Nové šance vo franšízíngu
Franšízová spolupráca prináša veľa možností podnikať s nápadom, ktorý už niekto vyskúšal a overil v praxi. Aj v tomto odbore prebiehajú neustále zmeny a inovácie – nielen, že sa rozširujú zavedené známe značky novými pobočkami, alebo ponúkajú na prevzatie tie zavedené. Príležitosť nájdu aj záujemcovia o nové koncepty, ktoré sa presadili v zahraničí, a na Slovensku ešte len čakajú na franšízantov, ktorí ich uvedú na náš trh.
Medzi koncepty s dlhodobými obchodnými úspechmi v domácom Poľsku patrí značka módneho tovaru Diverse. Môžu sa pochváliť napríklad titulom CoolBrand Poľska, udeľovaný značkám, ktoré napĺňajú potreby trendových ľudí a ovplyvňujú verejnú mienku; Forbes diamonts ich zaradil do rebríčka najhodnotnejších spoločností a množstvo ocenení získali aj za študentský produkt roka. Ako podporu franšízantom, ktorí sa chystajú s touto značkou začať podnikať, Diverse ponúka možnosť odkladu prvých platieb za tovar. Je možné začať platiť až po šiestich mesiacoch existencie a ďalej je možné platiť vždy po troch mesiacoch. Koncept mieri predovšetkým do miest nad 30 000 obyvateľov a na rušné miesta centier. Do módneho biznisu so Slovenskom sa chystá aj značka Loft, ktorá ponúka originálne kolekcie džínsovej módy.
Zaujímavou a pomerne nízkonákladovou možnosťou už od 10 000 eur je franšízové podnikanie so značkou Modrý slon a hodí sa ako doplnok aj k ďalšej činnosti súvisiacej s výrobkami a službami zameranými na deti. Vydavateľstvo vydáva personalizované knihy, to znamená, že hrdinom príbehu sa stáva obdarované dieťa a knižka je upravená konkrétne pre neho. V susednom Česku patrí medzi úspešné značky s tradíciou už od roku 1998 a na Slovensku je zatiaľ franšízové pole pre toto podnikanie voľné.
Veľa značiek pre franšízové podnikanie ponúka veľmi jednoduché a dostupné vstupné podmienky. Napríklad pre Gentleman Barbershop, ktorý poskytuje starostlivosť o fúzy a vlasy mužov, stačí vybaviť predajňu s dobrou polohou, preškoliť personál a začať podnikať. Príležitosti osloviť slovenský trh sa nájdu aj vo vzdelávaní – na nových franšízantov na Slovensku je pripravené aj Edukido, originálny koncept vzdelávacích kurzov a workshopov, využívajúcich populárnu stavebnicu Lego.
Pre podnikateľov, ktorí sa zaujímajú o väčší projekt, je zaujímavá spolupráca s MBE – Mail Boxes Etc. Značka so štyridsaťročnou tradíciou poskytuje služby zasielania, vybavovania, tlače, marketingu, prenájmu poštových schránok a adries virtuálnych kancelárií. Na Slovensku chcú nadviazať master-franšízovú spoluprácu a presadiť sa na trhu v spojení s novým partnerom.
Franšíza zameraná na deti / Príležitosti podnikania nájdete aj v produktoch a službách pre deti. Vzdelávanie pomocou kociek Lego ponúka Edukido, personailisované knihy franšíza Modrý slon.
Prečítaj články
Hravá franšíza na pevných základoch
/18.08.2025
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
V Bruseli sa udeľovali ceny Európskej federácie franšíz. Zo značiek, ktoré mieria na náš trh, získali ocenenie Mail Boxes Etc.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.