Kilá dolu, podnikanie hore
V súčasnosti pôsobí na českom a slovenskom trhu zhruba 130 výživových poradní Naturhouse. Väčšinu z nich majú v rukách franšízanti. Stále sú však lokality, v ktorých ešte táto pôvodom španielska značka zastúpenie nemá. Záujemcovia o rozbehnutie vlastného podnikania pod hlavičkou tejto značky môžu začať podnikať v mestách s viac ako 20 tisíc obyvateľmi, pobočku však je možné otvoriť aj v menších mestách, a to vďaka mikrokonceptu, ktorý vedenie siete v Česku a na Slovensku vytvorilo.
Štandardná pobočka vhodná pre minimálne 20tisícové mestá by mala mať veľkosť najmenej 29 m2 a mať výkladnú skriňu. Umiestená by mala byť na mieste s vysokým pohybom ľudí. Ideálne teda v centrách miest alebo v obchodných centrách. Investícia do pobočky tohto typu začína na 16 100 Eur. Ak sa budúci franšízant rozhodne podnikať v menšom meste, má k dispozícii už spomínaný mikrokoncept určený pre mesta s 8 až 19 tisícmi obyvateľov. V takomto prípade začína pre franšízanta investícia na 9 200 Eur. Priestor pre pobočku, či už vlastný alebo prenajatý, musí byť minimálne 20 m2 a rozdelený na čakáreň a výživovú poradňu. Nachádzať by sa opäť mala vo frekventovanej lokalite v centre mesta.
Z výživového poradcu podnikateľom
Za svoju investíciu okrem pomoci so zariadením a sprevádzkovaním pobočky franšízant získa kompletné know-how potrebné k jej prevádzkovaniu. Franšízantom sa môže stať investor, ktorý má záujem prostredníctvom svojich zamestnancov prevádzkovať viac pobočiek, ale aj výživový poradca, ktorý sa zároveň stane podnikateľom.
Služby značky Naturhouse spočívajú v dvoch krokoch. Prvou službou sú konzultácie, ktoré sú pre potenciálnych klientov bezplatné. „Pred definitívnym rozhodnutím, či sa klienti obrátia na služby Naturhouse, môžu vyskúšať balíčkovú formu v podobe zakúpeného produktu a stravovacieho plánu na tri týždne,“ hovorí výživová poradkyňa Naturhouse franšízantka Lenka Tuizalová s tým, že najviac využívanou je klasická metóda. Pri nej klient absolvuje úvodnú konzultáciu, spolu s výživovou poradkyňou vyplní dotazník o zdraví, alergiách či chorobách a intoleranciách. Absolvujú tiež vyšetrenia, na základe ktorých im bude zostavený jedálniček na mieru.
13 rokov skúseností / Tento rok oslavuje značka Naturhouse 13 rokov pôsobenia v Česku. V roku 2008 ju sem zo Španielska priviedol majiteľ master-franšízovej licencie Jan Gonda. Prečítaj články
Zdravé chudnutie a podnikanie
/01.07.2025
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.