Máme za sebou rok plný výziev a zmien
Aký bol rok 2021 pre Yves Rocher?
Bol to rok plný zmien a výziev. Nakoniec sa nám vďaka všetkým novým obchodným kanálom, ale tiež všetkým štátnym dotáciám a pomoci zo strany prenajímateľov podarilo znížiť dopad pandémie na únosnú mieru. Samozrejme je ekonomický výsledok ďaleko za predcovidovým rokom.
Podarilo sa Vám počas uplynulých 12 mesiacov rozšíriť pobočkovú sieť?
Áno, otvorili sme niekoľko nových obchodov, na Slovensku, v Česku aj v Maďarsku. Na druhú stranu sme však 3 predajne, ktoré boli svojou profitabilitou pod naším očakávaním, zatvorili.
Veľa firiem sa muselo popasovať s komplikáciami spôsobenými pandémiou. Nastali nejaké zmeny, ktoré upravili napríklad fungovanie konceptu Yves Rocher?
Áno, doba, kedy je časť zamestnancov chorá a druhá v karanténe so sebou nesie aj zvýšené požiadavky na flexibilitu pracovných úväzkov. Musím ale konštatovať, že sme túto neľahkú dobu prešli bez výraznejších obmedzení. Na strane franšízantov dochádzalo k ich väčšej osobnej účasti na predajniach, keď bolo potrebné vykryť smeny za chorých zamestnancov. Bolo to pre nich ťažké obdobie, nielen fyzicky, ale aj psychicky. V prípade väčšieho výpadku pracovníkov na strane franšízantov sme aj „požičiavali“ našich zamestnancov tak, aby nedošlo k zatvoreniu franšízových predaní.
Značka Yves Rocher je známa svojimi ekologickými aktivitami. Pomáhajú vám napríklad aj pri hľadaní nových franšízových partnerov, prípadne zamestnancov?
Hodnoty našej značky a náš postoj k ekológii, udržateľnosti a planéte sú určite dôvodom či už pre novo vznikajúce franšízové spolupráce, alebo aj pri hľadaní zamestnancov, a to vo väčšine prípadov.
Veľa firiem sa musela popasovať s komplikáciami spôsobenými pandémiou. Nastali nejaké zmeny, ktoré upravil napríklad fungovanie konceptu Yves Rocher?
Vzhľadom na hygienické opatrenia sme bohužiaľ nemohli využívať náš servis bezplatnej diagnostiky pleti pre naše zákazníčky a zákazníkov. Na druhú stranu sme zaviedli službu Klikni a Vyzdvihni.
Ako sa s komplikáciami vyrovnali vaši franšízanti?
Ako som už spomenul, bolo to veľmi ťažké obdobie, ekonomicky, fyzicky, ale aj psychicky. Naším franšízantom sme sa snažili pomáhať ako to išlo. Boli sme aktívne nápomocní pri získavaní všetkých dotácií, poskytovali právny servis, zmrazili sme fakturácie v období lockdownu, pomohli s nájmom, zmenili obchodné podmienky. Robili sme všetko preto, aby ekonomický dopad pre našich franšízantov bol čo najmenší.
Prečítaj články
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Na domácom trhu sa značke Semilac darí rozvíjať. Pôjde jej to s franšízou aj na Slovensku? Má o to záujem!
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.