Príprava na budúcnosť s franšízou
Budúcnosť patrí technológiám a aj ľuďom, ktorí ich budú ovládať a vedieť efektívne využívať. Už dnes by sme na to mali pripraviť naše deti a dať im šancu získať náskok, ktorý zúročia pri vstupe na trh práce. A to je cieľom franšízového systému Young Engineers, ktorý v súčasnosti hľadá franšízových partnerov na Slovensku.
Franšízový koncept Young Engineers sa zameriava na vzdelávanie detí vo veku od 4 do 15 v oblasti vedy, techniky, strojárenstva a matematiky (STEM - Science, Technology, Engineering and Mathematics). A treba povedať, že medzi budúcimi zamestnávateľmi je v súčasnosti veľký záujem o odborníkov v týchto oblastiach a v budúcnosti sa bude zvyšovať. Rodičia malých detí si to uvedomujú, a preto sú medzi nimi populárne takto zamerané vzdelávacie koncepty. Dôkaz možno nájsť v 200 franšízantoch tejto siete, ktorí pôsobia po celom svete.
Podnikanie a poslanie
Investície do otvorenia pobočky sa pohybujú od 1,5 do 20 tisíc dolárov. Konečná výška závisí od veľkosti pobočky a jej zariadnia. Každé centrum Young Engineers získa územnú exkluzivitu pre svoju spádovú oblasť s približne 100 000 obyvateľmi, čo podľa franšízora zabezpečuje úspešnú prevádzku jednotky. V ideálnom prípade by mala byť umiestnená na miestach s vysokou koncentráciou detí, teda v blízkosti škôl alebo materských škôl.
Dobrou správou pre záujemcov o licenciu tohto franšízového systému je, že nemusia mať podľa franšízora pedagogickú prax. „Vhodnými kandidátmi pre našu franšízu sú v podstate všetci, ktorí rozumejú poslaniu našich kurzov, o čo sa snažíme," hovorí zakladateľ Young Engineers Amir Asor a dodáva, že v praxi sa stretáva s dvoma typmi franšízantov.
Prvým sú ľudia so skúsenosťami s deťmi, ktorí vedia, ako k nim pristupovať, ako im vysvetliť najrôznejšie témy. „Vzdelávacia stránka konceptu nie je zložitá, so základnými zručnosťami to zvládne každý," vysvetľuje Amir Asor. Druhú skupinu franšízantov tvoria ľudia, ktorí chápu poslanie, ktoré mladí inžinieri majú, ale nechcú alebo nemôžu vzdelávať deti sami. Sú to investori, ktorí hľadajú vhodných inštruktorov.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.