Spoľahnúť sa na IT vzdelávanie
Prvá Logiscool škola zahájila prevádzku v roku 2014 v maďarskom meste Budaörs. Odvtedy sa pobočky rozšírili do 21 krajín sveta. Kurzy zamerané na vzdelávanie v oblasti programovania a ďalších digitálnych zručností môžu absolvovať študenti vo veku od 6 do 18 rokov vo viac ako 130 mestách. Ich počet by sa mal aj naďalej rozrastať, a to aj vďaka expanzii na našom trhu. Na Slovensku aktuálne fungujú tri franšízové pobočky, a to v Bratislave, Nových Zámkoch a Žiline.
Franšízant, ktorý sa k sieti pripojí, bude mať zabezpečenú územnú exkluzivitu v rámci svojho regiónu. Od franšízora získa tiež návrh podoby školy a jej zariadenia. Súčasťou franšízového balíčka je samozrejme aj know-how potrebné na úspešnú prevádzku školy vrátane originálnych učebných osnov, integrovanej vzdelávacej platformy, portálu pre lektorov a systému CRM. Svojim franšízantom franšízor poskytuje tiež marketingovú podporu.
Schopnosti pre budúcnosť
Za obstaranie franšízovej licencie budúci franšízant zaplatí 14 400 eur. Ďalších 15 – 20 tisíc musí byť pripravený investovať do vybudovania školy. Franšízant by mal mať aj pripravenú rezervu, ktorá mu umožní financovať prvé mesiace prevádzky. Podľa poskytovateľa licencie je možné dosiahnuť úplnú návratnosť investície do 2 rokov. Všetko samozrejme závisí od aktivity franšízanta a kvality obchodného plánu, ktorý si pred vstupom do siete zostavil.
Uchádzač o franšízovú licenciu by mal byť na rovnakej vlne s jej poskytovateľom, chápať, ako veľký vplyv má vzdelávanie v oblasti programovania na budúcnosť detí a teenagerov. Zároveň by mal byť lídrom, ktorý dokáže motivovať svoj tím, má skúsenosti s podnikaním a marketingom. Dobrou správou pre tých, ktorí vidia v tomto odbore potenciál pre svoje podnikanie, ale nemajú skúsenosti v oblasti IT, je, že to nie je potrebné. Dôležitá je odhodlanosť a ochota tvrdo pracovať na dosiahnutí cieľov.

Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?