Franšíza „na skúšku“
Na našom trhu spustilo vedenie Extra Služby zatiaľ iba projekty Extra Sťahovanie a Extra Upratovanie. Tieto služby zabezpečujú štyria franšízoví partneri siete a sedem partnerov. Celkovo má značka v Česku a na Slovensku viac ako 170 franšízantov a partnerov. Viac ako 40 % tvoria „sťahováci“, 35 % z nich ponúka upratovacie služby a zvyšok tvoria hodinoví manželia. Podľa zakladateľa konceptu Radka Straky sa však ich počty menia: „Dá sa povedať, že noví franšízanti a partneri nám pribúdajú každým týždňom.“
Ako už bolo spomenuté, celý systém prešiel drobnou zmenou. Vďaka nej si môžu záujemcovia o franšízovú licenciu počas jedného roka vyskúšať ako podnikanie pod touto značkou funguje – stávajú sa tak Extra Partnerom. „Za ročný poplatok vo výške 50 alebo 60 eur záujemcovia dostanú prístup do našej databáze zákaziek a klientov a platia nám iba za unikátne zákazky, ktoré si sami vyberú. Môžu potom zvážiť, či sa im spolupráca s nami oplatí. Zároveň si ich otestujeme a preveríme aj my. A ak sme s ich prácou a prístupom ku klientom spokojní a oni sa rozhodnú stať sa našimi franšízantmi, pretože už vedia, do čoho idú, začleníme ich za štandardných podmienok naplno do našej siete so všetkými výhodami a podporou, ktorú našim franšízantom poskytujeme,“ vysvetľuje Radek Straka.
Partner vs franšízant
Extra Partner vstúpi do siete na základe vyplneného jednoduchého formulára, zaplateného ročného vstupného poplatku a odsúhlasených obchodných podmienok. Potom je okamžite nastavený prístup do databázy zakáziek, kde si môžu vyberať unikátne zakázky a realizovať ich. Na rozdiel od franšízantov im centrála neposkytuje zariadenie, nerealizuje lokálnu marketingovú kampaň. Nedostávajú ani okamžité SMS o nových zakazkách v systéme, chodia im iba raz za hodinu. Franšízanti pred nimi získavajú „náskok“. Zájemcovia o franšízu podpisujú päťročné obojstranne záväzné zmluvy, a sú kompletne zariadení, školenia zo strany franšízora sú spustené a dostávajú aj plne hradené lokálne reklamné kampane.
Kvôli rastúcej inflácii a tiež rastu vstupných nákladov, s ktorými sa v súčastnosti musí vysporiadať snáď každý podnikateľ, muselo aj vedenie franšízového konceptu Extra Služby pristúpiť k zdražovaniu. Mierne teda vzrástli vstupné poplatky pre franšízantov, aj sadzby za služby, ktoré poskytujú. „Ceny za pohonné hmoty sa dotkli všetkých, a tým pádom samozrejme aj nás. Snažíme sa maximálne ohľaduplne prispôsobiť nárastu cien s ohľadom na našich franšízantov aj koncových klientov, ktorí si naše služby objednávajú. Pokles zakáziek a nových klientov sme však nijako nezaznamenali,“ dopĺňa Radek Straka.
Neopadol ani záujem o nadviazanie spolupráce, skôr naopak. Podľa Radka Straky sa zdá, že veľa živnostníkov a menších podnikateľov hľadá vo franšíze určité zázemie a istotu. Bez ohľadu na nárasty cien totiž franšízor stále franšízovým partnerom dodáva prácu, platí za nich reklamné kampane. Je totiž v jeho najlepšom záujme, aby franšízanti aj partneri zarábali. Faktom totiž je, že centrále platia až za prácu, ktorú franšízor zoženie a oni ju odoberú zo systému.

Prečítaj články

„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Premýšľate o rozbehnutí vlastného podnikania, ale investovať viac ako 40 tisíc eur sa vám nechce? Aj tak si svoj podnikateľský sen môžete splniť – vďaka franšíze.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
„Náš franšízový koncept je nastavený na dva varianty vstupu do siete a zakúpenie franšízovej licencie,“ hovorí Radek Straka, riaditeľ franšízového rozvoja Extra Služby.
Najčítanejšie

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
O tom, ako sa brániť plagiátorom značky sme sa v Rozhvoru týždňa rozprávali s Ľuborom Lelovitsom, majiteľom spoločnosti Mr. Kebab. Značky, ktorá sa s týmto problémom vlani stretla.