ocenení získali aj za študentský produkt roka. Ako podporu franšízantom, ktorí sa chystajú s touto značkou začať podnikať, Diverse ponúka možnosť odkladu prvých platieb za tovar. Je možné začať platiť až po šiestich mesiacoch existencie a ďalej je možné platiť vždy po troch mesiacoch. Koncept mieri predovšetkým do miest nad 30 000 obyvateľov a na rušné miesta centier. Do módneho biznisu so Slovenskom sa chystá aj značka Loft, ktorá ponúka originálne kolekcie džínsovej módy.
Zaujímavou a pomerne nízkonákladovou možnosťou už od 10 000 eur je franšízové podnikanie so značkou Modrý slon a hodí sa ako doplnok aj k ďalšej činnosti súvisiacej s výrobkami a službami zameranými na deti. Vydavateľstvo vydáva personalizované knihy, to znamená, že hrdinom príbehu sa stáva obdarované dieťa a knižka je upravená konkrétne pre neho. V susednom Česku patrí medzi úspešné značky s tradíciou už od roku 1998 a na Slovensku je zatiaľ franšízové pole pre toto podnikanie voľné.
Veľa značiek pre franšízové podnikanie ponúka veľmi jednoduché a dostupné vstupné podmienky. Napríklad pre Gentleman Barbershop, ktorý poskytuje starostlivosť o fúzy a vlasy mužov, stačí vybaviť predajňu s dobrou polohou, preškoliť personál a začať podnikať. Príležitosti osloviť slovenský trh sa nájdu aj vo vzdelávaní – na nových franšízantov na Slovensku je pripravené aj Edukido, originálny koncept vzdelávacích kurzov a workshopov, využívajúcich populárnu stavebnicu Lego.
Pre podnikateľov, ktorí sa zaujímajú o väčší projekt, je zaujímavá spolupráca s MBE – Mail Boxes Etc. Značka so štyridsaťročnou tradíciou poskytuje služby zasielania, vybavovania, tlače, marketingu, prenájmu poštových schránok a adries virtuálnych kancelárií. Na Slovensku chcú nadviazať master-franšízovú spoluprácu a presadiť sa na trhu v spojení s novým partnerom.

Prečítaj články

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
V Bruseli sa udeľovali ceny Európskej federácie franšíz. Zo značiek, ktoré mieria na náš trh, získali ocenenie Mail Boxes Etc.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.