Viac ako 20 rokov skúseností s franšízou
Výrobca vchodových dverí, garážovej a tieniacej techniky Lomax nie je na franšízovom trhu žiadnym nováčikom. Táto pôvodom česká spoločnosť využíva na expanziu spoluprácu s franšízovými partnermi už viac ako 20 rokov. A to niele na domácom trhu, ale aj u nás. Jedným z tuzemských franšízantov je aj Juraj Rosenberger, ktorý má so svojou spoločnosťou Dommax už od roku 2019 na starosti košický región.
Pred vstupom do siete mal s podnikaním v tomto odbore už svoje skúsenosti, zaoberal sa totiž predajom a montážou dverí a okien. Aj keď svoje podnikanie rozbehol veľmi dobre, rozhodol sa spojiť so silným partnerom. „Lomax ma zaujal hlavne ako dodávateľ špičkových brán, žalúzií, dverí, a aj ďalších produktov,“ vysvetľuje košický franšízant s tým, že spolupráca s franšízou mu poskytla veľkú voľnosť v podnikaní a výdatnú podporou značky. Výhodou stať sa súčasťou siete predajcov je podľa neho hlavne dostupnosť kontaktov získaných z reklamných kampaní centrály, rovnako ako hotline servis a technická podpora, ktoré franšízor svojim partnerom poskytuje.
Jednoduchší štart s partnerom za chrbtom
Pre svoje budúce pobočky chce Lomax nájsť franšízantov, ktorí sa budú naplno venovať chodu pobočky, riadeniu ľudí a plánov. Model franšízy, ako ho má Lomax nastavený, by síce fungoval aj „klasickým“ investorom, duch majiteľa a vedenie pobočky by však chýbal, čo by firma nerada. Ideálnym franšízantom je človek, ktorý sa bude práci venovať na plný úväzok. Franšízantmi sa stávajú hlavne fyzické či právnické osoby s jedným či dvoma obchodníkmi, asistentkou a jedným až troma montážnikmi.
Základom franšízovej spolupráce je na začiatku podpora pri rozbehnutí podnikania franšízových partnerov. Čaká ich séria školení, ktoré ich zoznámia s kompletným sortimentom výrobkov a následne ich montážou a servisom. To všetko je súčasťou know-how, ktoré spoločnosť Lomax odovzdáva svojim franšízantom. Pravidlom je, že každý franšízant minimálne raz do roka navštívi centrálu z dôvodu školení či rozhovoroch o ďalších plánoch a pravidelne je v styku s manažérom, ktorý mu pomáha riadiť franšízu. Spolu s technickým, obchodným a marketingovým oddelením v zázemí Lomaxu daný franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potrebách, je pravidelne informovaný o pripravovaných akciách, novinkách či zmenách.
Záujemca o otvorenie pobočky tejto českej značky s dlhodobou tradíciou sa musí pripraviť na počiatočnú investíciu vo výške zhruba 12 tisíc eur. Jej návratnosť je podľa vedenia konceptu veľmi individuálna a záleží na jej presnej úvodnej výške, nákladoch spojených s prevádzkou, veľkosti regiónu a schopnostiach daného franšízanta.
Ambasádori v regiónoch / Franšízanti Lomax majú na starosti okrem iného predaj, zabezpečenie montáže a servisu výrobkov spoločnosti ako sú dvere, vonkajšie rolety a žalúzie, vchodové dvere. Zároveň sa podieľajú na tvorbe marketingovej stratégie pre svoj región. Prečítaj články
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?
Franšíza predajní dverí a zárubní rastie počtom pobočiek aj obratom. Kde je miesto pre nových franšízantov?
Najčítanejšie
Podnikanie pre skúsených
/15.12.2025
Mezinárodná franšízová sieť Extra Services poskytuje služby vo viac ako 15 krajinách EÚ. Teraz hľadá master-franšízanta pre rozvoj značky na Slovensku.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.