Franšíza pre budúcnosť
O vstup na Slovensko sa snaží táto franšízová značka zo susedného Poľska, kde je jedným z významných hráčov na trhu. V súčasnosti sa tam aktívne podieľa na štátnom projekte nazvanom „Laboratórium budúcnosti“, ktorého cieľom bolo rozšíriť 3D tlačiarne do škôl. V uplynulých mesiacoch boli v rámci tohto programu všetky verejné základné školy, ktorých je približne 12 tisíc, zariadené minimálne jednou 3D tlačiarňou, ku ktorým sa ešte tento rok pripoja stredné a súkromné základné školy. Vďaka tomu narástol záujem zo strany škôl o školenie týkajúce sa 3D tlače, ktoré môžu zabezpečiť aj franšízanti Edu3Dcation.
Cieľom značky, ktorej zakladateľom je Arkadiusz Markowski, absolvent Fakulty mechatroniky Varšavskej technologickej univerzity, ktorý sa 3D skenovaním a tlačou v priemysle zaoberá už takmer 10 rokov, je umožniť aj deťom u nás rozvíjať svoje schopnosti v odbore budúcnosti. Pretože tým 3D tlač určite je. Poskytovateľ licencie aktuálne hľadá master-franšízanta, ktorý by mal na starosti rozvoj siete na celom našom trhu. K dispozícii sú aj regionálne alebo jednotlivé franšízové licencie.
Ideálnym franšízovým partnerom je osoba, alebo spoločnosť, ktorá má kontakty v školských zariadeniach vo svojom regióne, alebo napríklad ponúka a organizuje mimoškolské aktivity v iných odboroch. „Takým spoločnostiam môžeme zabezpečiť veľmi rýchlu návratnosť investície. Samozrejme to nie je podmienkou. U nás v Poľsku máme franšízového partnera, ktorý ešte pred zhruba rokom pôsobil v oblasti fotovoltaiky a v súčasnosti prevádzkuje najväčšiu pobočku Edu3Dcation,“ hovorí Arkadiusz Markowski.
Počiatočná investícia vyjde franšízanta konceptu Edu3Dcation minimálne na 7 500 EUR. Musí si obstarať minimálne jednu 3D tlačiareň a 3D skener. Ďalšie investície závisia od modelu spolupráce, či ide o master alebo jednotlivú franšízovú licenciu. Doba návratnosti sa podľa franšízora pohybuje okolo 3 mesiacov. Čo sa týka priemerného obratu, ktorý môžu franšízanti mesačne dosiahnuť, v prípade single franšízy sa pohybuje okolo 13 tisíc EUR, pri master-franšíze všetko závisí od veľkosti zvereného regiónu. Počas spolupráce franšízanti hradia tzv. royalties - franšízové poplatky, ktoré sa odvíjajú od modelu spolupráce, v priemere činia 10 % z obratu.
Prečítaj články
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.