European Franchise Awards pozná víťazov

Zástupcovia franšízových konceptov od malých startupov až po globálne známe značky získali ocenenie za to, že sú perspektívnou súčasťou európskeho obchodného prostredia. Zaujali inovácie v udržateľnom podnikaní, služby pre podporu pracovného uplatnenia, prevádzkovatelia domácich služieb i klasické franšízy s fastfoodom alebo kávou.
Cenu pre vznikajúcu značku získavajú mladé firmy, ktoré preukazujú skutočnú vášeň pre budovanie brandu a franšízové podnikanie. Tento rok zvíťazilo JobCentre zo Švédska. Ponúka bezpečnú cestu k zamestnaniu pre ľudí, ktorí stoja mimo pracovného trhu. Ponúkajú im motivačné aktivity, individuálne vedenie, supervíziu a rozsiahlu sieť miestnych kontaktov.
Špeciálna cena za služby franchisingu je udeľovaná všetkým jednotlivcom a firmám, ktoré presahujú bežnú obchodnú prax v prospech franchisingu. Tento rok sa víťazmi stal švédsky Franichise Arkitekt, ktorí pomáha firmám budovať, zlepšovať alebo rozširovať franšízovú sieť.
Novou kategóriou sa stala cena za inovacie a udržateľnosť, ktorá sa zameriava na investície do činností s nulovými emisiami, digitálny rozvoj a inovácie. Porotcovia sa nezhodli a udelili dve zlaté pre nemecký Vom Fass podporujúci biodiverzitu v produkcii jedla a fínsky Kotipizza za ich ekologický prístup.
Titul medzinárodná značka je určené pre tých, ktorí uspeli pri rozširovaní mimo svoj domáci trh a udržali tento rast po niekoľko rokov. Práve tu sa na treťom mieste umiestnilo MBE Worldwide, ktorých značka sa teraz chystá vstúpiť na náš trh. Poskytujú riešenia pre prepravu, balenie, tlač a marketing malým a stredným podnikom aj maloobchodným spotrebiteľom. Ide o sieť prevažne nezávisle vlastnených a prevádzkovaných pobočiek. Víťazom sa stali Midas International z Francúzska, ktorí sa venujú opravovniam áut.
Najočakávanejšou kategóriou je tradične franšízor roka. Tento rok sa ním stalo maďarské Fornetti, najväčší výrobca mrazených pekárenských výrobkov a maloobchodný partner vo východnej Európe.
Franšízant roka je ocenenie, ktoré je o jednotlivcoch a ich príbehoch. Získali ju tí, ktorí preukázali významný rozvoj, vysokú úroveň starostlivosti o zamestnancov a spoluprácu s ďalšími franšízantmi v rámci systému.
Zvíťazila Jessie Lilley s franšízou BabyBallet, čo je britská tanečná značka s viac ako 100 miestami po celom svete. Do novo vzniknutej siene slávy sa dostal napríklad veterán fínskeho franchisingu Henri Laasko.
Celý rebríček EFF nájdete tu.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.