Biznis za 40 tis. eur
Pripojením sa k franšízovému konceptu sa často začínajúci podnikatelia dostávajú k osvedčenému know-how, ktoré im pomôže nielen rýchlo rozbehnúť vlastné podnikanie, ale často aj výrazne znížiť riziko neúspechu. A to niečo stojí. Budúci franšízant musí na začiatok počítať s investíciou, bez ktorej svoje podnikanie so skúseným partnerom za chrbtom nerozbehne. Vybrali sme pre vás tie, s ktorými začnete podnikať už za 40 tisíc eur.
Extra Služby
Jeden franšízor, tri franšízové koncepty, to sú Extra Služby. Záujemcovia o podnikanie pod hlavičkou tejto značky sa môžu rozhodnúť, akým smerom chcú svoje podnikanie zamerať. Či majú skôr záujem o licenciu na prevádzkovanie konceptu Extra Sťahovanie, alebo Extra Upratovanie, či Extra Manžel. Rozbehnutie podnikania v rámci ktoréhokoľvek z týchto konceptov je možné dvoma spôsobmi – ako partner alebo franšízant. V úlohe partnera si môžete za 50 eur vyskúšať 1 rok podnikania bez akýchkoľvek rizík a záväzkov. Platíte totiž iba za každú zákazku, ktorú si stiahnete z databázy franšízora. Vďaka tomu môžete zistiť, ako sa vám s franšízorom, ktorý sa stará aj o zákazky pre svojich franšízantov, bude spolupracovať. Po roku sa môžete rozhodnúť, či sa stať franšízantom na ďalších päť rokov. Opäť si môžete vybrať z dvoch typov licencií – buď „štart“ nebo „profi“. Za „štart“ zaplatíte licenčný poplatok vo výške 3900 eur a následne budete opäť platiť za každú zákazku od franšízora, v prípade „profi“ licencie zaplatíte u Extra Manžela a Extra Sťahovania 60 tisíc eur a už na vás nečakajú žiadne ďalšie poplatky franšízorovi. Pri Extra Upratovaní činí cena licencie 48 tisíc eur.
Maxeco
Ak vás láka skôr podnikanie v stavebníctve, v tomto odbore fungujú viaceré franšízové koncepty. Jedným z nich je napríklad koncept Maxeco, ktorý na trh priniesol inovatívny spôsob vykurovania nielen rodinných domov cez špeciálne tepelné fólie. Licencia Maxeco vyjde franšízanta 10 až 20 tisíc eur v závislosti od veľkosti oblasti, v ktorej sa rozhodol podnikať. Investícia do rozbehnutia podnikania pod touto značkou vrátane zariadenia pobočky a prvého naskladnenia bude stáť franšízanta zhruba 12 až 25 tisíc eur, podľa veľkosti pobočky a skladu. Zaujímavou príležitosťou môže byť franšíza podľa vedenia konceptu pre stavebnícke firmy, ktoré sa chcú orientovať na unikátnu technológiu, ktorá je zároveň konkurencieschopná, a oslovuje takmer všetky druhy investorov a stavebníkov. Výhodou pre potenciálnych franšízantov sú kontakty v odbore – na projektantov, developerov, stavebné firmy. Naopak v odbore stavebníctva či elektro franšízanti nemusia mať žiadne skúsenosti. Každý z nich prejde kompletným školením, či už pôjde o investora, či franšízanta, ktorý sa bude podieľať priamo aj na prevádzke franšízy.
Lomax
Prostredníctvom franšízových licencií sa na slovenskom trhu rozširuje aj značka Lomax, ktorej história siaha až do roku 1992, kedy zahájila činnosť v odbore garážovej a tieniacej techniky. Na rozbehnutie franšízy Lomax je nutné mať priestory pre showroom, dodávku, náradie a financie na prevádzku spojené so štandardným používaním týchto nástrojov na podnikanie. Počiatočná investícia sa pohybuje okolo 12 tisíc eur. Záujemcovia o licenciu nemusia mať žiadne skúsenosti z odboru. Cieľom vedenia firmy je nájsť takých franšízantov, ktorí majú odvahu sa postaviť na vlastné nohy a túžbu budovať svoje podnikanie. Franšízant zastupuje značku Lomax v danom regióne. Jeho úlohou je predaj, montáž a servis ich výrobkov. Pri štarte spolupráce si franšízor s franšízantom stanovuje reálny plán predaja na 3-5 rokov dopredu a za týmto cieľom spolu idú.
YogaSpace
Franšízový koncept YogaSpace chce expandovať z Trenčína na celé Slovensko prostredníctvom franšízových licencií. Práve tam v roku 2018 otvorili svoje dvere milovníkom jogy prvé a zatiaľ jediné štúdio tejto značky. Pobočku YogaSpace si môže otvoriť osoba, ktorá už podniká alebo pracuje ako jogový inštruktor, nie je to však podmienkou. Majiteľ štúdia v ňom nemusí precvičovať, ale z ekonomického hľadiska je výhodou, keď aj on vedie nejaké lekcie vo svojom štúdiu. Záujemca o podnikanie s konceptom YogaSpace za licenciu a franšízový balíček zaplatí 25 až 35 tisíc eur. Zariadený priestor a náklady spojené s prvými mesiacmi prevádzky ho vyjdú 10 až 15 tisíc eur. Konečná výška investície závisí od veľkosti priestorov a náročnosti potrebných úprav.
Prečítaj články
„Medziročne nám dopyt po sťahovaní, vyprataní a upratovaní rastie o 50 %,“ hovorí Bc. Radek Straka, riaditeľ franšízovej siete Extra Services.
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
Franšízantmi Maxeco sa stávajú podnikatelia hľadajúci nové príležitosti aj spokojní zákazníci. Čo všetko ovplyvňuje ich podnikanie?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.