S jazykmi za hranice
Celkovo 20 z 27 pobočiek konceptu Zaraz, ktoré na slovenskom trhu fungujú, je v rukách franšízových partnerov. Najčastejšie pochádzajú zo spolupracovníkov siete, ktorí majú radi učenie a chcú mať vlastnú pobočku jazykovej školy pod hlavičkou zavedenej značky. „Vedia, ako to v našej sieti chodí, sú stotožnení s naším know-how a našimi hodnotami. Taká spolupráce je väčšinou dlhodobá a oplatí sa,“ hovorí riaditeľ jazykovej školy Zaraz Martin Knoška s tým, že v sieti fungujú aj franšízanti „zvonku“. Je ich ale menej.
Ako Martin Knoška poznamenáva, momentálne sa všetko po období covidu pozvoľna rozbieha. Veľa vecí sa zmenilo, a tiež preto vedenie siete Zaraz pracuje na nových stratégiách a hľadá nových franšízových partnerov, ktorí budú spolupracovať na rozšírení pobočkovej siete. Cieľom značky je upevniť svoje postavenie na slovenskom trhu, ak by sa do konca roka podarilo otvoriť ďalšie 2 nové pobočky, bol by to pre sieť dobrý výsledok. „Samozrejme sme pripravení a otvorení všetkému novému, budeme aj naďalej flexibilne reagovať na zmeny, protože to je v súčastnosti nevyhnutné. Našim cieľom, ktorý zbrzdila pandémia, je aj expanzia za hranice Slovenska. Je to krok, s ktorým počítame a pripravujeme sa na ňho,“ dodáva Knoška.
Inflácia ovplyvňuje ceny
Jedným z tém, ktoré aktuálne podnikatelia nielen na Slovensku riešia, je rastúca inflácia a všadeprítomné zdražovanie. Nevyhlo sa to ani franšízovej sieti Zaraz, kdy bolo vedenie nútené pristúpiť k zvýšeniu cien služieb. Dôvodom je rast prevádzkových nákladov. Zatiaľ sa však nezmenili podmienky franšízovej spolupráce. „Čakáme do septembra, ako sa vyvinie situácia na trhu,“ dopĺňa Martin Knoška.
Uchádzač o franšízovú licenciu na prevádzkovanie vlastnej jazykovej školy Zaraz musí byť pripravený investovať minimálne 3550 eur. V rámci spolupráce franšízant získa okrem know-how aj školenia, a to nielen pre seba, ale aj pre lektorov, s výberom ktorých franšízor pomáha. Pre lektorov má koncept pripravený vzdelávací systém, školenia budú absolvovať počas celej spolupráce so značkou Zaraz.

Prečítaj články

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Franšízová sieť s jazykovými kurzami Zaraz rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Najčítanejšie

Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.