Kaviarne pripravené na rast
Sieť kaviarní CoffeeshopCompany má za sebou podľa jej generálneho riaditeľa Petra Ondreja najhoršie obdobie v histórii konceptu. Zvládnuť sa jej ho podarilo najmä vďaka nasadeniu franšízantov, ktorí sa so situáciou spôsobenou hlavne pandémiou a vládnymi opatreniami dokázali popasovať. A plány na ďalšiu expanziu sú veľké. Spoločnosť Tizia, ktorá je majiteľom master-franšízovej licencie na rozvoj siete okrem Slovenska aj v Česku, Poľsku a Maďarsku, sa teraz na našom trhu zameria na otváranie vlastných kaviarní. Do budúcnosti počíta s tým, že ich ponúkne franšízantom.
„Projekt vybudovania siete vlastných kaviarní počíta s celkovým počtom 30 nových kaviarní v priebehu nasledujúcich rokov, pričom už v tomto roku máme v pláne otvoriť prvé štyri prevádzky. V týchto dňoch finišujeme vyjednávanie podmienok nájmu pre prvé dve kaviarne a predpokladáme ich otvorenie v treťom kvartáli roka,“ prezradzuje Peter Ondrej s tým, že cez vlastné kaviarne chce centrála priniesť na trh rozšírené produktové portfólio, nový dizajn konceptu, zjednodušiť rozbehnutie vernostného systému platného a jednotného pre všetky 4 krajiny, v ktorých sa sieť rozvíja. Plánuje tiež efektívne naštartovať nový projekt e-shopu.
Financie a zdravý rozum
Čo sa týka expanzie, cieľom vedenia konceptu je pokračovať v otváraní kaviarní v Bratislave a jej blízkom okolí. Podnikatelia, ktorí by sa na rozširovaní siete chceli ako franšízanti podieľať, by mali mať pozitívny vzťah ku gastronómii a službám. Nemôžeme zabudnúť ani na potrebný kapitál, ktorý je nutný na financovanie počiatočnej investície, prípadne prístup k externému financovaniu. Investícia do pobočky CoffeeshopCompany začína na 50 tisícoch eur v prípade najmenšej pobočky typu „TO GO“ až po zhruba 120 tisíc eur potrebných na vybudovanie kaviarne typu „Lounge“. „Náš franšízant by mal disponovať sedliackym myslením. A ak by išlo iba o investora, musí vo svojom tíme niekoho takého zamestnať,“ dodáva Ondrej.
CoffeeshopCompany sa aktuálne nesústredí iba na expanziu. Najväčším tohtoročným projektom je uvedenie nového menu v celej sieti kaviarní. Jeho hlavným cieľom je podľa Ondreja vhodné reagovať na zmenu podmienok na trhu kvôli reštrikciám prijatých v súvislosti s pandémiou Covid-19. Chceli by to dosiahnuť zefektívnením a zjednodušením práce personálu pri príprave produktov pre zákazníkov, ale aj podstatnými zmenami v dodávateľskom reťazci surovín potrebných v každej kaviarni.

Prečítaj články

Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
„Na trhu sme už veľa rokov a dokázali sme, že dokážeme franšízantom zabezpečiť ziskovú prevádzku a podnikanie," hovorí Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
„Náklady na rebranding pobočiek nikdy nenesú v plnej miere franšízanti. Podieľame sa na nich aj my a prenajímateľ priestorov,“ hovorí Peter Ondrej, riaditeľ Coffeeshop Company.
Najčítanejšie

Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?