Podnikanie, ktoré Slovensku dodá farbu
V súčasnosti pod touto značkou pôsobí 29 pobočiek, a z nich 17 vlastných a 12 franchisových naprieč celým Slovenskom. V minulom roku Dom farieb neotvárali žiadnu vlastnú ani franchisovú prevádzku. Po dlhých rokoch sa vlani rozhodli ukončiť vlastnú prevádzku v Púchove pre nevyhovujúce priestory a franchisovú prevádzku v Detve. Taktiež jednu z dvoch vlastných predajní v Michalovciach postúpili ako franchisu. Výhliadky pre tento rok sú veľmi nádejné: „Pre rok 2024 plánuje otvoriť minimálne 3 franchisové prevádzky. V mesiaci február v Ivanke pri Dunaji a v apríli Levoči,” načrtol plány spoločnosti zástupca franšízora Tomáš Kania. Okrem týchto už dohodnutých plánov Dom farieb vidí príležitosť aj pre nových franšízantov: „Nevyužitý potenciál je hlavne v regiónoch Nitra, Dunajská Streda, Komárno, Ružomberok, Banská Bystrica kde podľa našich analýz je priestor na predaj našich výrobkov ako aj kupná sila. Taktiež je tu priestor pre existujúce prevádzky, ktoré majú možnosť rozšírenia sortimentu o farby a majú podobný typ zákazníka. Sú to napríklad prevádzky drogérie, železiarstvo, ochranné pomôcky, stavebniny ale aj iné.“
Ako vyzerá súčasná ekonomická situácia v odbore náterov a farieb a čo sa do nej premieta je dôležitou otázkou pre všetkých, ktorí vstup do tohto odvetvia zvažujú: „Čo sa týka celkového trhu, tak zaznamenali sme pokles hlavne v stavebníctve, kde je oveľa menej novostavieb ako sa čakalo. Našimi zákazníkmi, sú však hlavne bežní užívatelia farieb, ako aj rôzni remeselníci, majstri, kreatívni ľudia ale aj inštitúcie a firmy ktoré využívajú naše farby pre bežnú údržbu,“ približuje cieľovú skupinu predajní Tomáš Kania.
Nové franšízy sú vhodné ako hlavné zamestnanie franšízanta aj ako investičná príležitosť pre tých, ktorí si na prevádzku predajne chcú nájsť zástupcu: „Výhodou vždy je, ak sa franšízant plánuje stať súčasťou každodenného chodu predajne, a to minimálne na začiatku, aby fungovanie svojej pobočky nastavil správnym smerom. Franšízovú licenci však môže získať aj investor. V takom prípade je potrebné sa zamerať na správny výber spoľahlivých a dôveryhodných zamestnancov, ktorí sa mu budú o chod a rozvoj obchodu starať,“ opisuje modely podnikania franšízor. Čo sa týka vlastností franšízanta, nie je potrebné, aby mal pred začatím podnikania s touto značkou skúsenosti z odboru. Základným požadavkom je obchodný duch. „Od uchádzačov nepožadujeme žiadne špecifické znalosti o produktoch. V rámci školenia získajú nielen technické informácie týkajúce sa farieb, ale sa aj vyškolia v tom, ako naše farby úspešne ponúkať a predávať.
Prečítaj články
Franšízová sieť Dom farieb hľadá franšízantov aj v menších mestách. Kto sa môže uchádzať o licenciu?
„COVID-19 náš biznis ovplyvnil negatívne aj pozitívne. Mali sme zatvorené, ale predávali sme viac ako keby sme mali otvorené," hovorí franšízant siete Dom farieb Ján Maťuga.
Ciele, ktoré sme si dali, sa nám podarilo prekonať, ale už sme pripravení na ďalší rok, prezrádza Tomáš Kania, obchodný manažér franšízovej siete Dom farieb.
„Franšíza v rámci siete maloobchodných predajní Dom Farieb ponúka príležitosť pre každého s obchodným duchom a záujmom o samostatné podnikanie“, potvrdzuje Tomáš Kania, obchodný manažér spoločnosti.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Magazín Enterpreneur vytvoril rebríček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil svoje prvenstvo.
Medzi veci, ktoré franšízantku spoločnosti NATURHOUSE Radku Tabačekovú prekvapili najviac, bola reakcia zákazníkov. Výživové poradenstvo nepoznali, pritom po ňom túžili.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.