Dnipro-M osloví profesionálov aj kutilov
O našom národe sa hovorí, že má „zlaté ruky“. Vzhľadom na nedostatok remeselníkov a ich cenám totiž často nezostáva nič iné, než si poradiť svojpomocne. Dnipro-M má potenciál osloviť tých, ktorí sa na rôznej úrovni profesionality venujú záhradkárstvu, stavebníctvu a najrôznejším remeselným aktivitám. Na Ukrajine patrí k najziskovejším franšízam v krajine a s úspechom expanduje do Pobaltia, Poľska, Česka, Slovenska i ďalších štátov.
Dnipro-M vsádza na to, že súčasní zákazníci najrôznejšiu svojpomocnú prácu považujú aj za otázku životného štýlu a potrpia si na dobré služby aj dizajn prevádzky. Zároveň franšízor veľmi starostlivo sleduje pohyb cien na trhu a snaží sa udržať svoje produkty konkurencieschopné. Ich stratégiou sú nástroje s kvalitou porovnateľnou s renomovanými značkami za ceny najmenej o 20 % nižšie. Celková ponuka zahŕňa zhruba 1450 položiek elektrického náradia, vŕtačiek, píl, kosačiek na trávu aj generátorov. Produkty si v Dnipro-M prostredníctvom inžinierov a odborníkov na techniku vyvíjajú sami a majú dohľad nad výrobou. Preto sa za kvalitu svojho náradia zaručí od 3 rokov až po neobmedzenú dobu pri voľbe digitálnej záruky, ktorá sa dá zriadiť formou poistenia výrobku.
Filozofiou značky je ponúkať nielen produkty vysokej kvality za dobrú cenu, ale aj osobné služby personálu. Dnipro-M si dáva záležať na školení zamestnancov, ktorí dokážu zákazníkom pomôcť k skutočne profesionálnemu zvládnutiu remeselnej práce. Preto je možné si v pobočkách tovar v pokoji najskôr vyskúšať a opýtať sa na množstvo detailov. Navyše ktokoľvek niekedy zažil zdĺhavý servis alebo reklamačné konanie, na Dnipro-M ocenia garanciu servisu do troch dní a možnosť 60 dní na vrátenie. V oblasti služieb franšízor teda pripravil svoj koncept tak, aby zákazník nezažíval niektoré nedostatky veľkých reťazcov s hobby potrebami, ako je nedostatok skutočne fundovaného poradenstva a zdĺhavé procesy pri následnom servise.
Na Slovensku nájdeme predajňu Dnipro-M v Bratislave a celkovo má 270 vlastných obchodov a 235 franšízových predajní v 276 mestách na Ukrajine aj v zahraničí. Pre franšízantov je koncept zaujímavý tým, že ponúka skutočne ucelený model podnikania od unikátnych produktov cez predajné nástroje, školiaci systém aj efektívnu marketingovú podporu. Franšízanti by mali počítať s tým, že poskytnutá licencia sa vzťahuje na otvorenie reťazca piatich pobočiek. Do začiatku podnikania vloží okolo 240 tisíc eur, ktoré zahŕňajú všetko nevyhnutné pre štart. To znamená, že do tejto investície patrí úprava predajní vrátane zariadenia a nákupu tovaru. Očakávaný zisk je potom 2 000 eur v čistom na jednu prevádzku.
Ukrajina expanduje vo franšízovom podnikaní
Podľa aktuálneho vývoja vo franšízovom podnikaní na Ukrajine môžeme predpokladať, že Dnipro-M čoskoro nebude jedinou značkou na našom trhu. Teraz už viac ako 800 ukrajinských spoločností poskytuje franšízové licencie na Ukrajine a v zahraničí. Takmer 40 tunajších franšízových systémov má svoje zastúpenie v zahraničí, obvykle vo východnej a západnej Európe. Ukrajinské franšízy sú obľúbené u podnikateľov, ktorí sú pripravení investovať až 25 000 eur a zarobiť v priemere 1 000 eur čistého zisku mesačne. Pre nich je franšíza najjednoduchším spôsobom, ako expandovať, prilákať nových klientov a generovať zisk. Dokonca aj začínajúci podnikatelia bez skúseností si môžu kúpiť franšízu, pretože logistika, služby a produkty sú už šité na mieru. U nás sa zatiaľ presadili Dnipro-M, ale dá sa očakávať aj vstup ďalších franšíz pôvodom z Ukrajiny.
Prečítaj články
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi?
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Franšízová sieť Dom farieb hľadá franšízantov aj v menších mestách. Kto sa môže uchádzať o licenciu?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.