European Franchise Awards pozná víťazov

Zástupcovia franšízových konceptov od malých startupov až po globálne známe značky získali ocenenie za to, že sú perspektívnou súčasťou európskeho obchodného prostredia. Zaujali inovácie v udržateľnom podnikaní, služby pre podporu pracovného uplatnenia, prevádzkovatelia domácich služieb i klasické franšízy s fastfoodom alebo kávou.
Cenu pre vznikajúcu značku získavajú mladé firmy, ktoré preukazujú skutočnú vášeň pre budovanie brandu a franšízové podnikanie. Tento rok zvíťazilo JobCentre zo Švédska. Ponúka bezpečnú cestu k zamestnaniu pre ľudí, ktorí stoja mimo pracovného trhu. Ponúkajú im motivačné aktivity, individuálne vedenie, supervíziu a rozsiahlu sieť miestnych kontaktov.
Špeciálna cena za služby franchisingu je udeľovaná všetkým jednotlivcom a firmám, ktoré presahujú bežnú obchodnú prax v prospech franchisingu. Tento rok sa víťazmi stal švédsky Franichise Arkitekt, ktorí pomáha firmám budovať, zlepšovať alebo rozširovať franšízovú sieť.
Novou kategóriou sa stala cena za inovacie a udržateľnosť, ktorá sa zameriava na investície do činností s nulovými emisiami, digitálny rozvoj a inovácie. Porotcovia sa nezhodli a udelili dve zlaté pre nemecký Vom Fass podporujúci biodiverzitu v produkcii jedla a fínsky Kotipizza za ich ekologický prístup.
Titul medzinárodná značka je určené pre tých, ktorí uspeli pri rozširovaní mimo svoj domáci trh a udržali tento rast po niekoľko rokov. Práve tu sa na treťom mieste umiestnilo MBE Worldwide, ktorých značka sa teraz chystá vstúpiť na náš trh. Poskytujú riešenia pre prepravu, balenie, tlač a marketing malým a stredným podnikom aj maloobchodným spotrebiteľom. Ide o sieť prevažne nezávisle vlastnených a prevádzkovaných pobočiek. Víťazom sa stali Midas International z Francúzska, ktorí sa venujú opravovniam áut.
Najočakávanejšou kategóriou je tradične franšízor roka. Tento rok sa ním stalo maďarské Fornetti, najväčší výrobca mrazených pekárenských výrobkov a maloobchodný partner vo východnej Európe.
Franšízant roka je ocenenie, ktoré je o jednotlivcoch a ich príbehoch. Získali ju tí, ktorí preukázali významný rozvoj, vysokú úroveň starostlivosti o zamestnancov a spoluprácu s ďalšími franšízantmi v rámci systému.
Zvíťazila Jessie Lilley s franšízou BabyBallet, čo je britská tanečná značka s viac ako 100 miestami po celom svete. Do novo vzniknutej siene slávy sa dostal napríklad veterán fínskeho franchisingu Henri Laasko.
Celý rebríček EFF nájdete tu.
Prečítaj články

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.