Kaviarne pripravené na rast
Sieť kaviarní CoffeeshopCompany má za sebou podľa jej generálneho riaditeľa Petra Ondreja najhoršie obdobie v histórii konceptu. Zvládnuť sa jej ho podarilo najmä vďaka nasadeniu franšízantov, ktorí sa so situáciou spôsobenou hlavne pandémiou a vládnymi opatreniami dokázali popasovať. A plány na ďalšiu expanziu sú veľké. Spoločnosť Tizia, ktorá je majiteľom master-franšízovej licencie na rozvoj siete okrem Slovenska aj v Česku, Poľsku a Maďarsku, sa teraz na našom trhu zameria na otváranie vlastných kaviarní. Do budúcnosti počíta s tým, že ich ponúkne franšízantom.
„Projekt vybudovania siete vlastných kaviarní počíta s celkovým počtom 30 nových kaviarní v priebehu nasledujúcich rokov, pričom už v tomto roku máme v pláne otvoriť prvé štyri prevádzky. V týchto dňoch finišujeme vyjednávanie podmienok nájmu pre prvé dve kaviarne a predpokladáme ich otvorenie v treťom kvartáli roka,“ prezradzuje Peter Ondrej s tým, že cez vlastné kaviarne chce centrála priniesť na trh rozšírené produktové portfólio, nový dizajn konceptu, zjednodušiť rozbehnutie vernostného systému platného a jednotného pre všetky 4 krajiny, v ktorých sa sieť rozvíja. Plánuje tiež efektívne naštartovať nový projekt e-shopu.
Financie a zdravý rozum
Čo sa týka expanzie, cieľom vedenia konceptu je pokračovať v otváraní kaviarní v Bratislave a jej blízkom okolí. Podnikatelia, ktorí by sa na rozširovaní siete chceli ako franšízanti podieľať, by mali mať pozitívny vzťah ku gastronómii a službám. Nemôžeme zabudnúť ani na potrebný kapitál, ktorý je nutný na financovanie počiatočnej investície, prípadne prístup k externému financovaniu. Investícia do pobočky CoffeeshopCompany začína na 50 tisícoch eur v prípade najmenšej pobočky typu „TO GO“ až po zhruba 120 tisíc eur potrebných na vybudovanie kaviarne typu „Lounge“. „Náš franšízant by mal disponovať sedliackym myslením. A ak by išlo iba o investora, musí vo svojom tíme niekoho takého zamestnať,“ dodáva Ondrej.
CoffeeshopCompany sa aktuálne nesústredí iba na expanziu. Najväčším tohtoročným projektom je uvedenie nového menu v celej sieti kaviarní. Jeho hlavným cieľom je podľa Ondreja vhodné reagovať na zmenu podmienok na trhu kvôli reštrikciám prijatých v súvislosti s pandémiou Covid-19. Chceli by to dosiahnuť zefektívnením a zjednodušením práce personálu pri príprave produktov pre zákazníkov, ale aj podstatnými zmenami v dodávateľskom reťazci surovín potrebných v každej kaviarni.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
„Na trhu sme už veľa rokov a dokázali sme, že dokážeme franšízantom zabezpečiť ziskovú prevádzku a podnikanie," hovorí Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
„Náklady na rebranding pobočiek nikdy nenesú v plnej miere franšízanti. Podieľame sa na nich aj my a prenajímateľ priestorov,“ hovorí Peter Ondrej, riaditeľ Coffeeshop Company.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?