Franšíza Solodoor má ambície rásť

Obhajované územie / Solodoor uzatvára zmluvu s franšízantmi až na 5 rokov s možnosťou predĺženia. V rámci nej získa franšízant územnú exkluzivitu na vopred definovaný región.
Utorok
09.05.2023
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
 

Celkový hospodársky výsledok spoločnosti Solodoor za rok 2022 je porovnateľný s tým, aký firma dosiahla rok predtým. Ako vyplýva z komentára generálneho riaditeľa spoločnosti Martina Dozrála, prvý polrok roku 2022 vyzeral nádejne – predaj bol veľmi dobrý, ale v druhom polroku došlo k zásadnému poklesu dopytu zo strany tzv. DIY reťazcov (hobby marketov), ​​stavebnín a showroomových partnerov a predaje ostatných kanálov na dosiahnutie medziročného rastu hospodárskeho výsledku nestačili.

Tržby Solodooru v roku 2022 prekročili hranicu 16 miliónov eur, čo je podľa Dozrela vzhľadom na prepad maloobchodných tržieb veľký úspech. „Veľmi nám v tomto ohľade pomohla diverzifikácia našich predajných kanálov, a to predovšetkým nárast projektových zákaziek, ale aj naše franšízové ​​predajne, ktorých tržby medziročne vzrástli približne o 20 % na 3,6 milióna eur“ prezrádza.

Podpora franšíz a IT

Aj to je dôvod, prečo spoločnosť tento rok počíta s väčšou podporou franšíz, ktoré sa dynamicky rozvíjajú. Na Slovensku aktuálne fungujú tri pobočky, a to v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach. Ich výsledky sú podľa vyjadrenia spoločnosti Solodoor rozdielne, a to v závislosti od regiónu, v ktorom pôsobia. Kumulovane však predajne dosiahli nárast obratu viac ako 20 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom, čo potvrdzuje trend, že predajne každoročne rastú.

Tri pobočky na Slovensku samozrejme poskytovateľovi licencie nestačia. „Plánujeme otvoriť ďalšie predajne v nových regiónoch, kde najväčšie príležitosti vidíme v regiónoch Prešov, Žilina, Nitra, Trnava av v neposlednom rade tiež plánujeme otvoriť druhú predajňu v Bratislave,“ prezrádza Jakub Mulač, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum, pod ktorú franšízová sieť spadá.

Na tento rok okrem expanzie franšízového konceptu plánuje Solodoor realizovať investície vo výške zhruba 1,2 milióna eur. Tie budú zahŕňať investície do IT infraštruktúry (upgrade softvéru pre plánovanie výroby), investície do technickej prípravy výroby za účelom zrýchlenia a skvalitnenia práce s dátovými štruktúrami výrobkov a tiež budeme investovať do fotovoltaických panelov pre výrobné a skladovacie objekty, ktoré pokryjú 30 % spotreby elektriny týchto objektov. „Čo sa týka roku 2023, očakávam, že v našom biznise to bude netypický, náročný a ťažko predvídateľný rok s veľmi slabým prvým kvartálom. Domnievam sa, že ľudia budú vyčkávať, ako prežijú prvú zimu s vysokými cenami energií, a k nakupovaniu sa vrátia až v priebehu jari,“ hovorí Dozrel s tým, že z pohľadu celého roka je mierne optimistický a počíta s ľahkým nárastom vďaka akvizíciám kanálov, ktoré si Solodoor v priebehu niekoľkých predchádzajúcich rokov vybudovali.


Na nasadení záleží / Uchádzači o licenciu Solodoor nemusia mať skúsenosti z odboru, hlavným predpokladom úspešného franšízanta je podnikateľský duch.

Populárne na fóre