Z Plzne do Európy / Po českom a slovenskom trhu má Extra Sťahovanie zamierenie aj do ďalších európskych krajín. Do konca roka je v pláne expanzia do Maďarska, Poľska, Bulharska a Nemecka.
Nedeľa
21.08.2022
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
 

Na našom trhu spustilo vedenie Extra Služby zatiaľ iba projekty Extra Sťahovanie a Extra Upratovanie. Tieto služby zabezpečujú štyria franšízoví partneri siete  a sedem partnerov. Celkovo má značka v Česku a na Slovensku viac ako 170 franšízantov a partnerov. Viac ako 40 % tvoria „sťahováci“, 35 % z nich ponúka upratovacie služby a zvyšok tvoria hodinoví manželia. Podľa zakladateľa konceptu Radka Straky sa však ich počty menia: „Dá sa povedať, že noví franšízanti a partneri nám pribúdajú každým týždňom.“

Ako už bolo spomenuté, celý systém prešiel drobnou zmenou. Vďaka nej si môžu záujemcovia o franšízovú licenciu počas jedného roka vyskúšať ako podnikanie pod touto značkou funguje – stávajú sa tak Extra Partnerom. „Za ročný poplatok vo výške 50 alebo 60 eur záujemcovia dostanú prístup do našej databáze zákaziek a klientov a platia nám iba za unikátne zákazky, ktoré si sami vyberú. Môžu potom zvážiť, či sa im spolupráca s nami oplatí. Zároveň si ich otestujeme a preveríme aj my. A ak sme s ich prácou a prístupom ku klientom spokojní a oni sa rozhodnú stať sa našimi franšízantmi, pretože už vedia, do čoho idú, začleníme ich za štandardných podmienok naplno do našej siete so všetkými výhodami a podporou, ktorú našim franšízantom poskytujeme,“ vysvetľuje Radek Straka.

Partner vs franšízant

Extra Partner vstúpi do siete na základe vyplneného jednoduchého formulára, zaplateného ročného vstupného poplatku a odsúhlasených obchodných podmienok. Potom je okamžite nastavený prístup do databázy zakáziek, kde si môžu vyberať unikátne zakázky a realizovať ich. Na rozdiel od franšízantov im centrála neposkytuje zariadenie, nerealizuje lokálnu marketingovú kampaň. Nedostávajú ani okamžité SMS o nových zakazkách v systéme, chodia im iba raz za hodinu. Franšízanti pred nimi získavajú „náskok“. Zájemcovia o franšízu  podpisujú päťročné obojstranne záväzné zmluvy, a sú kompletne zariadení, školenia zo strany franšízora sú spustené a dostávajú aj plne hradené lokálne reklamné kampane.

Kvôli rastúcej  inflácii a tiež rastu  vstupných nákladov, s ktorými sa v súčastnosti musí vysporiadať snáď každý podnikateľ, muselo aj vedenie franšízového konceptu Extra Služby pristúpiť k zdražovaniu. Mierne teda vzrástli vstupné poplatky pre  franšízantov, aj sadzby za služby, ktoré poskytujú. „Ceny za pohonné hmoty sa dotkli všetkých, a tým pádom samozrejme aj nás. Snažíme sa maximálne ohľaduplne prispôsobiť nárastu cien s ohľadom na našich franšízantov aj koncových klientov, ktorí si naše služby objednávajú. Pokles zakáziek a nových klientov sme však nijako  nezaznamenali,“ dopĺňa Radek Straka.

Neopadol ani záujem o nadviazanie spolupráce, skôr naopak. Podľa Radka Straky sa zdá, že veľa živnostníkov a menších podnikateľov hľadá vo franšíze určité zázemie a istotu. Bez ohľadu na nárasty cien totiž franšízor stále franšízovým partnerom dodáva prácu, platí za nich reklamné kampane. Je totiž v jeho najlepšom záujme, aby franšízanti aj partneri zarábali. Faktom totiž je, že centrále platia až za prácu, ktorú franšízor zoženie a oni ju odoberú zo systému.


Práca na podnose / Záujemcovia o franšízové licencie hľadajú v koncepte Extra Služby zázemie, stabilitu a tiež zákazky, ktoré franšízor svojim franšízantom sprostredkováva.

Populárne na fóre