Franšíza aj pre začínajúcich podnikateľov
Ako sa darí konceptu Extéria Market na Slovensku? Koľko tu funguje franšízových pobočiek?
Momentálne máme v rámci Slovenska obchodné zastúpenie v 8 okresoch, z toho 5 v rámci siete Extéria Market. Môžem prezradiť, že práve máme tesne pred podpisom franšízovej zmluvy pre ďalšie 2 okresy, kde iba dolaďujeme priestory a termíny otvorenie daných Extéria Marketov.
Na začiatku roka ste nám prezradili, že záujem o licencie pozorujete najmä od ľudí, ktorí nemajú s podnikaním skúsenosti. Pokračuje tento trend aj naďalej?
Áno, tento trend by som považoval za nemenný. Pribudol k nemu tiež záujem zo strany podnikateľov, ktorí chcú skĺbiť prípadnú spoluprácu so svojim súčasným odvetvím podnikania, radi by rozšírili svoje súčasné podnikanie o našu službu.
Nemôže to byť pre uchádzača o licenciu nevýhoda?
Osobne by som to považoval skôr za výhodu, keďže v rámci podnikania pod našou vlajkou dostáva záujemca podrobne prepracovaný návod a neustálu podporu centrály. A to od začiatku – napríklad pri výbere vhodných priestorov, zariadení, výberových konaniach na spolupracovníkov atď. Nový franšízant ide vždy ruku v ruke s nami, teda aj začínajúci podnikateľ môže na štarte v tomto odbore pristúpiť na profesionálnej úrovni. Vďaka tomu, že nemá z predchádzajúcich podnikaní zažité nejaké prešľapy či negatívne alebo neefektívne návyky, ide od začiatku podľa koncepčného nastavenia. Teda maximálne eliminujeme možné vybočenie, a tým je podnikanie s nami pre neho efektívnejšie.
Koľko musí potenciálny franšízant investovať do svojho podnikania pod hlavičkou Extéria Market a akú podporu za to od vás ako franšízora získa?
Cena licencie je stanovená hodnotou 10 tisíc eur bez DPH. Pre zaujímavosť môžem napríklad spomenúť, že v období júla a augusta sme mali spustenú kampaň „platobné prázdniny“, a túto licenciu bolo možné získať so zvýhodnením až 30%. Ďalej sa samozrejme bavíme o investícii do vlastného zariadenia Extéria Marketu. Ide o obstaranie nábytku, technologického zariadenia a skladových zásob bezpečnostného značenia. Hovoríme o zhruba 4000 eurách. Veľkou výhodou je fakt, že môžeme hovoriť o návratnosti tejto investície do 9 až 12 mesiacov od štartu, čo je podľa môjho názoru exkluzívna časová os.
Čo všetko má franšízant Extéria Marketu na starosti, za čo všetko je zodpovedný?
Primárnou úlohou nášho franšízanta je riadenie jeho Extéria Marketu ako lídra pobočky. Teda rozvíja tím, kontroluje ho, podporuje a motivuje ho, a tiež majiteľ Marketu často zabezpečuje a zjednáva obchody u klientov. Jeho zodpovednosť je postavená práve na chode Marketu. Jeho výhodou je práve fakt, že čo sa týka technickej stránky, školení, vytvárania smerníc a pod., táto zodpovednosť je na nás, na slovenskej centrále.
Aké máte plány ohľadom expanzie do konca tohto roka? Sú nejaké konkrétne mestá, prípadne regióny, kde aktuálne hľadáte franšízantov?
Záver roka venujeme finálnym legislatívnym úpravám projektu, ktorý rozšíri pre našich klientov možnosti zastrešenia zákonných povinností v BOZP a OPP, kde sme pre našich klientov pripravili možnosť, ako mať BOZP a OPP zdarma. Áno, slovo zdarma je prelomové a správne. Hľadali sme pre našich klientov varianty, aby sme im pomohli eliminovať ich náklady spojené s podnikaním, a po veľmi vydarenej testovacej prevádzke v ČR sme sa rozhodli poponáhľať tento projekt aj pre našich klientov na území Slovenska. Viac ale teraz neprezradím, nechajte sa prekvapiť a verím, že sa k tejto téme čoskoro vrátime pri ďalších rozhovoroch.

Prečítaj články

Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Podnikanie s TAB Board stojí na zdieľaní myšlienok a skúseností, ako výzvy meniť na úspechy. Daniela Jurča tento koncept oslovil natoľko, že sa z člena boardu stal franšízantom.
Od roku 2017 sa pobočky franšízy so službami BOZP rozšírila po Slovensku a nedávno pribudla pobočka v Trenčíne.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.