Miliardové tržby vo franšíze
Franšízový koncept Mail Boxes Etc. (MBE) sa špecializuje na poskytovanie riešení v oblasti elektronického obchodovania, logistiky, marketingu a tlače pre malé a stredné podniky a koncových spotrebiteľov. V 53 krajinách sveta aktuálne funguje pod rôznymi značkami ako PostNet, PACK & SEND, AlphaGraphics a Multicopy viac ako 2 900 pobočiek. Práve tie vygenerovali v minulom roku tržby vo výške 1,01 miliardy eur, ďalších 24 miliard eur sú tržby za tovary zobchodované prostredníctvom platformy PrestaShop.
Výššie spomínané značky ako PrestaShop, PACK&SEND a Multicopy patria k akvizíciám, ktoré v roku 2021 spoločnosť MBE Worldwide úspešne dokončila. K tomu pribudol ešte nákup podniku MBE UK & Ireland, ktorý je držiteľom licencie na prevádzkovanie pobočiek pod hlavičkou MBE. Okrem akvizícií sa sieti darilo ďalej rásť, a to nielen vďaka otvoreniu 208 nových prevádzok po celom svete. Prostredníctvom master-franšízovej licencie sieť prenikla na nové trhy do Bulharska a Jordánska a uzatvorila licenčnú zmluvu na ochrannú známku vo Východnom Timore, čím rozšírila svoju globálnu platformu na nové územia.
Rozvoj nezastavuje
"Napriek tomu, že dopad pandémie stále pretrvával, rok 2021 bol pre nás pozoruhodný," hovorí Paolo Fiorelli, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ MBE. "Naši miestni podnikatelia aj naše firemné tímy preukázali neuveriteľnú mieru nadšenia a odhodlania. Podarilo sa nám uzatvoriť strategické akvizície, ktoré nám pomôžu zvýšiť konkurencieschopnosť a schopnosť obsluhovať zákazníkov po celom svete, a zároveň udržať silný organický rast. Vďaka akvizícii PrestaShopu sa snažíme maximalizovať príležitosti plynúce z elektronického obchodovania a podporiť tak náš dlhodobý cieľ stať sa vedúcou platformou pre globálne obchodovanie. Tiež sme pokračovali v investíciách do našich technologií, aby sme zabezpečili hladkú prevádzku vo všetkých našich krajinách," dodáva. A v rozvoji pokračuje MBE aj tento rok. Nedávno oznámili akvizíciu väčšinového podielu v spoločnosti GEL Proximity, prvej platforme zameranej na bezdotykovú logistiku.
Jednou z destinácií, kam by MBE rado expandovalo je aj Slovensko, kde hľadá master-franšízového partnera. Jeho úlohou bude vybudovať sieť servisných centier. Investícia, ktorá na záujemcu o master-franšízovou licenciu čaká, zahŕňa aj náklady na nákup exkluzívnych master-licenčných práv pre danú krajinu, otvorenie pilotného centra, založenie a správu master-franšízového tímu a prispôsobenie systémov MBE. Samozrejmosťou je aj školenie, ktoré zabezpečí spoločnosť MBE Worldwide v Taliansku.
Prečítaj články
Mail Boxes Etc. je franšíza pre vás, ktorí hľadáte podnikanie s medzinárodným úspechom. To je prípad aj Saši Cvetojeviča, master-franšízanta pre jadranský región. Čo záujemcom radí?
Najväčší veľtrh franšízového podnikania v strednej a východnej Európe sa tento rok koná od 19. do 21. októbra v Paláci kultúry a vedy vo Varšave. S nami máte vstupenku zadarmo.
Spoločnosť MBE dosiahla vlani tržby vo výške 1,3 miliardy eur. Veľký podiel na tom majú aj franšízové pobočky tejto globálnej siete. Uspieť chce aj na Slovensku.
„Školenie a podpora našich franšízantov vychádza zo 40 rokov skúsenosti v biznise," hovorí Maria Ilicheva, Worldwide Development Supervisor Mail Boxes Etc.
Mail Boxes Etc. pomáha ľuďom a spoločnostiam zvýšiť produktivitu outsourcingom logistických a komunikačných služieb. Na Slovensku hľadá master-franšízového partnera.
Najčítanejšie
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.