Diego žne úspechy
Značka Diego v roku 1992 začala podnik zameraný na maloobchodný predaj podlahových krytín, bytového textilu a stavebných obkladov. Spočiatku sa venovali najmä podlahám - dodávali koberce, vinylové aj laminátové podlahy. Nápad na založenie franšízového systému predajní prišiel v roku 1995 a vytvorili jednotný systém obchodnej organizácie s prepracovaným know-how. Postupne sa sortiment rozrastal aj do ďalších bytových doplnkov a teraz ponúkajú záclony a tapety, celkové portfólio má viac ako 5000 produktov. Na rozdiel od iných odvetví Diego nepostihol covid. Ľudia totiž kvôli opatreniam a obmedzeniam trávili viac času doma a mali motiváciu renovovať a zariaďovať svoje domovy.
V súčasnosti má spoločnosť veľké expanzné plány najmä v Maďarsku, na Balkáne, v strednej Európe, Rumunsku a Slovensku. Spoločnosť disponuje silnou likviditou a snaží sa o veľkú podporu franšízových partnerov. Poskytujú im napríklad nákupný úverový rámec, čo im pomáha udržať vhodné skladové zásoby. Bankovým partnerom spoločnosti Diego je Budapest Bank, ktoré pravidelne zadávajú zákazky na veľké množstvo devízových nákupov, aby mohli včas a za vhodného kurzu splniť svoje platobné záväzky. Všetky plány franšízora sú pripravované minimálne v horizonte 3-5 rokov (napríklad výstavba a spustenie nového skladu trvá 1-1,5 roka). V súčasnej dobe prevádzkujú 103 predajní v Maďarsku, 37 v Rumunsku a 17 na Slovensku.
Za svoju prácu získali už viac ako tri desiatky ocenení za franšízové podnikanie aj niektoré medzinárodné uznania. Napríklad nedávno v Maďarsku získali cenu Sponzorská cena roka – na B2W Festivale (business-to-woman). Usporiadatelia ocenili aktívne a zodpovedné marketingové aktivity spoločnosti Diego. V Maďarsku získali aj už 11. ocenenie Excellent Consumer Brand aj značku Superbrands, ktoré sa udeľuje dôveryhodným značkám podľa nezávislého prieskumu sperebiteľov. Opäť tu získali aj cenu Franchize Award a môžu sa chváliť titulom franšíza roka.
Na Slovensku potenciál franšízy rozhodne nie je vyčerpaný a stále je tu možnosť pridať sa k tejto prestížnej značke. Franšízová spolupráca je možná buď vo forme spolupracujúceho partnera, ktorý sa okrem priameho obchodného riadenia tiež aktívne podieľa na každodenných činnostiach predajne, alebo ako investujúci partneri, ktorí delegujú každodenné prevádzkové úlohy na vedúcich predajní a riadi hospodárstvo prevádzky.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Medzinárodná franchisingová obchodná sieť Diego takmer so 160 predajňami se rozšírila tiež na Slovensku. A to aktuálne na 21 predajní.
Viac ako 28 rokov skúseností a 153 obchodov v 3 európskych krajinách. To všetko je koncept Diego, ktorý chce so svojimi pobočkami obsadiť celé Slovensko. Kto sa môže stať franšízantom?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.